کاشت موی صورت

یکی از ملاک های آقایان، داشتن سبیل و ریش های پرپشت است.  برخی افراد به دلایلی مانند ژنتیک، مصرف سیگار و دخانیات، شوینده و تغذیه نامناسب، از کم پشتی ریش و سبیل رنج می برند. فردی که ریش و سبیل زیبا داشته باشد، قطعا اعتماد به نفس و جذابیت بالاتری نیز دارد. ریش و سیبیل نماد مردانگی و تاثیر بسیار زیادی بر روی جذابیت آنها نیز دارد.

یکی از روش هایی که می توان این مشکل را برطرف کرد، کاشت ریش و سبیل است .این کار مانند کاشتن موی سر از برداشتن موی طبیعی از بانک مو عقب پشت سر انسان است، انجام می‌شود .تاکنون روش‌های زیادی برای کاشت ریش بوده است ،اما تعدادی از آنها توانستند نظر افراد را جلب کند.

 

روش FIT

این روش ابتدا موهای قسمتی را که باید از آن به عنوان بانک مو استفاده کرد، کوتاه میکند. کوتاهی مو می تواند به سلیقه فرد باشد. این روش ابتدا به صورت تصادفی موهایی را از پشت سر که بانک خوبی دارند، انتخاب کرده و در همان لحظه برای قسمت ریش یا سبیل می کارند. به دلیل کوتاه بودن زمان این روش یکی از پرطرفدارترین روش‌هایی است که از آن، برای کاشت ریش و سبیل استفاده میشود.

 

روش BHT

این روش هنگامی مورد استفاده قرار می گیرد که موی سر تراکم لازم را نداشته باشد و پزشک مجبور می شود از قسمت های دیگر بدن مانند دست و پا، قفسه سینه و گردن و غیره خارج کرد و برای ریش و سبیل استفاده کند .هنگامی که مو از قسمتهای بدن خارج می‌شود و ردی از آن باقی می‌ماند، که بهتر است از قسمت هایی از بدن برداشته شود که قابل دیدن نیست. این روش نیز برای کاشت ابرو هم کاربرد دارد.

این مطلب را هم بخوانید  لیفت ابرو با تزریق بوتاکس

 

روش SUT

این روش موفق ترین و پرطرفدارترین  روش کاشت ریش و سبیل است. در این روش برای برداشت مو، بدون دخالت پزشک و با دستگاه انجام می‌شود. به کمک دستگاهی مخصوص مو را از پشت سر جدا کرده و در قسمت ریش و سیبیل می کارند. در این روش برای این که پزشک دستگاه برای برداشت مو استفاده می شود، ردی از آن باقی نمی ماند .

 

روش FUT

در این روش پزشک پوست قسمتی از سر را جدا کرده، موهای آن را خارج می کند و در قسمت ریش و سبیل می کارد .در این روش رد زیادی باقی می ماند که نمی توان موهای سر را تا مدتی کوتاه کرد. در این روش تراکم ریش و سبیل بسیار بالا است و بعد از گذشت چند وقت به یکنواختی می رسد. معایب این روش از روشهای دیگر بیشتر بوده که دلیل آن ،تکه جدا شده از پوست سر است.

 

کاشت ریش و سبیل برای چه افرادی مناسب است:

علت نازک شدن و یا ریزش ریش و سیبیل عوامل مختلفی است مانند ژنتیک، داروها و…. اما در برخی افراد مانند سوختگی و جراحت هایی که باعث می‌شود موهای ریش و سبیل رشد نکند.

اگر بخواهید مطمئن شوید که کاندید مناسبی هستید، باید با پزشک مشورت کنید. زیرا جنس موی هر فرد متفاوت بود و یا برای هر فرد روش مختلف استفاده می شود .اما اگر شرایط زیر را داشته باشید ،می توانید کاشت ریش یا سبیل انجام دهید:

تکه ای از پوست که به صورت یک لکه خالی شده

این مطلب را هم بخوانید  ماندگاری تأثیر گذاری هیدروفیشیال چقدر است ؟

موهای سر در قسمت پشتی کناره ها پرپشت بوده

 

هزینه کاشت ریش، برای همه افراد یکسان نبوده و عواملی مانند روش کاشت، ناحیه و تعداد موهای خارج شده متفاوت است .

 

دوران نقاهت کاشت ریش

این دوران برای روش های قدیمی طولانی و گاهی ممکن است به مدت چند روز طول بکشد. اما در روش SUT مشکلی وجود نداشته و فرد پس از استراحتی کوتاه به روزمرگی خود میرسد.

 

نکاتی مهم

موهای پیوند داده مانند معمولی رشد می کنند و برای همیشه ادامه دارد

خصوصیات قبلی خود را حفظ می کنند

ریزش نداشته

 

علت ریزش ریش و سبیل:

به صورت ارثی، مادر ذاتی، مشکلات و کمبود هورمون مردانه، سوختگی، ضربه، بریدگی ،جراحی و جای زخم

 

مزایا

 

روش SUT

دوره نقاهت کوتاه

بدون بیهوشی

طبیعی بودن مو

 

روش BHT

مناسب افرادی که دچار طاسی هستند

روشی تهاجمی

بعد از یک هفته جای آن از بین میرود

 

روش FIT

برای تراکم بالا استفاده می شود

روش اقتصادی تر است

ریکاوری کوتاهتر

 

روش FUT

تعداد زیادی مو در یک دوره کوتاه کاشته شده

مقایسه با روش دیگر بازده بهتری داشته

ظاهر طبیعی تر

 

معایب

 

روش SUT

التهاب و تورم تا چند روز باقی مانده

اگر به بهداشت توجه نشود باعث عفونت شده

 

روش BHT

در بعضی افراد به دلیل ناسازگاری ظاهر یکنواختی نداشته

این روش فقط برای درمان طاسی در ناحیه پایین ریش استفاده شده و قسمت بالایی آن تاثیر نداشته است

 

روش FIT

زمان بیشتری نیاز است

هرچه زمان برداشت مو بیشتر باشد

این مطلب را هم بخوانید  آیا کاشت مو در محل سوختگی سر امکان پذیر است؟

آسیب آن نیز افزایش پیدا می‌کند

تراکم بالایی نداشته

 

روش FUT

خارش موقت در ناحیه کاشت احساس شده

نقاهت طولانی تر داشته

جای‌زخم تا مدتی باقی مانده

بعد از گذشت یک ماه فعالیت خود را می‌توان انجام داد

 

مراقبت های بعد از کاشت

 

تغذیه

یکی از عواملی که بعد از کاشت ریش و سبیل بسیار مهم است، داشتن تغذیه مناسب بوده، باید  جوری تنظیم شود که ویتامین ، پروتئین و مواد معدنی بدن تامین شود. این مواد بر روی ترمیم زخم ها تاثیر بسیاری داشته و باعث کوتاه شدن دوره نقاهت می شود.

 

دارو

باید داروی تجویز شده پزشک را به طور مرتب مصرف کرده تا عفونت در ناحیه کاشت صورت نگیرد .هنگامی که بی حسی محل از بین برود ،درد احساس می شود که پزشک، آنتی بیوتیک یا مسکنی برای افراد تجویز می‌کنند.

 

 

شستشو و بهداشت

بعد از گذشت ۲۴ ساعت میتوان صورت را شستشو کرد. با استفاده از لیف نرم صورت را به صورت دورانی ماساژ داده ،باید دقت کرد که در هنگام شستشو با بخار یا آب گرم تماس نداشته باشد.

برای کوتاهی ریش نیز تا سه ماه بعد از کاشت، باید از قیچی استفاده کرده و از ماشین ریش تراشی استفاده نشود .

 

سایر

به مدت دو هفته فعالیت ورزشی سنگین را انجام ندهید

در معرض آفتاب قرار نگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان