آیا سیگار کشیدن بر روی نتایج کاشت مو تاثیر منفی میگذارد؟

افرادی که میخواهند کاشت مو انجام دهند باید در رابطه با تاثیرات سیگار بر روی نتایج آنها نیز یک سری اطلاعات داشته باشند.سیگار کشیدن باعث میشود برروی تنفس افراد نیز تاثیر گذار باشد. سیگار سلامت خود فرد و سلامت اطرافیان را به خطر میاندازد.در این قسمت می خواهیم در رابطه با همین موضوع صحبت کنیم.آیا میدانیدکه سیگار کشیدن بر روی نتایج کاشت مو تاثیر منفی میگذارد؟؟

سیگار کشیدن به مرور زمان بر روی سیستم تنفسی فرد تاثیر میگذارد و در آخر باعث اختلالات در تنفس میشود و همچنین سیگار کشیدن یک عامل اصلی برای ایجاد سرطان است. سرطان ممکن است در ریه ،مثانه و حنجره به وجود بیاید. همچنین احتمال این که یک فرد دچار بیماری های قلبی و عروقی شود نیز بالا میرود. در کشورهای مختلف از جمله آمریکا انسان هایی هستند که بر اثر عوامل مختلفی فوت میکنند،که تمامی آنها به خاطر بیماریهای قلبی  و به خاطر مصرف الکل و سیگار فوت میکنند. سیگار کشیدن علاوه بر ضرر رساندن به خود فرد باعث ضرر رساندن به بقیه افراد میشود که دود سیگار سالیانه خیلی از افراد را از بین میبرد و باعث سرطان و بیماریهای مختلفی میشود.

استفاده از سیگار باعث می شود تا گردش خون ضعیف شود و برروی فرد تاثیر گذار باشد و باعث میشود که زخم دیرتر خوب شود و درمان طولانی تر میشود. اگر پوست صورت خراب شود باعث میشود تا عفونتهای به وجود بیاید و میکروب ها وارد بدن بشوند و بدن دچار تورم و التهاب میشود. در طولانی مدت مشکلاتی در درمان پوست ایجاد میشود که در طولانی مدت باعث میشود تا پوست بافت اصلی را از دست بدهد. در مقالاتی که از طریق دانشمندان نشان داده شده است گفته شده که افرادی که سیگاری هستند و کاشت مو انجام میدهند ممکن است به بیماری نکروز در پوست مبتلا شوند.

این مطلب را هم بخوانید  عمل کاشت مو با تراکم بالا

سیگار کشیدن علاوه بر مشکلات و سرطان هایی که به وجود می آورد باعث مرگ پوست  نیز میشود و همچنین مشکلات به تعداد سیگاری که فرد درگذشته در روز بعدو در ماه قبل کشیده ارتباط دارد.و تجربه نشان داده که افراد سیگاری که عمل کاشت مو انجام میدهند به نکروز مبتلا میشوند، که احتمال خونریزی را درون فرد بیشتر میشود و باعث میشود تا کاشت مو طولانی تر شود و دیرتر خوب بشود و همچنین باعث میشود که عفونت و مشکلاتی که در بدن فرد به وجود بیاد. پس از آنجایی که سیگار کشیدن باعث  یک سری مشکلات و سرطان و غیره می‌شود نباید استفاده شود.  افرادی که استفاده سیگار آن ها بسیار زیاد است باعث میشود که خون رسانی آن ها  تغییر کند و زخم های آن ها دیرتر خوب بشود و همچنین گرافت هایی که در کاشت استفاده شده باشد مشکلاتی برای  آن ها ایجاد میشود، پس بهتر است که مصرف سیگار را از بین ببرید و کلا استفاده نکنید، و همچنین کسانی که سیگار کشیدن آن ها کمتر است نیز برای کاشت مو مشکلاتی دارند پس بهتر است سیگار استفاده نشود.

تاثیر سیگار بر روی نتایج کاشت مو

کاهش اکسیژن

با توجه به مطالعاتی که در زمینه سیگار انجام شده فهمیدیم که در تمامی سالها کشیدن یک تا بیست نخ سیگار در روز باعث میشود که به اکسیژن قسمت‌های مختلف بدن نرسد و ارتباط بین آن ها نیز قطع میشود و باعث ریزش مو میشود و باید بدانید که سیگار کشیدن بر روی گردش خون هم تاثیر می‌گذارد و حتی باعث نداشتن اکسیژن کافی میشود.

این مطلب را هم بخوانید  بهترین راه درمان جوش بعد از کاشت مو چیست؟

شکنندگی موها

پوست سر افرادی که سیگاری هستند خون کمتری دریافت میکند که باعث میشود اکسیژن کمتری به سر برسد و مواد مغذی نداشته باشد. تا رشد ماشین از بین میره و به آن آسیب میرسونه و پوستشون رفته رفته زیبایی و طراوت خود را از دست میده و باعث شکنندگی موها میشود و همچنین باعث از بین رفتن زیبایی سر میشود.

خطرات خونریزی

بعد از عمل کاشت مو شخصی که سیگار میکشد باعث میشود فولیکول های آن ضعیف بشودو دیگر نتواند پیوند خوبی داشته باشد. سیگار باعث  میشود که خونریزی بیشتر شود و عمر کاشت مو از بین برود وباعث میشود تا نیکوتین وارد بدن بشود و دیگر مو به زیبایی رشد نمیکند.

اقدامات قبل و بعد از کاشت مو

قبل و بعد از کاشت مو باید یک سری اطلاعات را بلد باشید که بتوانید آن را انجام بدهید که متخصصان به شما این اطلاعات را میدهند.  به طور کلی  حدود یک هفته قبل از عمل و  یک هفته بعد از عمل نباید سیگار مصرف شود تا باعث شود که به خوبی با همدیگر پیوند بخورند مشکل به وجود نیاید.

همچنین به طور کلی به دلیل وجود مواد مختلفی که در این سیگارها وجود دارد باعث ریزش مو میشود و باعث میشود مواد مغذی به گرافت ها نرسد و اکسیژن رو تامین نکند و دیگر مونمیتواند به راحتی رشد کند و پوست سر ضعیف میشود و رفته رفته تمامی گرافت ها ریزش پیدا میکنند و از بین میروند و باعث میشود تا سر فرد دوباره خالی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان