تفاوت کاشت مو fit و fut در چیست ؟

تفاوت کاشت مو fit و fut

تفاوت کاشت مو fit و fut

در این مقاله قصد داریم تا به تفاوت کاشت مو fit و fut بپردازیم تا انتهای مطالب همراه ما باشید. پیشرفت تکنولوژی باعث شده تا امروزه روش های مختلفی برای کاشت مو مورد استفاده قرار بگیرد. کاشت مو به روش fitو futهر کدام متد خاص خود را دارند. روش fut با برش جراحی است اما روش fit بدون برش جراحی انجام می شود. از دیگر تفاوت های این دو روش می توان به نحوه انجام آنها اشاره کرد. در روش FUT یک فلپ جراحی از پشت سر برداشته شده و گرافت های آن زیر میکروسکوپ جدا می گردد. بعد از آن جلوی سر شکاف ایجاد می کنند و پشت سر بخیه می شود. اما در روش fit از پانچ استفاده می کنند و موها به صورت دانه دانه از پشت سر برداشته و جلوی سر کاشته می شود. کیفیت fut بالاتر بوده و پیشرفته تر است.

کلینیک زیبایی نیوشا ارائه دهنده انواع خدمات کاشت مو

روش fit برای کاشت مو چگونه است ؟

همانطور که در بالا هم به این موضوع اشاره کردیم fit روشی بدون برش جراحی برای کاشت مو بوده که در آن یک متد بروز اجرا می شود. در این تکنیک هیچ برش و بخیه ای ایجاد نمی گردد به همین دلیل دوران نقاهت آن کمتر است.بیمار درد کمتری را حس کرده و درمان سریع تر انجام می شود. موهایی که برای کاشت از پشت سر جدا می شوند به صورت دانه دانه و گرافت گرافت هستند و به سرعت در جلوی سر قرار می گیرند. فولیکول های جدا شده از بانک مو با کیفیت بالا کاشته می شوند. این روش با مزایا و معایب زیادی همراه است.

معایت  fit برای کاشت مو

روش fit اگر چه برای کاشت مو یک انتخاب عالی است اما معایبی را برای بیماران به همراه دارد. نتیجه و موفقیت بدست آمده در این عمل به فرم و نوع فولیکول مو بستگی دارد. افرادی که موی آنها دارای ریشه های پیچشی است هنگام برداشت زاویه تندی دارد و ممکن است فولیکول به خوبی درون پیاز مو قرار نگیرد و این می تواند یک عیب بزرگ برای این روش باشد. تخریب بانک مو از دیگر معایب این روش است به همین دلیل زیاد از آن استقبال نمی کنند. برای افرادی که طاسی آنها وسیع و بانک مو ضعیف است این تکنیک پیشنهاد نمی شود.

این مطلب را هم بخوانید  لیزر بیکینی بعد چند جلسه جواب میده ؟ | پاسخ تمامی سوالات اینجاست

مزایای کاشت به روش fit

روش fit در کنار معایب برای بیماران مزایایی را هم به همراه دارد. این روش چون بدون جراحی است درد کمتری دارد به همین دلیل بیمار به سرعت بهبودی خود را بدست می آورد. دوران نقاهت در این روش کم بوده و شما می توانید به فعالیت های روزانه خود ادامه دهید. از دیگر مزایای این روش می توان به نداشتن بخیه اشاره کرد بدین ترتیب هیچ اسکاری به جای نمی ماند‌. دوره بهبودی در fit سریع بوده و کاشت بهترین نتیجه را دارد. اگر بیمار قبل از کاشت مشاوره های لازم را دریافت کند موفقیت کار بیشتر خواهد بود.

روش  fut برای کاشت مو چگونه است ؟

fut یک روش جدید برای کاشت مو بوده که با برش جراحی انجام می شود و یک سطح وسیعی از بانک مو جدا شده و در محل کاشت قرار داده می شود. موهایی که نسبت به ریزش مقاوم هستند برای انجام این کار انتخاب می شوند. اگر طاسی وسیع باشد این تکنیک می تواند بهترین عملکرد را داشته باشد. در روش FUT بخیه های ظریفی زده می شود به همین دلیل جای بخیه در ترین زمان از بین می رود. این یک تکنیک جدید بوده که با سرعت بالا انجام می شود و با اینکه جراحی است اما دوران نقاهت کمی دارد.

تفاوت کاشت مو fit و fut

معایت  fut برای کاشت مو

اگر روش fut را برای کاشت مو انتخاب کرده اید بهتر است با معایب آن هم آشنایی داشته باشید. از مهمترین عیب این روش می توان به تهاجمی بودن آن اشاره کرد چون با جراحی و برش همراه است و ممکن است زخم و خونریزی سلامت بیمار را به خطر بیندازد. زخم در بانک مو عیب دیگر این روش است که ممکن است تا مدت ها جای اسکار روی سر باقی بماند. تا زمانی که موها کوتاه است جای زخم مشاهده می شود. در این روش پزشک برای برداشتن گرافت ها و همچنین موهای ظریف محدودیت زیادی دارد.

مزایای کاشت به روش fut

کاشت مو به روش FUT برای افرادی که سطح طاسی آنها وسیع است بهترین گزینه به شمار می رود. گرافت های استخراج شده در این روش بهترین کیفیت را دارند به همین در زمان کاشت شما نتیجه خوبی را مشاهده خواهید کرد. گرافت ها توسط میکروسکوپ استخراج و آماده سازی می شوند به همین دلیل دقت این کار زیاد است. هزینه این روش کاملا مقرون به صرفه است و این می تواند مهمترین مزیت آن باشد. جلسات کاشت مو در این روش کوتاه بوده چون در مدت زمان کم انجام می شود. تراکم بالا بوده و موفقیت دو چندان می شود.

این مطلب را هم بخوانید  ایا هایفوتراپی باعث افتادگی پوست می شود؟ | کاربرد هایفو

آیا میشود هر دو روش را با هم ترکیب کرد؟

اگر چه روش fitو futبه صورت جداگانه برای کاشت مو استفاده می شوند اما پزشک می تواند با ترکیب کردن این ۲ روش نتیجه بهتری را برای کاشت رقم بزند. این یک روش نوین بوده که در آن گرافت های بیشتری برای کاشت استخراج می شوند به همین دلیل سطح طاسی به خوبی پوشش داده می شود. تراکم در این روش ترکیبی زیاد بوده و پزشک می تواند با سرعت بالا کار کاشت را انجام دهد. با ترکیب کردن این دو روش پزشک می تواند از بانک مو نهایت استفاده را ببرد.

دوره نقاهت در روش fit  و fut متفاوت است؟

در پاراگراف بالا به تفاوت کاشت مو fit و fut پرداختیم اما دوران نقاهت در ۲ روش fit و fut کاملا متفاوت بوده و چون در روش اول برش و جراحی ایجاد نمی شود و نیاز به بخیه ندارد دوران نقاهت کمتر بوده و بیمار نتیجه بهتری از کار دریافت می کند. اگر نیاز دارید تا بلافاصله بعد از عمل به فعالیت های روزانه خود ادامه دهید بهتر است روش fitرا انتخاب کنید چون بلافاصله یعد از کاشت خونریزی نخواهید داشت و می توانید به راحتی و بدون نگرانی کار خود را انجام دهید.

آیا نتیجه این دو روش برای افراد فرق خواهد داشت؟

نتیجه ۲ روش fit و fut برای همه افراد یکسان نیست چون در هر کدام تکنیک خاصی اجرا می شود. افرادی که سطح طاسی آنها زیاد است بیشتر از روش futنتیجه می گیرند و باید به مراقبت های پس از جراحی توجه زیادی کنند. اگر بانک موی شما زیاد است می توانید برای نتیجه گیری بهتر از روش fitاستفاده کنید که دوران نقاهت آن کمتر خواهد بود. در کاشت مو به روش ترکیبی باید به عمق و زاویه کاشت توجه کرد تا بهترین نتیجه را بگیریم. میزان تخصص پزشک و نوع فولیکول و بانک مو می تواند در نتیجه گیری تاثیر داشته باشد.

این مطلب را هم بخوانید  نشانه های پوست کم اب

درد کدام یک پس از کاشت بیشتر است fit  یا fut

در کاشت مو روشی بیشترین درد را دارد که با برش و جراحی همراه است به همین دلیل روش fut بیشترین درد را دارد و با خونریزی و تورم همراه است. در این روش چون گرافت های مو به صورت نواری برداشته می شوند و جای آنها بخیه می شود بیمار درد بیشتری را حس می کنید و تا زمان بهبودی کامل این درد همراه او خواهد بود. زخم های کوچک پس از گذشت زمان بهبود پیدا می کنند و نیاز یه مراقبت دارند. اما در روش fitگرافت ها به صورت دانه ای برداشته می شوند و درد زیادی ندارد.

به چه کسانی پیشنهاد میشود از روش fut استفاده کنند

روش fut بیشتر برای کسانی پیشنهاد می شود که پیش نیازهای لازم را دارا باشند. آنها باید بانک مویی پر و مقاوم در برابر ریزش داشته باشند. سن افراد باید بالای ۲۷ سال باشد. فرد سلامت عمومی داشته باشد و پوست سر کاملا منعطف باشد. اگر متقاضی به بیماری های خونی و انعقادی مبتلا نباشد می تواند این روش را انجام دهد. تراکم بانک مو برای این روش ضروری بوده و باعث می شود تا کاشت نتیجه بهتری داشته باشد.

آیا مراقبت های کاشت در هر روش متفاوت هست ؟

چون در روش futکاشت با جراحی و خونریزی همراه است نیاز به مراقبت های بیشتری دارد و فرد باید داروهایی که پزشک تجویز می کند را به درستی مصرف کند. در کاشت futو fitشما نیاز به مراقبت های ویژه ای دارید و باید به دور از استرس باشید تا گرافت ها به خوبی در جای خود قرار بگیرند. روشی که با انجام برش های عمیق  و بخیه همراه است قطعا بیشتر نیاز به مراقبت دارد چون در غیر این صورت احتمال بروز عفونت در جای زخم زیاد است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان