دستگاه ار اف فرکشنال

دستگاه ار اف فرکشنال

دستگاه ار اف فرکشنال پوست شما را تحریک کرده تا محکم شود و خود را بازسازی کند. این دستگاه از ترکیب فرکانس رادیویی کوچک و مهرزنی پوست استفاده می‌کند تا رنگدانه‌های پوست، زخم‌ها و منافذ پوست را کاهش دهد. این دستگاه همچنین پوست شما را تحریک کرده تا خود را بازسازی کند و به یک طیف پوستی زیبا برسد.

این شیوه چگونه کار می‌کند؟

فرکشنال آر اف یا مکس آر اف ترکیبی از مهرزنی پوستی و فرکانس رادیویی است. مهرزنی پوستی یک راه‌حل اورگانیک برای بازسازی کلاژن و الاستین پوست است. فرکانس رادیو از امواج با سطح پایین استفاده می‌کند تا یک واکنش حرارتی در میان غشا میانی پوست ایجاد کند. این گرما متابولیسم سلول‌ها و فیبرهای ناسالم را تغییر داده و باعث تحریک ایجاد سلول‌های سالم جدید می‌شود. نتیجه‌ی این پروسه، ایجاد بافت جدید، کوچک شدن منافذ، کمرنگ شدن زخم‌های حاصل از جوش و در کل جوان‌سازی پوست است.

آمادگی قبلی

شما برای استفاده از دستگاه ار اف فرکشنال به هیچگونه آمادگی قبلی احتیاج ندارید.

مراقبت‌های بعد از استفاده از دستگاه ار اف فرکشنال

هرگونه قرمزی پوست طی ۲ تا ۳ ساعت از بین خواهد رفت. از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب به مدت یک هفته خودداری کنید و از محصولات ضد افتاب در ۳ روز ابتدایی استفاده نکنید.

دستگاه ار اف فرکشنال بر موارد زیر تاثیر می‌گذارد:

  • لکه‌های حاصل از کهولت سن
  • آسیب‌هایی که نور خورشید به پوست رسانده
  • بافت و طیف رنگ پوست
  • چین و چروک‌های سطح پوست
  • زخم‌های به جا مانده از جراحی
  • زخم‌های به جا مانده از جوش
  • ترک‌های پوست
این مطلب را هم بخوانید  اصلاح ابرو بعد از کاشت چگونه است؟

استفاده از دستگاه ار اف فرکشنال

نکات مثبت استفاده از دستگاه ار اف فرکشنال

  • مناسب و تاثیرگذار بر انواع طیف رنگ پوست است
  • متناسب با شرایط مختلف پوست‌ها درمان مناسب دارد
  • روشی بسیار ساده‌تر نسبت به روش‌های سنتی است
  • جلسات درمان کوتاه هستند
  • نتایج بسیار خوبی را منجر می‌شود

سوال‌های متداول در مورد استفاده از دستگاه ار اف فرکشنال

  1. دستگاه ار اف فرکشنال چه نوع بیماری‌های پوستی را درمان می‌کند؟ این دستگاه در کاهش و یا از بین بردن چروک، ترک‌های پوستی، زخم، لکه‌های پیری، منافذ پوستی بزرگ و آسیب‌های پوستی حاصل از نور خورشید کمک می‌کند.
  2. حین استفاده از دستگاه ار اف فرکشنال چه احساسی خواهیم داشت؟ شما در محل مورد درمان احساس سوزن‌سوزن شدگی و گرما خواهید کرد.
  3. آیا استفاده از این دستگاه دردناک است؟ ممکن است خیلی در حین درمان راحت نباشید، اما دردناک هم نیست. شما گرمای زیادی مانند یک آفتاب سوختگی حس خواهید کرد و پوستتان بلافاصله قرمز خواهد شد. در درمان‌های با شدت بیشتر از کرم‌های بی‌حس‌کننده برای کمتر کردن حس استفاده می‌شود.
  4. یک جلسه استفاده از ار اف فرکشنال چه مقدار طول خواهد کشید؟ یک جلسه بستگی به اندازه و محل مورد درمان بین ۲۰ تا ۴۵ دقیقه طول خواهد کشید. ممکن است از یک بی حس کننده نیز قبل از شروع درمان استفاده شود که استفاده از آن، طول جلسه‌ی درمان را بیشتر می‌کند. از آنجایی که نوع پوست افراد هر یک متفاوت است، ممکن است نتیجه‌ی دلخواه برای یک فرد در ۳ تا ۴ جلسه درمان و برای فرد دیگر در جلسات بیشتری به دست بیاید.
  5. دوره‌ی نقاهت بعد از استفاده از دستگاه چگونه است؟ پوست شما برای ۲۴ ساعت اول قرمز خواهد بود و ممکن است مقداری ورم را در ناحیه درمان شده تجربه کنید. در درمان‌های شدیدتر ، امکان قرمزی و پوسته پوسته شدن محل به مدت ۵ روز وجود دارد. شما می‌توانید روتین پوستی و آرایش کردن را از ۲۴ ساعت بعد از درمان شروع کنید. در دوره‌ی نقاهت از قرار گرفتن در برابر آفتاب خودداری کنید.
  6. آیا استفاده از دستگاه ار اف فرکشنال بی خطر است؟ بله این روش برای بیشتر مراجعه‌کنندگان بی‌خطر است. درمان به وسیله‌ی فرکانس‌های رادیویی که برای تمام طیف‌های پوست مناسب است، انجام می‌شود. همچنین قبل از انجام درمان با یک دکتر مشورت کنید و از مناسب بودن این درمان برای خود مطمئن شوید.
  7. بعد از خارج شدن از کلینک چگونه پوستی خواهم داشت؟ پوست هر فرد متفاوت است، برای همین نتایج نیز متفاوت خواهد بود. تراپیست پوستتان به شما یک رژیم پوستی بعد از درمان، برای رسیدن سریعتر به نتیجه‌ی مورد نظر می‌دهد.
  8. چه مقدار زمان میبرد که نتیجه‌ی درمان را مشاهده کنم؟ برای هر روش متفاوت است. ساده‌ترین درمان ما ( میکرودرم و لایه‌برداری سطحی ) نتایج سریع‌تری می‌دهد و شدیدترین درمان ما ( ار اف فرکشنال و لایه برداری های عمقی ) ممکن است ماه‌ها طول بکشد تا نتیجه نشان دهند. اما این درمان‌ها نتایج ماندگارتری نسبت به درمان‌های ساده‌تر دارند.
این مطلب را هم بخوانید  لک‌های قهوه‌ای پس از لیزر موهای زائد

در انتها می‌توان گفت که استفاده از این دستگاه برای انواع پوست مفید بوده و شادابی پوست شما را با از بین بردن لکه‌ها و چین‌چروک‌ها از بین می‌برد. از آنجایی که تکنیک بسیار مهم است، شما می توانید با مراجعه به متخصصان پوست و زیبایی کلینیک نیوشا به نتیجه‌ی دلخواه خود برسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان