فاصله بین جلسات لیزر چه قدر باید باشد؟

به طور کلی لیزر موهای زائد بدن با دستگاه های مختلفی صورت میگیرد که طی جلسات متفاوتی این کار انجام میشود و در یک قسمت از ناحیه بدن انجام میشود و همچنین شما برای انجام لیزر باید به پزشک و مراکز کلینیک مخصوص مراجعه کنید و باید زمان های خود را برای انجام لیزر موهای زائد بدانید.

به طور کلی یک سوال که همیشه بسیار مهم است تعداد جلسات و فاصله زمانی بین آن هاست‌.

فاصله زمانی برای هر فرد متناسب با رشد موهای فرد است که در هر فردی رشد مو متفاوت است پس در این قسمت نیز رشد مو با دستگاه ها مختلف میباشد.

فاصله جلسات لیزر موهای زائد برای هر فرد متفاوت است که با توجه به اولین مراجعه متفاوت و مشخص می گردد بر اساس نوع پوست، ضخامت، مو و رنگ موهای زائد، نوع دستگاه لیزر و از همه مهمتر قسمتی که میخوای لیزر کنید مشخص می‌شود که جلسه و فواصل آن چقدر است.

به طور کلی مدت زمان فاصله تمامی جلسات ۴ الی ۶ هفته می باشد اما ممکن است در برخی موارد بین ۶ تا ۸ هفته نیز برای قسمتهای مختلف بدن فرد زمان لازم باشد تا در برخی موارد اگر نیاز باشد ده هفته نیز باید فاصله بگذرد.

فاصله بین جلسات به ناحیه ای از بدن که قرار است لیزر شود بسته است مثلاً موهای زائد صورت ۴ تا ۵ هفته نیاز دارد ولی زیر بغل بین ۵ تا ۶ هفته و در کمر ۸ تا ۱۲ هفته نیاز است که فاصله وجود داشته باشد

این مطلب را هم بخوانید  کاشت موی غیرقابل رشد

یک نکته دیگر که در فاصله جلسات مهم است این است که فاصله جلسات نسبت به رشد موها و سرعت آن بسته است و ممکن است در شرایطی کمتر و در شرایطی نیز بیشتر شود.

به طور کلی فاصله بین جلسات برای لیزر کردن بیکینی و زیر بغل نیاز است نسبت به این که این دو قسمت سریع تر رشد می کند فاصله جلسات ۵ الی ۶ هفته باشد.

برای لیزر کردن کمر باید تعداد فواصل بین جلسات حدود ۸ الی ۱۲ هفته باشد تا به خوبی به توان لیزر را انجام داد.

فاصله بین جلسات برای لیزر کل بدن و بسته به ضخامت موهای زائد دارد و همچنین یک نکته مهم بسته به نوع دستگاه دارد که حدود ۶ الی ۸ هفته وجود دارد اما در برخی موارد نیز دیده می شود که لازم است بین ۸ تا ۱۰ هفته به این جلسات به ایجاد شود تا به خوبی به توان از دستگاه لیزر استفاده کرد.

شما باید این نکته را در نظر بگیرید که برای لیزر کردن باید نوع موها و کل بدن خودتون رو در نظر بگیرید نوع دستگاه رو هم شناسایی کنید و سپس به لیزر خود را شروع کنید و به قیمت آن هم توجه کنید زیرا اگر قیمت کم باشد دستگاه خوب نیست و ممکن است در برخی موارد دستگاه باعث سوزش و آسیب رسیدن به کل بدن شما بشود.

اگر فاصله بین جلسات لیزر بسیار زیاد شود باعث می شود تا موهای زائد رشد کنند و دوباره به روند عادی خود بازگردند و دیگر فرد نمی تواند با لیزر آن نتیجه واقعی که می خواهد برسد بنابراین شخص اصلاً نباید از لیزر در  بسیار طولانی استفاده کند.

این مطلب را هم بخوانید  ضربه به سر بعد از کاشت مو باعث چه اتفاقی میشود؟

اگر لیزر کردن بدن در فاصله زمانی نزدیک به هم انجام شود نه تنها زودتر تمام نمیشود بلکه به پوست بی نهایت صدمه وارد میکند و مشکلاتی ایجاد میکند و باعث سوزش و التهاب پوست میشود و شما بسیار اذیت می‌شوید.

چرا فاصله زمانی بین جلسات لیزر موهای زائد مهم است؟

فاصله زمانی بین جلسات لیزر براساس رشد موها، نوع پوست، رنگ و ضخامت موها و منطقه‌ای که لیزر می‌خواهید انجام دهید، تعیین می‌شود. این فاصله برای اجازه به موهای جدید رشد دادن و به توان لیزر ادامه کار در فاز رشد آنها نیاز دارد.

چرا فاصله زمانی بین جلسات بر اساس مناطق مختلف بدن متفاوت است؟

موهای مناطق مختلف بدن با سرعت‌های مختلف رشد می‌کنند. بنابراین، فاصله بین جلسات لیزر بر اساس سرعت رشد موها در هر منطقه تعیین می‌شود. مثلاً موهای زیر بغل سریع‌تر رشد می‌کنند نسبت به موهای صورت یا کمر.

چرا نوع دستگاه لیزر و نوع موها موثر است؟

نوع دستگاه لیزر و نوع موها (رنگ و ضخامت) تاثیر بسزایی در فواصل جلسات دارند. دستگاه‌های مختلف ممکن است توان و طول موج لیزر متفاوتی داشته باشند و این ممکن است به توانایی از بین بردن موها در طول زمان و تعداد جلسات تاثیر بگذارد.به همین ترتیب، برای بهره‌برداری بهتر از لیزر موهای زائد، نیاز است تا فواصل جلسات را با دقت و توجه به نوع پوست، موها و منطقه‌ای که می‌خواهید لیزر کنید، تنظیم کنید. همچنین، مهم است که از دستگاه‌های معتبر و با کیفیت استفاده کنید و توصیه‌های پزشک یا متخصص را در نظر بگیرید تا بهترین نتیجه را بدست آورید و به پوست خود آسیب نرسانید.

این مطلب را هم بخوانید  مراقبت‌های قبل و بعد از لیزر موهای زائد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان