هر آنچه که باید در مورد عوارض هایفوتراپی صورت بدانید

عوارض هایفوتراپی صورت

عوارض هایفوتراپی صورت

نقش پوست در زیبایی ظاهری افراد، قابل چشم پوشی نیست. در حقیقت داشتن پوستی زیبا و شاداب در وهله اول نشانه سلامتی بدن و سپس تاثیر بسزایی در جذابیت و زیبایی چهره افراد دارد. عوامل متعددی همچون افزایش سن، انواع بیماری ها، تغذیه ناسالم، عوامل وراثتی، اختلالات هورمونی، بارداری، تنش های عصبی، قرار گرفتن در معرض نور خورشید و غیره سبب بروز مشکلات فراوانی برای پوست می شوند؛ چین و چروک، شل شدگی، تیرگی و افتادگی از جمله مشکلات شایع پوستی هستند که اصولاً با تخریب کلاژن همراه می باشند. کلاژن مهم ترین پروتئین موجود در ساختار پوست است که از بروز افتادگی یا چین و چروک پیشگیری می نماید و چنانچه مقدار آن در بدن کم شود، مشکلات متعددی در پوست چهره افراد نمایان می شود. در ابتدا توصیه متخصصان به داشتن رژیم غذایی سالم سرشار از ویتامین ها، آب، سبزیجات و میوه ها برای بهبود شرایط می باشد؛ اما گاهی اوقات پوست افراد، نیازمند استفاده از روش های ویژه برای بازیابی شادابی و جوانی می باشد. یکی از جدیدترین روش های حال حاضر جهت مراقبت از پوست، هایفوتراپی می باشد که برای آشنا بیشتر با آن و آگاهی از عوارض هایفوتراپی صورت با ما در این مقاله همراه باشید.

کلینیک نیوشا ارائه دهنده انواع خدمات زیبایی و لاغری

هایفوتراپی صورت چیست ؟

از گذشته تاکنون پزشکان و متخصصان در پی یافتن شیوه های موثر در حفظ سلامت و جوانی پوست هستند. در کنار انواع روش های جراحی برای حفاظت و مراقبت از اپیدرم، شیوه های نوینی بدون نیاز به جراحی نیز ابداع شده اند که حاصل تحقیقات متخصصان هستند. عملکرد این روش ها در جهت حفظ شادابی و زیبایی پوست است. در حقیقت مراقبت از پوست با روش های مختلفی امکان پذیر است که در این میان، یکی از جدیدترین این شیوه ها با نام هایفوتراپی شناخته می شود. در واقع هایفو مخفف یک کلمه انگلیسی بوده و به معنای امواج متمرکز فراصوت با شدت بالا می باشد که با نام هایفو درمانی معروف شده است. کارکرد اصلی این روش جهت درمان های زیبایی همچون لیفتینگ، صاف کردن و سفت کردن پوست است که بدون نیاز به جراحی، خونریزی و درد انجام می گیرد و روشی غیرتهاجمی می باشد. امروزه این روش از محبوبیت زیادی برخوردار است زیرا جایگزین خوبی برای جراحی لیفت صورت می باشد و دوره نقاهت بسیار کوتاه تری دارد.

این مطلب را هم بخوانید  هایفو بهتر است یا تزریق بوتاکس ؟ | مزایا و معایب هایفو و بوتاکس

هایفوتراپی چگونه انجام می شود ؟

هایفوتراپی در سال ۲۰۱۲ معرفی گردید؛ این روش با استفاده از دستگاه هایفو، امواج پر توان فراصوت را به شکل متمرکز جهت درمان انواع مشکلات، به پوست می تاباند. امروزه متخصصان در سراسر جهان از دستگاه های پیشرفته هایفو برای مراجعه کنندگان استفاده می کنند تا پوستی صاف، یکدست و زیبا داشته باشند. لیفتینگ صورت در نواحی ابرو، زیرچانه، شقیقه، گونه ها و سفت کردن پوست گردن از جمله کاربردهای هایفوتراپی می باشد که به شکل غیر تهاجمی، امواج تابیده شده می توانند گرمایی را به لایه های زیرین پوست منتقل می نمایند. در نهایت این گرمای وارد شده، سبب تحریک پوست جهت تولید کلاژن می شود. بنابراین در طی جلسات هایفوتراپی، کلاژن سازی فعال شده و سبب سفت شدن پوست، رفع افتادگی و لیفت می شود. برای انجام هایفوتراپی ابتدا ژل مخصوصی بر روی ناحیه مورد نظر زده می شود و با استفاده از دستگاه هایفو، امواج تابیده می شوند. تعداد جلسات مورد نیاز توسط متخصص تعیین می گردد که مدت زمان هر جلسه حداقل نیم ساعت می باشد.

هایفوتراپی صورت چه عوارضی دارد ؟

امواج هایفوتراپی به دلیل ایجاد گرما در لایه های پوست و تحریک سلول ها ممکن است باعث ایجاد قرمزی، التهاب و تورم شود. سیستم ایمنی بدن ورود امواج را به عنوان نفوذ عامل بیرونی تشخیص می دهد و سلول های ایمنی بدن در محل ورود امواج، تجمع می کنند و نتیجه ی این امر به شکل کبودی ظاهر می شود؛ اما این عوارض پایدار نیستند و در طی ۲۴ ساعت رفع می شوند. یکی دیگر از عوارض هایفوتراپی صورت، امکان ایجاد دردی جزئی در محل مورد نظر می باشد. این مسئله نیز به دلیل تغییرات ساختار سلول های پوست و فعالسازی فرآیند کلاژن سازی است. اما این درد، کوتاه مدت و گذرا بوده و شدت زیادی ندارد؛ چنانچه افراد، درد غیر قابل تحمل داشته باشند یا به مرور زمان بر شدت درد افزوده شود، بایستی به پزشک خود اطلاع دهند. یکی دیگر از عوارض نادر هایفوتراپی، بی حسی بخشی از صورت است که به دلیل آسیب وارد شدن به عصب پوست می باشد و چنانچه این مسئله رخ دهد بایستی تحت نظر پزشک اقدام به درمان های دارویی نمایند.

این مطلب را هم بخوانید  عوارض قرص لاغری استایلیش چیست ؟

کاربرد هایفوتراپی صورت

• هایفوتراپی موثرترین روش برای درمان افتادگی و شل شدگی پوست افراد بالای ۳۰ سال می باشد.
• چین و چروک های پوست با استفاده از روش هایفوتراپی کاهش می یابند و روند پیری پوست به تعویق می افتد.
• افرادی که خواهان پوستی صاف، شفاف، یکدست و سفت هستند می توانند از هایفوتراپی استفاده نمایند.
• سفت کردن پوست شل ناحیه گردن، غبغب و زیر چانه از جمله کاربردهای مهم هایفوتراپی می باشد.
• این روش برای سفت کردن و لیفت پوست تمام افراد با هر رنگ پوست مناسب می باشد.
• پوست افرادی که در اثر قرار گرفتن در معرض نور خورشید، دچار آسیب‌ شده باشد می تواند از هایفوتراپی جهت بهبود، بهره بگیرد.
• برای لیفت گونه ها و پوست اطراف ابروها، پلک ها و پیشانی می توان از هایفوتراپی کمک گرفت.
• طراحی لبخند و بهبود وضعیت خط چانه از جمله کاربرد هایفوتراپی صورت می باشد.

تعداد جلسات مورد نیاز هایفوتراپی چقدر است؟

تعداد جلسات مورد نیاز هایفوتراپی بنابر نظر پزشک تعیین می شود اما به طور کلی به حداقل ۱ جلسه و حداکثر ۳ جلسه زمان نیاز است. نتیجه استفاده از این روش در طی مدت کوتاهی قابل رویت بوده و حداقل تا ۱ سال ماندگاری و دوام دارد. هایفوتراپی بدون خونریزی و پانسمان، به راحتی انجام می شود و هیچگونه تزریق یا برش بر روی پوست انجام نمی گیرد.

این مطلب را هم بخوانید: مدت اثر مزوتراپی مو

سخن پایانی

امروزه انواع روش های ویژه مراقبت‌ از پوست صورت ارائه شده اند که هایفوتراپی یکی از بهترین آن روش هاست. هایفو از هزینه و خطرات کمتری در مقایسه با جراحی برخوردار است و در عوض مادام العمر نیست و ممکن است نیاز به تکرار داشته باشد. امیدواریم مطالب ذکر شده  در مورد عوارض هایفوتراپی صورت مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

این مطلب را هم بخوانید  کانتوپلاستی چشم چیست ؟ | نحوه انجام کانتوپلاستی چشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان