آیا امکان لیزر موهای سفید هست؟

امروزه انجام لیزر موهای‌ زائده جایگزین خوبی برای روش‌های قدیمی شده است؛ و همچنین خیلی خوب مورد توجه عموم‌ قرار دارد.

اگر در مورد لیزر و انجام آن مطالعه کنید متوجه خواهید شد که لیزر  برای افرادی که موهای تیره و در عین حال پوست روشن داردند؛ خیلی تاثیر بیشتری خواهد داشت.

اما در این مقاله می‌خواهیم در رابطه با لیزر موهای سفید مطالعه داشته باشیم.

با اینکه لیزر یکی از خدماتی هست که اخیرا خیلی پیشرفت داشته و مورد توجه قرار داشته است. اما متاسفانه هنوز راهکار کاملی برای لیزر موهای سفید، قرمز و خاکستری ارائه نشده است.

البته توجه کنید که اگر چه لیزر برای موهای سفید زیاد تاثیر گذار نیست؛ راه‌های دیگری برای از بین بردن موهای سفید هست.

اما بیاید به این موضوع بپردازیم که چرا لیزر برای موهای سفید تاثیر گذار نیست.

ماده‌ی ملانین نوعی رنگدانه پوست هست؛ که‌ در حالت‌ عادی پوست و مو توسط بدن تولید می‌کند؛ و سبب‌ رنگ‌دهی به آنها می‌شود.

اما مقدار تولید ماده ملانین در همه اشخاص یکسان نیست؛ از آنجایی که ملانین در تیره‌گی پوست و مو تاثیر گذار است. هر چه مقدار ملانین پوست و مو بیشتر باشد بیشتر سبب تیرگی پوست و مو می‌شود.

همچنین میزان ملانین تمام نقاط بدن افراد یکسان نیست؛ بنابراین امکان دارد لیزر دیگر نقاط بدین مثل زیر بغل برای اشخاصی که رنگ موی سر روشن داردند تاثیر گذار باشد.

چراکه بیشتر اوقات موهای زائدی که به لیزر نیاز دارند؛ به رنگ سفید نیستند و دارای رنگ تیره هستند.

طبیعتا است که با بالا رفتن سن رنگ موها تعقیر می‌کند؛ و رشد موهای صورت نیز بیشتر می‌شود.

این مطلب را هم بخوانید  مزایا و معایب هیدرودرم (هیدروفیشیال)

تعقیر رنگ موها به خاطر میزان کاهش ملانین است‌. اگر توجه داشته باشید بعد از دوره یائسگی در خانوم‌ها معمولا یک‌سری موی سفید در قسمت چانه رشد می‌کند. و در آقایان معمولا این موهای سفید در قسمت گوش و ابرو ظاهر می‌شوند.

لیزر با از بین بردن ماده ملانین موهای زائد را از بین می‌برد؛ به همین خاطر از بین بردن موهای سفید با لیزر امکان پذیر نیست.

 

چرا موهای سفید با لیزر از بین نمی‌روند؟

تاثیر همه‌ی دستگاه‌های لیزر مو به خاطر ملانین فولیکول‌های مو است؛ ملانین یا به عبارتی همان رنگدانه مو با جذب انرژی از آسیب و سوختگی پوست نقاط اطراف پیشگیری می‌کند. به همین خاطر هم هست که برای از بین بردن برخی لکه‌های در اثر بالا رفتن سن، از لیزر استفاده می‌کنند.

در اثر همین ویژگی ملانین است‌ که؛ لیزر بدون اینکه به بقیه بافت‌ها آسیبی بزند موجب از بین رفتن موهای زائد و جلوگیری از رشد مجدد آنها می‌شود. اما باید توجه داشته باشید که؛ مقدار ملانین پوست برای جذب انرژی لیزری و گرما کم باشد؛ هم موهای زائد را از بین نمی برد، و هم ممکن است سبب آسیب و سوختگی به پوست بشود. اما این تفکر که بعضی افراد فکر می‌کنند چون موهای خاکستری، سفید و یا بلوند دارند لیزر برای آنها تاثیری ندارد، یک تفکر کاملا غلط است. چرا که بعضی نواحی بدن مثل بکینی، پاها، زیر بغل‌ و… میزان ملانین کافی را در فولیکول‌های مو دارند. و امکان انجام لیزر را نیز دارند.

 

لیزر موهای سفید با الکترولیزر

این مطلب را هم بخوانید  روش‌هایی برای جلوگیری از افتادگی و پیری پوست

از آنجایی که مقدار ملانین مورد نیاز در موهای سفید نیست؛ با هیچ گونه لیزری جذب نمی‌شود.

تا به امروز از دستگاه‌های لیزری گوناگونی برای از بین بردن موهای سفید امتحان شده است؛ اما متاسفانه هیچکدام نتیجه بخش نبوده.

اما یک روش دیگر به نام الکترولیز جهت از بین رفتن موهای زائد وجود دارد. اما خوب این تکنیک مثل لیزر پایدار نیست. اما باز هم به میزان زیادی از رشد مجدد پیشگیری می‌کند.

اما فرآیند از بین بردن مو با الکترولیزر خیلی زمان بیشتری‌ نسبت به لیزر می‌برد؛ چرا که باید روی تک تک تار‌های مو انجام شود. اما با لیزر چندین تار مو را همزمان از بین می‌برند.

اگر فکر می‌کنید موهای بدنتان در حال سفید شدن است؛ تا به طور کامل سفید نشده حتما یک جلسه لیزر به همراه الکترو‌لیزر انجام دهید. که با افزایش موهای سفید  از بین بردنشان هم کمی سخت‌تر خواهد شد‌. و همچنین موهای تیره‌تر را هم طی مدت زمان کمتری از بین ببرید.

حدالامکان برای انجام این کار سعی کنید از پزشک متخصص پوست و مو کمک بگیرید.

متخصص با بهره گیری از تکنیک مناسب شرایط شما و بررسی میزان ملانین کافی برای انجام لیزر، می‌تواند بهتر به شما کمک کند.

اما این روزها تکنولوژی در حیطه لیزر هم مثل همه‌ی حیطه‌های دیگر پیشرفت چشمگیری داشته است. دستگاه‌های لیزری اختراع شده‌اند که می‌توان به صورت همزمان و با یک دستگاه از هر دو روش لیزر الکساندرایت و الکترو‌لیزر بهره برد.

با تنظیم اپراتور دستگاه لیزر، لیزر هر نقطه از بدن را با روش مناسب آن نقطه انجام می‌دهد.

این مطلب را هم بخوانید  زگیل تناسلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان