تزریق ژل چانه برای تناسب صورت

چانه ای محکم و صورت زیرین ساده از عناصر مهم جذابیت ، اضافه کردن تعریف ، ایجاد تقارن و ایجاد تعادل در ویژگی های صورت است.

پر کننده های چانه

 

چانه در حفظ زیبایی صورت ، هماهنگی و تعادل نقش مهمی دارد. چانه متناسب جذابیت زیبایی شناختی عمومی افراد را بهبود می بخشد زیرا نقش مهمی در ایجاد چهره محبوب “V شکل” دارد و به طور غیر مستقیم توهم بصری صورت لاغرتر را ایجاد می کند. قرار دادن دقیق پر کننده های چانه همچنین می تواند چانه را به جلو ترسیم کند تا ظاهری پویاتر به چهره بدهد. متداول ترین و مطمئن ترین نوع پرکننده چانه پرکننده های اسید هیالورونیک است. پرکننده های اسید هیالورونیک برای پرکننده چانه از ۱۲ ماه تا ۱۵ ماه دوام دارند.

 

Chin Filler چگونه انجام می شود؟

قبل از درمان ، به مدت ۱۵-۲۰ دقیقه کرم بی حس کننده استفاده می کنم. بعد از آن من درمان پرکننده چانه را با استفاده از ۱-۳نقطه تزریق انجام می دهم.

 

آیا پر کننده چانه دردناک است؟

 

بیشتر بیماران می توانند درمان پرکننده چانه را به خوبی تحمل کنند. من از پرکننده های پوستی استفاده می کنم که حاوی لیدوکائین است و باعث کاهش درد هنگام تزریق و بعد از آن می شود. ممکن است هنگام وارد شدن سوزن به پوست احساس ناراحتی خفیف کنید. با این حال ، قابل تحمل است و پس از آن هیچ دردی به دنبال ندارد.

مانند همه روش های درمانی ، ارزش دارد که به تمام ویژگی های شما و اهداف نهایی خود نگاهی بیندازید. به عبارت دیگر ، چانه نباید به صورت جداگانه درمان شود. “هر نوع درمانی باید در متن کل صورت ، به ویژه در بقیه خط فک انجام شود.” من معمولاً آمپول هایی را در چانه و همچنین فک جانبی انجام می دهم.

 

بهینه سازی چانه به ایجاد تعریف در یک سوم پایینی صورت کمک می کند.

 

درمان شامل چه مواردی است؟

 

“درمان بسیار سریع است! این شامل یک سری تزریقات عمیق پرکننده پوست به طور مستقیم در چانه است. “محل قرارگیری هر تزریق بسته به فرم صورت و ظاهری که قصد دارید بدست آورید متفاوت خواهد بود.”

 

“می توان اندازه گیری ها را انجام داد تا حس نسبت مناسب” phi “را بدست آورد. “پرکننده با سوزن یا کانول در اعماق استخوان قرار می گیرد ، [که به آن کمک می کند] از رگ ها و اعصاب جلوگیری می کند.”

 

آیا مصرف پرکننده چانه دردناک است؟

 

هر روش پر کننده چانه بسته به نوع کانتور و شکل جدیدی که می خواهید به دست آورید متفاوت خواهد بود. این نیز به آستانه درد شما بستگی دارد. برای برخی ، ممکن است احساس درد کند و برای برخی دیگر ، فقط ناراحت کننده خواهد بود (ما توصیه نمی کنیم که در طول دوره قاعدگی چنین درمانی داشته باشید ، زیرا حساسیت شما به درد می تواند بیشتر باشد).  اگر پرکننده به عمق ، نزدیک استخوان می رود ، برخی از تزریق کننده ها از کرم بی حس کننده موضعی یا تزریق بلوک عصبی استفاده می کنند تا اطمینان حاصل شود که درمان تا حد ممکن راحت است.

این مطلب را هم بخوانید  مراقبت‌های قبل و بعد از بوتاکس

 

از چه نوع پرکننده ای استفاده می شود؟

 

یک پرکننده متراکم مانند Juvederm Voluma برای مجسمه سازی شکل جدید چانه استفاده کند و خاطرنشان می کند که میزان پرکننده به شخص بستگی دارد ، اگرچه بیشتر افراد به طور متوسط ​​به حداقل ۱ میلی لیتر پرکننده نیاز دارند.

 

دانستن این نکته نیز ضروری است که اگر انژکتور انتخابی شما از پرکننده هیالورونیک استفاده می کند ، مانند Juvederm Volux یا Voluma ، در صورت بروز هرگونه مشکلی می توان پرکننده را خارج کرد. برخی از انژکتورها استفاده از پرکننده های ژل مبتنی بر اسید هیالورونیک را انتخاب می کنند زیرا اسید هیالورونیک به طور طبیعی در بدن تولید می شود و خطر عوارض جانبی آن کم است.

 

آیا زمان خرابی وجود دارد؟

 

همانند سایر مواد پرکننده ، چند عارضه جانبی موقتی نیز خواهید داشت که ارزش آن را دارد که قبل از درمان بدانید. هشدار می دهد: “خطرات بسیار کم است ، اما مانند هر ماده پرکننده ای تا چند روز پس از آن خطر کمی تورم و کبودی وجود دارد ، خطر کمی لخته شدن و تزریق داخل رگ خونی و آسیب پوستی به دلیل ثبات در این مورد بسیار ناچیز است.”

 

اگر مستعد تورم باشید ، ممکن است کمی بیشتر از حد معمول در ناحیه چانه بماند ، “از آنجا که چانه جنوبی ترین قسمت صورت است.”

 

در حالی که خود درمان نسبتاً سریع است ، دکتر نیما اضافه می کند که “چانه ممکن است برای چند روز احساس درد و سنگینی کند. در این مرحله باید از جویدن سخت اجتناب شود و تقریباً دو هفته طول می کشد تا نتایج حاصل شود. ”

 

دوام پرکننده چانه چقدر طول می کشد؟

 

کارشناسان خاطرنشان می کنند که بسته به نوع پرکننده ، سرعت متابولیسم شما و عمق قرارگیری پرکننده چانه می تواند از یک تا پنج سال دوام داشته باشد. بنابراین ، ارزش این را دارد که در هنگام مشاوره خود این سوال را بپرسید.

 

افرادی که از ظاهر خط فک یا چانه خود احساس نارضایتی می کنند ممکن است بخواهند تعریفی را برای آن منطقه اضافه کنند. پرکننده های فک ، نوعی تزریق کننده پرکننده پوستی است که می تواند یک محلول غیرجراحی ارائه دهد.

 

چانه و فک با ظاهر نرم می تواند ناشی از افزایش سن یا ژنتیک باشد. پرکننده های فک می توانند تعریف ، تقارن ، تعادل یا کانتور را به خصوص در پروفیل به این قسمت اضافه کنند.

 

اما همه پرکننده ها یا تمرین کنندگان این روش برابر نیستند. مهم است که درک کنید چه چیزهایی از پرکننده های فک می توانند به دست آورند و چه کاری نمی توانند انجام دهند تا در نتیجه به نتیجه ای که دوست ندارید نرسید.

این مطلب را هم بخوانید  آیا کاشت مو در محل سوختگی سر امکان پذیر است؟

در این مقاله ، انواع پرکننده های موجود ، روش کار خود و آنچه را که می توانید از نتایج انتظار داشته باشید ، مرور خواهیم کرد.

 

پرکننده فک چیست؟

پرکننده های فک ژل هایی هستند که به پوست تزریق می شوند. آنها حجم تولید می کنند و اسید هیالورونیک یا کلاژن را تحریک می کنند . این می تواند از ظاهر افتادگی ، پوستی گشاد و از دست دادن استخوان در اطراف فک بکاهد.

 

از پرکننده فک می توان برای موارد زیر استفاده کرد:

اثرات کاهش حجم وابسته به سن در قسمت پایین صورت را کاهش دهید

یک خط فک با شکل بیضی شکل تر ایجاد کنید

ظاهر جولدها را کاهش می دهد

خط فک را کانتور کرده و به آن ظاهری واضح تر می دهد

یک خط فک نامتقارن را متعادل کنید

چانه را تقویت یا اضافه کنید

یک پایه و قاب محکم برای صورت ایجاد کنید

 

از روش پرکننده فک به عنوان کانتورینگ فک غیر جراحی نیز یاد می شود . این یک روش زیبایی کم تهاجمی است که فقط باید توسط یک متخصص باتجربه و دارای مجوز انجام شود ، مانند:

جراح پلاستیک

متخصص پوست

پزشک پرستار

دستیار پزشک

 

وقتی از طریق استراتژیک در امتداد فک پایین (فک پایین) تزریق می شود ، پرکننده های فک یک جدایی مشخص تر بین خط فک و گردن ایجاد می کنند.

 

“پرکننده فک زاویه تیزتری به صورت می دهد و باعث می شود لاغرتر به نظر برسید .” “این یک تغییر ظریف را ایجاد می کند ، که هرگز بیش از حد و بیش از حد بالا به نظر نمی رسد.”

 

هر نوع برای این ناحیه از صورت توسط سازمان غذا و دارو (FDA) تأیید نشده است. اما بسیاری از پزشکان برای بزرگ شدن چانه و تعریف خط فک از فیلرهای خارج از برچسب استفاده می کنند. متداول ترین پرکننده های فک که پزشک شما ممکن است استفاده کند شامل موارد زیر است:

 

اسید هیالورونیک ( Restylane Lyft و Juvederm Voluma یا Volux)

 

هیدروکسیلاپاتیت کلسیم (CaHA) ( Radiesse )

 

انواع مختلفی از فیلر پوستی وجود دارد که ممکن است پزشک شما برای فک و چانه توصیه کند. اما در حال حاضر ، تنها ماده پر کننده مورد تایید FDA برای تقویت فک و چانه Juvederm Volux است.

 

پرکننده های ضخیم تر برای چانه و خط فک بهترین هستند ، زیرا انعطاف پذیر نیستند و در همان جایی که از نظر استراتژیک قرار می گیرند باقی می مانند.

 

پرکننده فک به تنهایی معمولاً برای از بین بردن دو چانه توصیه نمی شود . اما ممکن است در صورت ترکیب با سایر روش ها مانند کیبلا برای این شرایط مفید

باشد .

 

قبل از عمل

در اینجا به طور کلی آنچه می توانید قبل از تهیه مواد پرکننده فک انجام دهید ، ذکر شده است:

این مطلب را هم بخوانید  مراقبت‌های قبل و بعد از تزریق چربی

 

هرگونه دارو یا مکمل مصرفی را در حال حاضر به پزشک اطلاع دهید.

مصرف داروهای رقیق کننده خون ، داروهای مسکن بدون نسخه یا مکمل هایی مانند خار مریم ، ویتامین E ، سیر ، جینسینگ و روغن گل پامچال را متوقف کنید .

قبل از تهیه مواد پرکننده به مدت ۱یا ۲روز از نوشیدن الکل خودداری کنید .

استفاده از درمان های موضعی پوست حاوی گلیکولیک اسید ، رتینول یا رتینوئید را چند روز قبل از قرار ملاقات متوقف کنید.

در این مدت از هیچگونه محصول موزدایی ، از جمله موچین استفاده نکنید .

قبل از درمان به طور معمول بنوشید و بخورید ، زیرا پرکننده فک یک عمل غیر جراحی است.

 

در طول روش

شما باید بدون آرایش و لباس راحت برای درمان پرکننده فک وارد شوید. در اینجا روش کوتاهی وجود دارد که می توانید انتظار داشته باشید:

 

ارائه دهنده پزشکی شما ناحیه تزریق را بی حس می کند.

 

بعد از بی حس شدن ، مقدار کمی ژل پرکننده به صورت استراتژیک در چندین مکان در امتداد فک پایین تزریق می شود. ممکن است از یک کانول برای کمک به هدایت مواد پرکننده استفاده شود.

 

پزشک شما باید به آرامی پیش رود و به طور مداوم نتایج هر تزریق را در طول درمان ارزیابی کند.

 

درمان پرکننده فک از ابتدا تا انتها حدود ۳۰ دقیقه طول می کشد.

 

بعد از عمل

 

بعد از پر کردن فک ممکن است متوجه کبودی یا تورم شوید. از پزشک خود بپرسید که آیا استفاده از آرنیکا موضعی برای کاهش کبودی ایده خوبی است؟

 

همچنین در صورت لزوم ممکن است بلافاصله پس از درمان و پس از آن یخ بزنید.

 

چه نتایجی می توانم از پرکننده های فک انتظار داشته باشم؟

 

حتی با تورم خفیف ، نتایج شما باید بلافاصله قابل مشاهده و آشکار باشند. همچنین باید بلافاصله پس از درمان پرکننده فک بتوانید به محل کار یا فعالیت های عادی خود برگردید.

 

در اینجا کارهایی است که می توانید انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که بهترین نتایج ممکن را دارید:

سعی نکنید قرمزی یا تورم بعد از عمل را با آرایش یا کانسیلر بپوشانید.

از ورزش شدید خودداری کنید.

الکل مصرف نکنید.

از قرار گرفتن در معرض نور شدید خورشید خودداری کنید.

 

عوارض جانبی شایع از پرکننده فک شامل موارد زیر است:

ناراحتی موقتی

ورم

سرخی

خارش

فوران آکنه

 

عوارض جانبی کمتر شایع می تواند شامل موارد زیر باشد:

عفونت

تشکیل گره های پوستی

واکنش التهابی پوست ( گرانولوم )

توده های پوستی

عوارض شدید ناشی از پرکننده های پوستی غیر معمول است.

اما مهم است که به دنبال یک پزشک متخصص با تجربه باشید تا کمتر دچار عوارض جدی ناشی از تزریقات تصادفی در عروق صورت یا اعصاب شوید.

عوارض شدید می تواند شامل موارد زیر باشد:

مرگ بافتی ناشی از انسداد جریان خون

عدم تقارن

جای زخ

آسیب رگ های خونی

منابع:

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://bodikacosmetic.com/non-surgical-double-chin-filler/&ved=2ahUKEwjXyt7NhsTwAhXohOAKHW5ICPoQFjAgegQIExAC&usg=AOvVaw1eMem2J0jMQpj6teVcD5qK&cshid=1620819427675

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.byrdie.com/chin-filler-4798675&ved=2ahUKEwi7uNfDh8TwAhUtTd8KHb5TCYEQFjAaegQIORAC&usg=AOvVaw3hYaWS-Fptxiy6Kbb04BWN&cshid=1620819702149

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://www.healthline.com/health/jaw-filler&ved=2ahUKEwit3YOaiMTwAhVCnOAKHVG0DwoQFjAoegQICBAC&usg=AOvVaw0-Ua0joybWMMzbUhjWtMG3&cshid=1620821011893

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان