۱۰نکته کلیدی کاشت مو حرفه‌ای

کاشت مو حرفه‌ای چیست؟

کاشت مو در واقع روشی برای از بین بردن دائمی ریزش و نداشتن مو سر که پزشکان و متخصصان ماهر با درمان کردن بخشی از پوست سر و استفاده کردن از گرافت هایی که سالم هستند طی چند جلسه چندین گراف را درون سر می کارند و معمولاً گرافت ها را از کنار و یا پشت سر بر می دارند از بی‌حسی موضعی در همان قسمت استفاده می کنند.

آیا جراحی کاشت مو حرفه‌ای درمان قطعی طاسی در آقایان است؟

با توجه به سوال مطرح شده می توان گفت که از طریق این درمان شما می‌توانید پوشش مناسب برای قسمتی از سر که طاس شده است گرافت های مو بکارید و پزشک به شما این تضمین را می‌دهد که این موها و گرافت ها در ناحیه کاشته شده کاملا رشد میکند ولی شما باید با توجه به دستورالعمل های پزشک از آن مراقبت کنید

چه کسی کاندیدای خوبی برای کاشت مو حرفه‌ای است؟

افرادی کاندیدهای خوبی برای کاشت مو هستند که بتوانیم گرافت های خوب و مناسب و سالم از پشت سر آنها جدا کنیم و در قسمتی که سر طاس هست قرار دهیم. معمولاً با توجه به تحقیقات دانشمندان افرادی که ۳۰ سال به بالا هستند کاندید های حرفه ای برای کاشت مو هستند چونکه یک الگوی طاسی آنها نسبت به بقیه افراد به وجود آمده است یک سری کاندید دیگر می توان در این قسمت نام برد که ما در ذیل به آنها اشاره می کنیم:

_خانم ها که موهای نازک و کم دارند آنها نیز دارای الگوی طاسی هستند.

_ممکن است در برخی موارد افراد لیفت صورت انجام دهند و بعد از آن دچار ریزش مو شوند.

_ممکن است خانم ها و یا آقایانی دلشان می خواهد خط رویش مویشان را تغییر دهند و در واقع در سرشان تغییر ایجاد کند اینها کاندیدهای خوبی هستند.

افراد زیر کاندیدای خوبی برای کاشت مو حرفه‌ای نیستند:

_افرادی که داروهایی مصرف کرده اند یا در طی شیمی درمانی موهای خود را از دست داده‌اند افرادی نیستند که برای کاشت موی حرفه ای استفاده شوند.

این مطلب را هم بخوانید  آشنایی با بهترین برند ژل لب

_افرادی که گرافت های کافی ندارند تا به توان کاشت موی خوبی را انجام میدهد.

_افرادی که بعد از کاشت مو اسکارهای ضخیم و فیبروز دارند.

_افرادی که ریزش موی بسیار شدید دارند نیز مناسب نیستند.

آیا کاشت مو حرفه‌ای درمانی موثر است؟

باتوجه به سوالی که مطرح شده است در سال های مختلف راه های مختلفی برای ریزش مو استفاده شده است که هیچ کدام از راه‌دائمی نبودند و هرروز مجبور به انجام کارجدیدی بودند ‌ به همین سبب کاشت مو استفاده کردند و امروزه پزشکان و متخصصان راه های جدید و نوینی ابداع کردند که با این تکنولوژی بسیار موی سر افراد رو به بهبود است و در نتیجه کاربر بسیارموثر است.

مزایای دیگر کاشت مو عبارتند از:

_در فرایند جراحی شما نیاز به بی‌حسی موضعی دارید.

_بعد از کاشت مو شما دچار درد در ناحیه سر خود می شود از این کار و درمان آن به صورت سرپایی انجام می شود.

_با تکنولوژی هایی که امروز وجود دارد نتایج و فرصت های محدود وجود دارد که پزشکان فرآیند هایی را به وجود می آورند که بتواند بهترین نتیجه را بگیرند

.چیزهایی که باید پیش از کاشت مو حرفه‌ای مد نظر قرار دهید

قبل از اینکه بخواهید کاشت موی حرفه ای انجام بدهید باید یک سری موارد را در نظر بگیرید به عنوان مثال باید این را بدانید که شما برای کاشت مو نیاز به گرافتهای سالم و موهایی مناسب دارید که نتایج آن عموماً بسته به ضخامت و نوع موهای شما می باشد و همچنین در برخی مواقع ممکن است جواب مطلوبی نگیرید.

هزینه های کاشت مو متناسب با نوع کلینیک پزشک و همچنین نوع مهارت و تخصص پزشک می باشد از آنجایی که کاشت مو را یک کار زیبایی می دانیم هیچ وقت تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرد مگر اینکه در برخی موارد دچار سوختگی و یا از طریق تصادف موهای شما از دست رفته باشد ولی در هر دو صورت شما مجبور به پرداخت هزینه سنگینی هستید.

این مطلب را هم بخوانید  آیا امکان لیزر موهای سفید هست؟

کاشت مو در برخی موارد راهی چاره برای از بین بردن تمامی طاسی سر نیست و در برخی مواقع نمی تواند کامل ریزش مو را از بین ببرد ولی شما موقعی که میخواهید کاشت مو انجام دهید باید با پزشک خود در رابطه با داروهایی که مصرف می کنید صحبت کنید و همچنین این نکته را بدانید که هیچ وقت کاشت مو دو روزه انجام نمی شود و کم کم حدود نه ماه زمان لازم است تا موها به نتایج دلخواه برسند و گرافتها سر جای درست خود قرار بگیرند و با ریشه موها پیوند زده بشن ممکن است که در برخی موارد عوارض جانبی نیز وجود داشته باشد و همچنین شما مجبور شوید تا مدتی قرص ها و داروهای مصرف کنید.

کاشت مو برای خانم‌ها

بر اساس گزارشی تا به حال دانشمندان داده‌اند بیشتر آقایان دچار طاسی شده اند و همیشه آقایان در این موارد کاندید برای کاشت مو هستند اما در برخی موارد خانم هایی نیز کاندید هستند که در زیر اطلاعاتی در رابطه با آنها می آوریم:

خانم های زیادی هستند که دچار ریزش مو می باشند ولی به صورت کلی موهایش را از دست نمی‌دهند ولی در برخی موارد ممکن است این ریزش مو باعث شود تا گرافت های مو از بین برود و نمی توان به طور کلی گرافتهای زیادی از موهای خانم ها برداشت کرد چونکه گرافت های سالم یکی از شرط های کلی کاشت مو می باشد همچنین باید پزشکان این را در نظر داشته باشند که از لحاظ مالی درست نیست بیش از اندازه هزینه بگیرند.اکثر خانم ها ظاهر برایشان بسیار پر اهمیت میباشد و کاشت مو یکی از عواملی است که برای آن ها بسیار مهم است و همچنین دانشمندان معتقدند که خانم  ها گزینه خوبی برای کاشت مو حرفه ای هستند‌‌.

خانم هایی که شرایط زیر را دارند میتوانند کاشت مو را به صورت داوطلبانه انجام بدهند:

_افرادی که به دلیل سوختگی آسیب و یا ضعف دچار ریزش موی شدید شده اند.

_افرادی که موهایشان شبیه به آقایان بسیار نازک است و خط موی آنها بسیار عقب می باشد و دچار ریزش موی شدید هستند نیز مناسب اند.

این مطلب را هم بخوانید  هر آنچه باید درمورد مادلینگ صورت بدانید

_خانم‌هایی که دچار مشکلاتی و بیماری‌هایی هستن که نیاز به کاشت مو دارند.

انواع کاشت مو حرفه‌ای

کاشت مو به طور کلی دارای دو نکته بسیار مهم است که هر تکنیک آن مزایا و معایبی دارد به این دو تکنیک در زیر اشاره شده است:

کاشت واحد فولیکولار (FUT)

استخراج واحد فولیکولار (FUE)

عوارض کاشت مو

به طور کلی یکسری عوارض برای کاشت مو وجود دارد که میتوان به مواردی در زیر به آن اشاره کرد:

_خونریزی که به ندرت پیش می آید که افراد پس از کاشت مو دچار خونریزی های شدید شوند.

_استفاده از داروهای بی حسی موضعی ممکن است تا چند روز شمارا از یک سری موارد دور کند.

_ممکن است به ندرت شما دچار سکسکه شوید.

_ممکن است در برخی موارد شما یه دلیل مراقبت های نادرست دچار عفونت شوید.

مراقبت‌های پس از کاشت مو

شما باید پس از درمان به تمامی توصیه هایی که پزشک به شما میدهد حتما عمل کنید و از دستورات ایشان پیروی کنید و همچنین از زخم های سر خود مراقبت کنید و توصیه هارا جدی بگیرید.

اگر حس کردید در ناحیه سرخود دچار خونریزی و التهاب بیش از حد هستید بایدبه پزشک خود مراجعه و با ایشان درمیان بگذارید.

هیچ گونه فعالیت سنگینی در طول ده روز اول نبایدانجام بدهید و در ده روز اول نباید هیچ رابطه جنسی برقرار کنید زیرا باعث فشار به سر شما میشود.

هزینه کاشت مو

هزینه کاشت مو بر اساس یک سری تکنیک ها متفاوت است به عنوان مثال بر اساس نتایج به دست آمده و بر اساس شهرت و میزان محبوبیت پزشک نیز هزینه متفاوت می باشد همچنین به دلیل استفاده و تعداد نوع گرافت ها هزینه درمان و کاشت مو متفاوت می‌باشد و همچنین به دلیل گرانی در برخی داروها و موادی که برای بی حسی موضعی استفاده میشود ممکن است هزینه را بیشتر کند‌.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان