کانتوپلاستی چشم چیست ؟ | نحوه انجام کانتوپلاستی چشم

کانتوپلاستی چشم چیست ؟

کانتوپلاستی چشم چیست ؟

کانتوپلاستی چشم چیست ؟ کانتوپلاستی نوعی جراحی زیبایی است که در آن تغییر شکل چشم ها انجام می شود. با کمک کانتوپلاستی می توان افتادگی گوشه بیرونی چشم را درمان کرد تا چشم زیبا تر دیده شود. این عمل بیشتر برای افرادی انجام می شود که می خواهند چشمانی گربه ای داشته باشند و حتما توسط متخصصان و جراحان با تجربه انجام شود تا به بافت چشم آسیب وارد نشود. در کانتوپلاستی چشم قسمت انتهای چشم که پلک پایین و بالا را به هم متصل می کند کشیده می شود تا چشم حالت بادامی پیدا کند، این روش اصولا برای افرادی مناسب است که افتادگی پلک و یا چشم بی حالت دارند مناسب است.عمل کانتوپلاستی به عمل چشم گربه ای هم شهرت دارد که طی سال های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است. در این جراحی چشم به صورت همزمان هم کشیده و هم درشت تر می شود به همین دلیل امروزه بسیاری از بانوان و آقایان که چشم های بی حالت دارند به انجام آن روی آورده اند تا بتوانند زیبایی چشم ها و چهره خود را چندین برابر کنند.

کلینیک نیوشا ارائه دهنده انواع خدمات لاغری و زیبایی

نحوه انجام کانتوپلاستی چشم

نحوه انجام کانتوپلاستی برای افراد به گونه ای است که ابتدا پزشکان زیبایی قسمت انتهای چشم را با کمک بی حسی سر می کنند تا فرد هنگام فعالیت پزشک هیچ گونه دردی را احساس نکند، از زمان تزریق بی حسی تا سر شدن کامل حدودا ۳ الی ۴ساعت زمان نیاز است، در این روش یک برش کوچک به قسمت عضله حلقوی چشم داده می شود سپس تاندون کانتال خارجی را که در کناره کاسه چشم قرار دارد را کمی از استخوان جدا می کنند و آن را می‌ برند. در مرحله بعد این عمل باید ساختار داخلی پلک پایینی را به محل برش تاندون برسانند که برای انجام این کار این ساختار، کمی به سمت بالا کشیده می‌ شود تا به استخوان کاسه چشم برسد در آخر هم پس از اتصال این دو بخش پوست‌ های اضافه را می برند و برش ایجاد شده را بخیه می کنند.این عمل باعث می‌ شود تا حالت خستگی و خماری چشم های شما برطرف شود و در نتبجه کشیدگی جذابی در چشم ها ایجاد می شود. باوجود اینکه نتیجه کانتوپلاستی ماندگاری بالا و طولانی دارد اما تمام مراحل این عمل باید توسط جراحان خبره طبق اصول پزشکی انجام شود تا به بافت و عضلات چشم افراد آسیبی وارد نگردد.

این مطلب را هم بخوانید  بهترین و قوی ترین دستگاه لیزر موهای زائد | 6 دستگاه لیزر برتر

کانتوپلاستی چشم چیست ؟

مزایای کانتوپلاستی چشم چیست ؟

کانتوپلاستی مزیت های فراوانی برای افراد به همراه دارد به همین دلیل تعداد متقاضیان این عمل جراحی افزایش زیادی پیدا کرده است. افراد به مزایا و ویژگی این نوع عمل ها اهمیت زیادی می دهند و توجه زیادی هم می کنند. مزایای این عمل جراحی عبارتند از:

  1. حالت دادن به چشم
  2. از بین بردن افتادگی چشم
  3. درمان شلی چشم
  4. از بین بردن چین و چروک اطراف چشم

مزایای نام برده باعث شده تا این عمل جراحی روز به روز به طرفداران خود بی افزاید و پزشکان زیبایی هم آن را بیشتر انجام بدهند. افرادی که چشم های کوچک و یا افتاده و بی حالت دارند می توانند با اطمینان کامل این جراحی را انجام بدهند تا بتوانند در کوتاه ترین زمان ممکن به چشم های زیبا و خوش حالت دست پیدا کنند. از بین رفتن چین و چروک اطراف چشم در کنار حالت گرفتن چشم باعث شده تا این جراحی زیبایی در تمام دنیا شهرت و محبوبیت پیدا کند، البته مهمترین مزیت این جراحی نداشتن بیهوشی برای افراد است که همین امر سبب گشته تا مورد استقبال افراد زیادی قرار بگیرد به خصوص افراد مسن سال که افتادگی پلک دارند.

کانتوپلاستی چه افرادی مناسب است؟

گروه های زیادی در جامعه هستند که می توانند عمل کانتوپلاستی را انجام بدهند است عمل هم برای بانوان و هم برای آقایان مناسب و قابل انجام است اما در کل افرادی می توانند این عمل را انجام بدهند که دارای افتادگی پلک هستند، افرادی که چشمان بی حالتی دارند، درزمینه افتادگی پلک افرادی که افتادگی پلک پایین و بالا هستند هر دو گروه می توانند این عمل را انجام بدهند تا بتوانند چشمانی زیبا و جذاب داشته باشند که چهره آنها را خاص تر خواهد کرد. افرادی هستند که به دلیل افتادگی پلک شدید که در اثر بیماری یا آسیب دیدگی به وجود آمده دچار افت بینایی شوند، این گونه افراد می توانند بدون هیچ گونه نگرانی به راحتی با کانتوپلاستی افتادگی چشم خود را درمان کنند تا بینایی آنها به حالت طبیعی بازگردد.

این مطلب را هم بخوانید  برای شیو بدن از چی استفاده کنیم | روشهای شیو بدن

افرادی که با بلفاروپلاستی هم نتوانسته اند به چشمان خود حالت بدهند می توانند با انجام کانتوپلاستی به نتیجه مطلوب دست پیدا کنند، به همین دلیل گفته می شود که این عمل زیبایی برای همه گروه های سنی با هر نوع چشمی مناسب است و در کوتاه ترین زمان بدون بستری و بیهوشی هم انجام می شود و هم نتیجه مشاهده خواهد شد.

مراقبت های بعد از کانتوپلاستی چشم

پس از انجام عمل جراحی کانتوپلاستی چشم افرادی که این عمل را انجام داده اند باید مراقبت هایی داشته باشند تا بتوانند به نتیجه بهتر عمل کمک بیشتری نمایند، این مراقبت های بعد از عمل اهمیت زیادی در حفظ سلامتی چشم افراد و ماندگاری عمل دارند. از مراقبت های بعد از عمل کانتوپلاستی چشم موارد زیر را نام خواهیم برد:

  • به مقدار کافی استراحت داشته باشید.
  • سیگار نکشید.
  • تا چند روز به گوشی، تلوزیون، لبتاپ و … نگاه نکنید.
  • سر را زمان خواب بالا تر بگذارید.
  • دارو های تجویز شده را به موقع مصرف کنید.
  • تا زمان بهبود به سونا و استخر نروید.
  • تا یک روز استحمام نکنید.
  • تا چند روز بیرون نروید و در صورت لزوم از عینک آفتابی استفاده کنید.
  • تا مدتی هم از گذاشتن لنز طبی و زیبایی بپرهیزید.

مسلما با انجام مراقبت های گفته شده هم عوارض بعد از عمل کمتری خواهید داشت و هم عوارض کوتاه مدت به وجود آمده سریع تر از بین خواهند رفت، البته بهبودی پس از عمل هم سریع تر خواهد بود و شما می توانید حالت گیری چشم های خود را بهتر ببینید و لذت ببرید. رعایت مراقبت ها از عفونت چشم و زخم ها و بخیه های گوشه چشم هم جلوگیری خواهد کرد زیرا عفونت چشم می تواند مشکلات زیادی را به همراه داشته باشد پس بعد از عمل کانتوپلاستی به خوبی از خود مراقبت کنید.

این مطلب را هم بخوانید  اسلیو معده بهتر است یا لیپوماتیک ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان