عوارض تزریق ژل

خب بگزارید اول توضیح مختصری درباره دلیل افراد برایه تزریق ژل برایتان بدهیم

اجزایه صورت اصلی ترین اندام هایی هستن که افردا مختلف برایه ایجاد تغیرات در ان از روش های مختلفی مانند جراحی پلاستیک،تزریق ژل، و عمل های زیبایی مختلف استفاده می کنند. یکی از اسان ترین روش ها تزریق ژل است.در این بین ژل های حاوی هیالورونیک اسید بیشترین استفاده و کاربرد را دارند.از هیالورونیک اسید در علم پزشکی و صنعت دارو سازی استفاده میشود.

خب تا اینجا با ماده تشکیل دهنده ژل های تزریقی تا حدودی اشنا شدید.باید بگوییم که افراد همواره برایه از بین بردن چین و چروک به تزریق ژل رو می اوردند. ولی باید این نکته را هم بگوییم که تزریق ژل عوارضی هم به همراه دارد که در ادامه برایتان چند مورد را مثال میزنیم.

تزریق ژل در مقایسه با ماسک های خانگی و یا روش های زیبایی دیگر همواره روشی اسان تر است و اثر بخشی سریعتری نسبت به روش های دیگر دارد . افراد برایه فرم دهی به لب ها،گونه ها،چونه و دیگر اجزایه صورت و بدن از روش تزریق ژل استفاده میکنند.اما نکته ناراحت کننده ای که همواره افراد ان را فراموش میکنند و یا به ان بی توجه هستند عوارض جانبی و احتمالی تزریق ژل است.زیرا ممکن است بعضی از اجزایه صورت و بدن به مواد تشکیل دهنده ژل ها واکنش نشان دهند و مشکلی برایه اجزایه صورت و بدن با وجود اوردند،مواد تشکیل دهنده ژل ها و نحوه تزریق ان دو عامل اصلی هستند.

در بعضی از شکایت ها گزارش شده در رابطه با تزریق ژل به مرقوب و استاندار نبودن مواد تشکیل دهنده ژل ها و در بعضی از شکایت ها به شیوه تزریق و استفاده از وسایل استریل نشده اشاره شده است . و همواره باید در انتخاب افراد برایه این کار دقت کرد.

این مطلب را هم بخوانید  جراحی زود انزالی

درضمن رعایت اصول بهداشتی و استریل کردن ناحیه که در ان ژل تزریق شده و مراقبت های پس از ان میتواند به صورت چشم گیری در روند بهبودی موثر باشد و از بروز عوارض احتمالی جلوگیری کند.اما گاهی ممکن است در بعضی از افراد مشکل جدی اتفاق بی افتد و با دارو و مراقبت های پزشکی و بهداشتی رفع نشود.

عوارضی همچون :

درد

قرمزی

خارش شدید پوست

التهاب

برایه مثال به عوارض تزریق ژل به لب ها اشاره میکنیم.

تزریق ژل ممکن است گاهی به درستی انجام نشود و باعث ایجاد فرم نامطلوب و یا تغیر در اندازه شکل و رنگ لب ها شود.

و یا در بعضی از موارد شاهد دفرمه شدن ، کبود شدن و گلوله شدن لب ها شده ایم. غیر از مواردی که ذکر کردیم به اسیب های دیگری همچون عفونت و اسیب به بافت ها و ایجاد زخم های عمیق هم اشاره کرد.

عوارض به دو صورت (شایع) و (کمتر شایع) دسته بندی میشنود

عوارض شایع مانند :

۱ مشکل در حرکت دادن اجزایه صورت

۲ درد های عضلانی

۳ درد شدید در مفاصل

 

عوارض کمتر شایع مانند :

۱ تاول

۲ سوزش های شدید

۳ تورم شدید مفاصل

۴ خونریزی داخلی و خارجی

۵ تغیر چشم گیر در رنگ‌ پوست

 

ایجاد لک و یا کهیر زدن

باید به این نکته توجه بسیاری کرد که بعضی گروها از این موارد به صورت جدی از تزریق ژل منع شده اند

مانند :

۱ زنان باردار و شیرده

 

۲ افرادی که دچار ضعف در سیسنم ایمنی بدن شده اند

این مطلب را هم بخوانید  لاغری شکم با اگزیمیا

۳ افرادی که دچار بیماری های ریوی هستند

 

۴ افرادی که سابقه سکته قلبی و یا مغزی دارند

 

۵ افرادی که دچار دیابت هستند و به صورت متداول از انسولین استفاده میکنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان