بوتاکس دیسپورت

بوتاکس دیسپورت

بوتاکس دیسپورت یک نوع تزریق سم بوتولینوم است. در حالی که برای اسپاسم عضلانی در شرایطی خاص از بیماری استفاده می‌شود، معمولا این تزریق برای معالجه و پیشگیری از چین و چروک در نظر گرفته می‌شود.

بوتاکس دیسپورت تزریق سم بوتولینوم نوع A است که از باکتری‌های ایجاد کننده بوتولیسم ساخته می‌شود. سم بوتولینوم فعالیت عصبی در عضلات را مسدود می‌کند و باعث کاهش موقتی فعالیت عضله خواهد شد.

شاید اسم سم که بیاید باعث نگرانی شما شود، اما باید بدانید که از سم بوتولینوم در پزشکی برای درمان میگرن، افسردگی، مثانه‌ی بیش از حد فعال و اختلالات مفصلی صورت و همچنین فک استفاده می‌شود.

دیسپورت در بزرگسالان برای درمان موقعیت غیر طبیعی سر و گردن درد نیز استفاده می‌شود.

بوتاکس دیسپوت انواع نوروکسین‌ها هستند که مانع انقباض عضلات می‌شوند. تزریق گاهی اوقات برای درمان اسپاسم اختلالات عصبی و سایر شرایط پزشکی استفاده می‌شود، اما به طور گسترده برای درمان چین و چروک صورت استفاده می‌شود.

هشدارهای استفاده از بوتاکس دیسپورت

سم بوتولینوم موجود در دیسپورت می‌تواند به سایر مناطق بدن فراتر از محل تزریق گسترش یابد. این امر باعث عوارض جانبی جدی در برخی از افراد حتی برای اهداف آرایشی شده است.

اگر به بوتولینوم یا شیر گاو حساسیت دارید یا در ناحیه تزریق دارو دچار عفونت، تورم یا ضعف عضلانی هستید، نباید دیسپورت دریافت کنید.

در صورت داشتن گرفتگی صدا، افتادگی پلک، مشکلات بینایی، ضعف عضلانی شدید، از دست دادن کنترل مثانه، مشکل تنفس، مشکل در صحبت و بلعیدن، بلافاصله با پزشک خود تماس بگیرید. برخی از این عوارض می‌توانند تا چند هفته پس از تزریق دیسپورت رخ دهند. این تزریق را باید فقط یک متخصص پزشکی آموزش دیده حتی اگر برای اهداف زیبایی استفاده شود، انجام دهد. بوتاکس مارک دیگری از تزریق سم بوتولینوم است. به طور همزمان  به دنبال بیش از یک متخصص پزشکی به برای تزریق سم بوتولینوم نباشید. اگر ارائه دهندگان خدمات زیبایی را تغییر می‌دهید، حتماً به ارائه دهنده جدید خود بگویید چه مدت از آخرین تزریق سم بوتولینوم می‌گذرد.

این مطلب را هم بخوانید  آشنایی با بهترین برند ژل لب

نحوه تزریق بوتاکس دیسپورت

تزریق آمپول های دیسپورت را باید فقط یک پزشک متخصص آموزش دیده برای اهداف زیبایی، انجام دهد.

دیسپورت توسط یک ارائه دهنده خدمات بهداشتی به عضله تزریق می‌شود. فاصله تزریقات باید حداقل ۳ ماه باشد. کودکان نباید بیشتر از هر ۱۲ تا ۱۶ هفته با این دارو درمان شوند.

تزریق دیسپورت بسته به شرایطی که تحت درمان است، ممکن است همزمان در بیش از یک ناحیه انجام شود.

اثرات این تزریق موقتی است. علائم شما ممکن است طی ۳ ماه کاملاً برگردد. پس از تزریقات مکرر، ممکن است زمان کمتری طول بکشد تا علائم شما بازگشت پیدا کند، به خصوص اگر بدن شما آنتی بادی‌هایی را برای سم بوتولینوم ایجاد کند.

استفاده از دیسپورت زودتر از زمان تجویز، آن را موثرتر نمی‌کند و ممکن است منجر به عوارض جانبی جدی شود.

سوالاتی که ممکن است در مورد اطلاعات دقیق دوز دیسپورت پیش بیاید

اگر دوز مصرفی را فراموش کنم چه اتفاقی می‌افتد؟

از آنجا که سم بوتولینوم اثر موقتی دارد و در فواصل زمانی بسیار زیاد تجویز می‌شود، از دست دادن یک دوز مضر نیست.

اگر بیش از حد مصرف کنم چه اتفاقی می‌افتد؟

علائم مصرف بیش از حد ممکن است بلافاصله ظاهر نشود، اما می‌تواند شامل ضعف عضلانی، مشکل در بلع و تنفس ضعیف یا کم عمق باشد.

پس از دریافت دیسپورت باید از چه مواردی اجتناب کنم؟

دیسپورت ممکن است بینایی را مختل کند. تا زمانی که بدانید این دارو چگونه روی شما تأثیر می‌گذارد از رانندگی یا فعالیت های خطرناک خودداری کنید.

پس از تزریق آمپول از بازگشت سریع فعالیت‌های بدنی عادی خودداری کنید.

این مطلب را هم بخوانید  معرفی آبرسان مناسب پوست شما

عوارض جانبی دیسپورت چیست؟

در صورت مشاهده علائم واکنش آلرژیک به دیسپورت، به فوریت‌های پزشکی مراجعه کنید: مشکل تنفس، تورم صورت، لب‌ها، زبان یا گلو.

چه داروهای دیگری بر دیسپورت تأثیر می‌گذارد؟

داروهای دیگر می‌توانند برخی از عوارض جانبی دیسپورت را افزایش دهند، از جمله داروهای سرماخوردگی یا آلرژی، شل کننده‌های عضلانی، قرص‌های خواب آور، گشاد کننده برونش، داروهای مثانه یا ادرار و داروهای تحریک پذیر روده. اگر به طور مرتب از این داروها استفاده می‌کنید، به پزشک خود اطلاع دهید.

نتایج تزریق بوتاکس دیسپورت

بیشتر بیماران تقریباً بعد از ۵ روز یا بیشتر متوجه نتایج تزریق دیسپورت خواهند شد و نتایج آن حدودا ۶ ماه ماندگار خواهد بود.

خدمات تزریق بوتاکس دیسپورت در کلینیک زیبایی نیوشا توسط متخصص زیبایی انجام می‌شود. برای دریافت مشاوره رایگان با ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان