لک‌های قهوه‌ای پس از لیزر موهای زائد

یکی از خدمات زیبایی صورت که امروزه بسیار پرطرفدار شده لیزر است. دیگر افراد کمی پیدا می‌شوند که تمایل به رفع موهای زائد با روش‌های قدیمی داشته باشد؛ چراکه افراد می‌توانند با صرف هزینه‌ای مناسب برای همیشه از دست موهای زائد خود خلاص شوند. از آنجایی که قبل از انجام خدمات لیزر نیاز به بررسی یک‌سری موارد هست؛ این کار را باید نزد یک پزشک متخصص و کاربلد انجام دهید. بعضی از مواردی که باید مورد بررسی قراربگرد شامل؛ رنگ موها، بررسی تخصصی وضعیت موهای زائد، رنگ پوست، مشکلات‌ هورمونی‌ بدن شخص و… می‌شود. پس سعی کنید برای انجام این کار به یک کلینیک مناسب و یک دکتر متخصص مراجعه کنید.

عوارض بعد از لیزر از جمله لکه‌های قهوه‌ای

همان طور که گفتیم اگر لیزر توسط پزشک مناسب و به صورت غیرحرفه‌ای لیزر انجام شود؛ ممکن است عوارض داشته باشد. که لکه‌های قهوه‌ای هم یکی‌ از این عوارض است. وبعضی عوارض دیگر مثل زخم، حساسیت پوستی، لیبیدو، تعقیر رنگ پوست و لکه‌های ناشی از سوختگی، رتیکولاریس، تورم و کبودی را ممکن است به همراه داشته باشد. طبق درجه‌بندی انجام شده برای سوختگی‌های بدن، سوختگی در اثر لیزر در رده سوختگی درجه اول قرار دارد. که گاهی حتی به سوختگی درجه دوم نیز منجر می‌شود. که البته میزان شدت این سوختگی‌ها به عواملی مثل، رنگ پوست فرد، دستگاه‌های استفاده شده، روش‌های خنک سازی نامناسب، طول موج استفاده شده، ابعاد نقطه تابش، مدت زمان لیزر، تعداد جلسات انجام لیزر و… وابسته است.

باید تا اینجا جواب سوال خود که آیا لیزر موهای زائد سبب لک‌های قهوه ای می شود؟ را گرفته باشید. همان طور که گفته شد ممکن است این لک‌ها اتفاق بیافتد؛ اما به عوامل و مواردی که گفته شد بستگی دارد.

این مطلب را هم بخوانید  جراحی زود انزالی

روش‌های پیشگیری از ایجاد لکه پس از انجام لیزر

اولین و مهم‌ترین قدم انتخاب یک کلینیک مناسب است. یک کلینیک مناسب زیر نظر پزشک متخصص اداره می‌شود؛ واز دستگاه‌های دارای استاندارد استفاده میکند‌. در صورتی که کار لیزر شما توسط فرد غیر متخصص انجام شود؛ قطعا با لکه‌های قهوه‌ای روبرو خواهید شد. از آنجایی که این لکه‌ها به خاطر حساسیت پوستی ایجاد می‌شود؛ اگر جلسات لیزر غیر اصولی و با طول موج لیزر نامناسب و تعداد دفعات کم یا زیاد انجام شود؛ بروز لکه‌های قهوه‌ای حتمی خواهد بود. در جلسه اول سعی کنید مدرک و گواهینامه پزشکی متخصص کلینیک را مورد بررسی قرار دهید.

در بالا گفتیم که انتخاب و استفاده از دستگاه‌های غیر استاندارد نیز موجب بروز لک می‌شود. برای اطلاعات بیشتر، شما باید بدانید که از بهترین دستگاه‌های موجود در بازار دستگاه‌های کندلا الکس و کندلا یگ هستند. در صورت مشاهده برچسب مختص دستگاه‌ها می‌توانید با خیال راحت کار لیزر خود را به آن مرکز کلینیک بسپارید. بعد از بررسی موارد بالا باید بررسی جنس و رنگ پوست وموی شما مورد بررسی قرار گیرد. تا انتخاب طول تعداد جلسات با چه فاصله مدت زمانی و با چه طول درجه موجی انجام شود. اگر دارای پوستی تیره هستید؛ باید بدانید که شما بیشتر مستعد بروز این لک‌های قهوه‌ای خواهید بود؛ پس باید کار لیزر شما با دقت و طول موج کمتری انجام شود. و باید مشکلات هورمونی شما به طور کامل مورد بررسی قرار گیرد؛ چرا که اگر شما مبتلا به مشکل هورمونی مثل کیست باشید لیزر به خوبی برای شما عمل نمی‌کند.

این مطلب را هم بخوانید  تفاوت میکرودرم ابریژن و درم ابریژن!

در صورت بروز این لک‌ها روش درمان چیست؟

در حالت‌ عادی لکه‌های قهوه‌ای بعد از‌ چند روز باید خود به خود از بین برود، اما اگر احیانا تا ۱۵ روز بعد از لیزر این لکه‌ها را شبیه به سوختگی و کبودی مشاهده کردید؛ حتما به دنبال یک درمان جدی باشید. این نشان دهنده این است که شما کار لیزر را نزد کلینیک و پزشک نامناسب انجام داده‌اید؛ و پوست شما دچار آسیب‌های جدی شده است. در چنین شرایطی شما می‌توانید از مرکز کلینکی که نزد آن لیزر انجام داده‌اید شکایت کنید. در صورت تشکیل پرونده و تنظیم شکایت شما کلینیک مربوطه ناچار به پرداخت تمامی هزینه‌های درمان شما خواهد شد.

در صورت بروز چنین لکه‌های برای درمان به پزشک مراجعه کنید؛ و مراحل درمان و داروهای تجویز شده را به طور کامل انجام دهید. چرا که عدم پیگیری شما می‌تواند شرایط را حادتر کند؛ وحتی بهبودی شما دیگر انجام نگیرد‌.

چرا لیزر برای رفع موهای زائد پرطرفدار شده است؟

لیزر امکان رفع دائمی موهای زائد را با هزینه مناسب ارائه می‌دهد، این امر باعث ترجیح افراد برای این روش شده است.

چه مواردی قبل از انجام لیزر باید مورد بررسی قرار گیرد؟

پیش از انجام لیزر، باید عواملی مانند رنگ موها، رنگ پوست، وضعیت موهای زائد، و مشکلات هورمونی افراد بررسی شود.

آیا لیزر می‌تواند لکه‌های قهوه‌ای ایجاد کند؟

اگر لیزر به‌طور غیرحرفه‌ای انجام شود، ممکن است عوارض نظیر لکه‌های قهوه‌ای ایجاد شود. انتخاب کلینیک و دستگاه مناسب مهم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان