رفع چروک گردن

چروک گردن

زیبایی شما فقط محدود به صورتتان نمیشود،وقتی شما بطور سخت در حال مراقبت کردن از پوست صورتتان هستید  از کرم های ضد آفتاب استفاده می کنید. وتلاش می کنید که پوست صورت زیبایی داشته باشید . گردن خود را فراموش کنید.همانطور که از صورتتان محافظ می کنید لازم است که به همان اندازه از گردن خود مراقبت کنید تا از شر چین و چروک گردن در امان بمانید.

علت به وجود آمدن چروک روی گردن چیست؟

یکی از دلایل اصلی به وجود آمدن چروک و خطوط روی گردن شما پیری می باشد. این خطوط اغلب به صورت افقی یا برخی وقت ها به طور عمودی روی گردن پدید می آیند.این موضوع عوامل متداولی دارد که گاهی یک عامل به تنهایی می تواند سبب ایجاد آن شود.برخی عوامل مهمی  که در چروک ایجاد شده روی گردن تاثیری زیادی دارند عبارت اند از:

  • مصرف الکل و سیگار
  • چاقی
  • پیری و کهنسالی
  • تغییرات هورمونی
  • ژنتیک و وراثت
  • ثابت ماندن سر و گردن در طی مدت طولانی
  • قرار گیری در معرض نورآفتاب

رفع چروک پوست گردن  با استفاده از ماساژ

چروک گردن با شل شدن و افتادگی پوست به وجود می آیند.شما می توانید با ماساژ دادن با چروک مقابله کنید.

طریقه ی انجام این کار راحت است.

ابتدا سعی کنید با استفاده از نوک انگشتان خود به آرامی گردن خود را مالش دهید.اینکار سبب می شود که جریان خون تحریک شود و در نتیجه باعث سفتی پوست گردن بشود.سعی کنید با استفاده از روغن های زیبایی این کار را انجام دهید(چند قطره روغن را روی گردن خود بریزید و بعد شروع به ماساژ کنید) در واقع با استفاده از روغن زیبایی شما رطوبت پوست را افزایش می دهید و با افزایش رطوبت ،قابل ارتجاعی از دست رفته پوست را بهبود می یابد.

البته در این میان انجام تمرین گردن هم  بسیار مفید است.برای این کار  سرتان را در جهت های مختلف بچرخانید. و سعی کنید با بیرون آوردن زبان ، چانه خود را لمس کنید.وقتی احساس فشار کردید تمرین را پایان دهید.این کار سبب خواهد شد تا عضلات گردن فعال بشوند.

این مطلب را هم بخوانید  تفاوت بوتاکس و جالوبوتاکس

درمان های خانگی برای از بین بردن چروک گردن

ماسک صورت و عسل موز:ماسک عسل و موز می تواند یکی از مهترین راه حل های طبیعی برای مشکل شما باشد.اغراق نمی کنم ولی شما با این ماسک می نید اکثر مشکلات زیبایی خود را رفع کنید.

برای درست کردن این ماسک یک موز را به طور کامل له کنید و به اندازه یک قاشق چای خوری عسل طبیعی به آن اضافه کنید و خوب آن را مخلوط کنید که حالت خمیر بگیرد. این ماسک را به مدت بیست دقیقه روی گردن خود مالش دهید. وبعد از آن صورت خود را با گرم شستشو دهید.

ماست:بدون شک کمتر کسی پیدا میشود که از فواید بی شما ماست برای پوست آگاهی نداشته باشد، در واقع خاصیت آنتی اکسیدانی که در ماست وجود دارد می تواند سلول های مرده پوست شما را زنده کند.و پوست را مرطوب و سالم نگه دارد.

خوب است بدانید که یکی از فواید دیگر ماست از بین بردن چروک ها و خطوط گردن است.شما باید هر روز به مدت ۲۰ دقیقه قبل از حمام،ماست را به پوست خود بمالید.و برای اثرگذاری بیشتر بهتر است کمی روغن زیتون به ماست اضافه کنید و ان را به مدت ۵ قیقه به گردن خود ماساژ دهید. و بعد از خشک شدن،صورت خود را بشوئید.

ژل آلوئه ورا:استفاده از ژل آلوئه ورا تولید کلاژن را افزایش می دهد.در واقع هرچه پوست شما کلاژن بیشتری تولید کند.پوست گردن شما چین و چروک های کمتری خواهد داشت. واز طرفی آلوئه ورا یک مرطوب کننده طبیعی بسیار خوب است و موجب می شود تا پوست تان نرم تر و سالم تر شود.بهتراست برای نتیجه گیری ،بطور مداوم و منظم از ژل آلوئه ورا استفاده کنید.

چروک گردن_1

رفع چروک پوست گردن با استفاده از جراحی و تزریق کننده ها

برخی اوقات شما می توانید چین و چروک ها را با ورزش،رژیم غذایی و روش های طبیعی راحت در طی زمان حل کنید. اگر شما در این امر ناتوان بودید باید به عمل های جراحی روی بیاورید.

این مطلب را هم بخوانید  آیا میکرودرم عوارض دارد؟

این روش  می توانند شامل تزریق پرکننده ها و بوتاکس یا جراحی بالابرهای گردن باشند.این روش های درمانی می توانند در کاهش و از بین بردن چروک بسیار موثر باشد ولی گاهی با عوارض جانبی همراه باشند.و برای شما گران تمام شود.

بوتاکس:امروزه بوتاکس یکی از پرکاربردترین درمان های جوانسازی و رفع چروک پوست به شمار می آید.زمانی که بوتاکس در ناحیه ی موردنظر تزریق بشود.بطور موقت مانع از انتقال سیگنال های عصبی به عضلات می شود و عضلات را فلج می کند. و در نتیجه سبب می شود تا عضلات دیگر منقبض نشود .و به این ترتیب چین و چروک های گردن صاف شود.

لیفت گردن:یکی از بهترین روش های زیبایی گردن لیفت گردن است که باعث می شود شما گردنی صاف و زیبا داشته باشید.در جراحی لیفت گردن که معمولا سرپایی انجام میشود.پوست کشیده شده ودر نتیجه سفت می شود. که همین باعث میشود چین و چروک از بین بروند.

از بین بردن خطوط با تزریق ژل:با تزریق ژل ، فضای خالی را که بعد از تحلیل رفتن کلاژن و الاستین باقی مانده را پر میکند.فشار ژل پوست را از داخل رو به بیرون هدایت می کند. و در نتیجه چروکهای موجود از بین میروند و صاف میشود.

توصیه می شود برای استفاده از روش های ذکر شده ،از پزشک متخصص مشاوره بگیرید.

چروک گردن_2

از عادت‎های اشتباه پرهیز کنید!!

اگر شما خواب نامنظم یا عادت های کاری نامناسبی داشته باشد. و به پوست خود آسیب بزنید.زود تر زمان پیری  و زمانی که خودتان فکر کنید چروک های گردن شما پدید می آیند. پس سعی کنید از عادت های اشتباه دوری کنید.

این مطلب را هم بخوانید  آیا سیگار کشیدن بر روی نتایج کاشت مو تاثیر منفی میگذارد؟

همچنین اگر پوست شما بسیار خشک و مرطوب شود . یا در مدت زمان طولانی در معرض نورخورشید قرار بگیرد.خطوط روی پوست گردن زودتر پدید خواهد آمد.

سخن آخر

سعی کنید برنامه ی غذایی مناسب داشته باشید.و از عادت های نامناسب که به گردن و پوست شما آسیب می زند  به شدت پرهیز کنید. همان اندازه که به سلامتی پوست  و زیبایی صورتتان اهمیت می دهید. به پوست گردن خود  هم اهمیت بدهید.

اگر شما با چین و چروک مواجه شدید سعی کنید با روش های طبیعی و خانگی به حل این مشکل بپردازید و اگر ناتوان بودید بعد به عمل های جراحی روی بیاورید.زیرا در ادامه با عوارض آن روبرو خواهی شد.

چرا چروک‌ها و خطوط روی گردن پدید می‌آیند؟

عواملی مانند پیری، مصرف الکل و سیگار، چاقی، تغییرات هورمونی، تعریق در طی مدت طولانی، قرار گرفتن در معرض نور آفتاب، وراثت و غیره می‌توانند منجر به ایجاد چروک‌ها و خطوط روی گردن شوند.

چگونه می‌توان از بین بردن چروک‌های گردن را با ماساژ انجام داد؟

با استفاده از روغن‌های زیبایی می‌توانید ماساژ به گردن خود دهید. با انگشتان خود به آرامی گردن را مالش داده و روغن را نیز ماساژ دهید. این کار باعث افزایش جریان خون و رطوبت پوست می‌شود و به تجدید حالت پوست کمک می‌کند.

چه روش‌های خانگی برای کاهش چروک‌های گردن وجود دارد؟

استفاده از ماسک عسل و موز، مصرف ماست به عنوان مرطوب‌کننده طبیعی، و استفاده از ژل آلوئه ورا برای تولید کلاژن و افزایش انعطاف پوست، از جمله روش‌های خانگی برای کاهش چین و چروک گردن هستند. همچنین توجه به تغذیه مناسب و رعایت عادات سالم نیز برای حفظ زیبایی پوست گردن بسیار مهم است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان