بوتاکس مصپورت

بوتاکس مصپورت

تاریخچه استفاده از بوتاکس، مصوبات و مارک های تجاری:

بوتولینوم نوع A اولین بار توسط چشم پزشکی به نام آلن اسکات برای درمان بلفارواسپاسم (اختلال انقباضی پلک) و سایر اختلالات عضلات چشم استفاده شد. این استفاده از بوتاکس در سال ۱۹۸۹ توسط سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) تأیید شد.

آلن اسکات دریافت که در طی درمان انقباض پلک، شیارهای عمیق بین ابروها (خط اخم) کاملا از بین می‌روند؛ سرانجام در سال ۲۰۰۲، FDA استفاده از بوتولینوم نوع A را برای از بین بردن خطوط بین ابرو تایید کرد. در سال ۲۰۱۳، استفاده از بوتاکس برای درمان چین و چروک‌های کنار چشم (خطوط پای کلاغی) نیز توسط FDA تأیید شد. در سال ۲۰۱۶ بیش از ۴٫۵ میلیون نفر از بوتاکس برای از بین بردن چین و چروک صورت استفاده کردند. در سال‌های اخیر، تزریق بوتاکس در صدر لیست روش های جوان سازی پوست قرار دارد.

مارک‌های معتبر بوتاکس

قبل از سال ۲۰۰۹، تنها محصول بوتولینوم نوع A مورد تأیید FDA، مارک آلرژی زا بوتاکس بود؛ به همین دلیل تزریق بوتولینوم به بوتاکس معروف بود. اگرچه بوتاکس فقط یکی از محصولات دارای این ماده است که برای درمان اختلالات عضلانی و همچنین زیبایی پوست استفاده می‌شود. بوتاکس ساخت شرکت آلرگان است که شرکتی آمریکایی-ایرلندی است می‌باشد.

در سال ۲۰۰۹، دومین محصول بوتولینوم توسط FDA تأیید شد. مارک دیسپورت که در انگلستان ساخته شده است، در حال حاضر در بیش از ۶۵ کشور جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. اثر بخشی و عوارض جانبی این دارو همان بوتاکس ساخت شرکت آلرگان است. دیسپورت یکی از پرکاربردترین مارک های بوتاکس در ایران است.

این مطلب را هم بخوانید  ژل طبیعی و چگونگی جوان سازی با آن

مارک نورونوکس( محصول کره)، دومین مارک جامع بوتاکس در ایران است. این محصول نسبت به دیسپورت و اثربخشی مشابه آن قیمت کمتری دارد. نورونوکس مورد تایید FDA نیست، اما استفاده از آن در ایران مجاز است. البته در حال حاضر در بازار یافت نمی‌شود.

سومین مارک مجاز بوتاکس در ایران، برند مصپورت است. این مدل بوتاکس یک محصول کاملا ایرانی است که شباهت‌های بسیاری با بوتاکس دیسپورت دارد. بین انواع بوتاکس‌های ایرانی موجود در بازار، این نوع چون عوارض کمتر و ماندگاری بالاتری دارد، طرفداران بیشتری دارد و استفاده از آن توسط اکثر پزشکان متخصص زیبایی نیز توصیه می‌شود. بوتاکس مصپورت از نظر کیفیت و کارایی کاملا با نمونه‌های خارجی قابل رقابت بوده و چون در داخل ایران تولید می‌شود، قیمت کمتری نیز دارد.

بوتاکس مصپورت اخیراً در ایران تولید و به بازار عرضه شده و مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است. خطرات و عوارض جانبی استفاده از این محصول بسیار ناچیز است. این دارو مانند سایر مارک‌های بوتاکس حاوی سم بوتولینوم است که برای از بین بردن خطوط بین ابرو و چین و چروک پیشانی استفاده می‌شود. همچنین با فلج کردن و بی حسی عضلات در نواحی آسیب دیده، کاملاً مشابه تزریق بوتاکس دیسپورت عمل می‌کند.

بالای صورت ناحیه مناسبی برای تزریق بوتاکس مصپورت است که شامل درمان خطوط پنجه کلاغی در اطراف چشم‌ها و چین و چروک روی پیشانی و خطوط اخم (و برخی نواحی اطراف لب‌ها، چانه و گردن) است. زمان درمان به محل تزریق، میزان دوزاستفاده شده و میزان جوابدهی بدن شما به درمان بستگی دارد که درمان مجدد هر ۳ تا ۶ ماه مورد نیاز خواهد بود. برای کاهش عوارض تزریق، حتماً از بوتاکس اصل برای تزریق در ناحیه‌ی مدنظر استفاده شود.

این مطلب را هم بخوانید  رفع لکه‌های پوستی با اف پی جی

ماندگاری بوتاکس مصپورت چقدر است؟

یکسری عوامل هستند که در کاهش میزان تاثر تزریق بوتاکس موثر هستند و شامل موارد زیر می‌شوند:

  • سن فرد و میزان تحلیل رفتن عضلات: در سنین بالا حجم عضلات پایین است.
  • ویژگی‌های صورت فرد تزریق کننده
  • مصرف دخانیات: میزان ماندگاری بوتاکس در فرد سیگاری، پائین‌تر از فرد غیر سیگاری است.
  • نور مستقیم خورشید

در صورت رعایت کردن موراد ذکر شده و مراقبت‌های لارم پس از تزریق، اثرات تزریق مصپورت بین ۴ تا ۶ ماه نیز باقی می‌ماند.

بوتاکس مصپورت و دیسپورت چه تفاوت‌هایی دارند؟

تمامی برندهای موجود، وظیفه ممانعت از حرکت عضله به کمک سم بوتولینوم را دارند. این ماده بر روی پایانه‌های عصبی عضلات می‌رود و طی پروسه‌ای مانع از انقباض عضلات می‌شود؛ بنابراین بوتاکس مصپورت و دیسپورت هر دو عملکرد یکسانی دارند، اما تفاوت تزریق بوتاکس مصپورت با دیسپورت در میزان تاثیر و سرعت عملکرد می‌باشد. از دیگر تفاوت‌های این دو می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:

در دما و شرایط نگهداری با هم تفاوت دارند.

زمان اثرگذاری این دو با یکدیگر متفاوت است؛ دیسپورت بعد از ۲۴ ساعت شروع به اثرگذاری می‌کند، اما بوتاکس مصپورت تا ۴۸ ساعت پس از تزریق شروع به اثر گذاری می‌کند.

در پروسه ساخت بوتاکس دیسپورت به دلیل استفاده از قند لاکتوز شیر، امکان دارد در بعضی افراد حساسیت ایجاد نماید.

بر پایه گزارشاتی که صورت گرفته، درد و تورم ناحیه تزریق در مصپورت از دیسپورت بیشتر است.

با یکسان بودن شرایط، میزان مورد نیاز تزریق در دیسپورت بیشتر از مصپورت خواهد بود.

بهترین مناطق تزریق بوتاکس مصپورت

نواحی فوقانی صورت مانند چین و چروک دور چشم، خط اخم، چین و چروک پیشانی بهترین قسمت‌ها و مکان‌ها برای تزریق بوتاکس مصپورت است.

این مطلب را هم بخوانید  مراقبت‌های قبل و بعد از هیدروفیشیال

به منظور پیشگیری و کاهش عوارض تزریق بوتاکس مصپورت، این دارو باید توسط پزشک متخصص تزریق شود و از اصالت محصول در ناحیه تزریق اطمینان حاصل شود. روش تزریق و تعیین نقاط تزریق مناسب و صحیح برای رسیدن به نتیجه مطلوب در به حداقل رساندن عوارض احتمالی تزریق و مدت زمان مصرف محصول تأثیرات بسیار مهم و قابل توجهی دارد.

دمای ذخیره سازی

بوتاکس مصپورت مانند بیشتر بوتاکس‌ها باید در دمای اتاق (۴ درجه سانتی گراد) نگهداری شود. دمای مناسب در حمل و نقل از طریق اتومبیل‌های یخچال دار یا از طریق جعبه خنک حفظ می‌شود. تحت هیچ شرایطی نباید مصپورت را بدون یخ جامد منتقل کرد. فراموش نکنید که دمای ذخیره سازی بوتاکس مصپورت با برخی از بوتاکس‌های یخی مانند Canitox متفاوت است.

خدمات تزریق بوتاکس با برند مصبورت و سایر برندهای معتبر در کلینیک زیبایی نیوشا توسط پزشک متخصص انجام می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان