عوارض قرص لاغری

عوارض قرص لاغری

بدون شک امروزه چاقی یک خطر جدی برای سلامتی افراد به شما می‌آید .چاقی باعث پیدایش بیماری‌هایی مانند کبد چرب، درد مفاصل، فشارخون، بیماری‌های عروقی، تنگی نفس و… شده که این موضوع باعث گرم شدن بازار قرص‌های لاغری شده است. در این مقاله سعی داریم شما را با عوارض قرص لاغری آشنا کنیم و  تا حد توان حقایق را برای شما اشکار کنیم، پس با ما همراه باشید.

قرص‌های لاغری چگونه کار می‌کنند؟

قرص‌های لاغری از مواد مختلفی تشکیل شده‌اند که در مجموع باعث کم شدن وزن شما خواهد شد، البته در این میان ساز و کار قرص‌های لاغری باهم متفاوت است؛ مثلا بعضی از قرص‌ها باعث کم شدن اشتها و کم خوری می‌شوند و بعضی دیگر مانع جذب چربی در بدن می‌شوند.

خوب است بدانید برخلاف تبلیغاتی که منتشر می‌شود، این قرص‌ها به هیچ وجه نمی‌توانند متابولیسم بدن را بالا ببرند و به لاغر کردن بدن بپردازند؛ چرا متابولیسم درون بدن توسط غده تیروئید و هورمونی که ترشح می‌شود، کنترل می‌شود.

در این میان نباید شما از تاثیرات منفی و عوارض قرص‌های لاغری چشم پوشی کنید، زیرا این قرص‌ها می توانند عوارض غیر قابل جبرانی داشته باشند که در ادامه مطلب به این موضوع خواهیم پرداخت.

عوارض قرص لاغری_1

آیا قرص‌های لاغری بی اثر هستند؟

بسیاری از قرص‌های رژیم غذایی صرفا ترکیبی از کافئین و سایر داروهای ادرار آور دیگر می‌باشند که فقط باعث از بین رفتن آب می‌شوند؛ در این میان از بین بردن چربی درست نیست و وزن آب به بدن بر میگردد. علاوه بر این، ریزش شدید آب به دلیل قرص‌های رژیم غذایی می‌تواند باعث کمود آب در بدن بشود و این بسیار خطرناک هست.

گول قرص‌های لاغری گیاهی را نخورید!

برخی شرکت‌های تولید کننده داروهای رژیم غذایی نیز با شعار استفاده از ترکیب‌های گیاهی بی ضرر، خود را در بازارهای جهانی معرفی کرده‌اند.

این مطلب را هم بخوانید  تفاوت بوتاکس و جالوبوتاکس

در ترکیب این داروها موادی چون جلبک دریایی، تمکش، کاکتوس و مواردی از این دست وجود دارد که تاثیر آن‌ها بر بدن انسان هنوز به طور کامل مشخص نشده است.

عده زیادی از این افراد معمولا پس از مصرف این داروهای به ظاهر گیاهی و بی خطر، دچار مشکل‌هایی چون اسهال، معده درد، سردرد، افزایش ضربان قلب و فشار خون می‌شوند؛ از طرفی مصرف خودسرانه قرص‌های غیراستاندارد، خطراتی چون حمله قبلی، آسیب کبدی، تب، نارسایی کلیوی و در آخر مرگ را به همراه دارد، پس مواظب باشید.

آشنایی با عوارض مهم قرص‌های لاغری

هیچ تضمینی برای مصرف قرص‌های لاغری برای شما وجود ندارد. معمولا قرص‌های لاغری و مکمل‌ها قبل از فروش به مردم، نیاز به تایید سازمان غذا و دارو (FDA) ندارند و این موضوع باعث سو استفاده‌ی بعضی از شرکت‌ها و محصولات شده است. آن‌ها می‌توانند به راحتی برای ساخت قرص‌های خود از موادی غیر ایمن و نامناسب استفاده کنند و تا زمانی که به سازمان غذا و دارو گزارشی نشود، بدون توجه به کار خود ادامه می‌دهند.

۱٫افزایش خطر حمله قلبی و سکته مغزی

یکی از مهم‌ترین عوارض قرص‌های لاغری، افزایش خطر حمله قلبی است؛ چرا که ماده اصلی آن‌ها از داروهایی تشکیل شده است که خطر حمله قلبی و سکته مغزی را افزایش افزایش می‌دهند. اکثر این داروهای بکار رفته، تجویزی هستند که در بازار ممنوع شده‌اند، اما به دلیل تنظیم ضعیف مکمل‌ها ، آن‌ها به طور غیر قانونی بازگشته‌اند.

۲٫شما را معتاد می‌کند

قرص‌های لاغری اغلب حاوی آمفتامین، داروهای ضد اضطراب و دارو های ضدافسردگی هستند. این ماده نه تنها خطرناک است، بلکه ماده بسیار اعتیاد آوری می‌باشد.

۳٫ناراحتی معده

همانطور که در بالا توضیح دادم، بعضی از این قرص‌ها باعث عدم جذب چربی در بدون می‌شوند که در نتیحه باعث کاهش جذب مواد مغذی و ناراحتی معده خواهد شد.

این مطلب را هم بخوانید  ۱۰نکته کلیدی کاشت مو حرفه‌ای

۴٫سرطان زا

تعجب نکنید! قرص‌های لاغری می‌توانند سرطان زا باشند؛ برای مثال در قرص‌های لاغری مجیک اسلیم، ماده‌ای به نام فنل فتالین وجود دارد. دارویی که ثابت شده سرطان زاست و مصرف آن در کشورهای اروپایی ممنوع است. حتی این ماده می‌تواند روی DNA تاثیر بگذارد و سرطان زایی خود را به نسل‌های آینده منتقل کند. در این میان می‌توان به قرص لاغری بلویک هم اشاره کرد که به دلیل احتمال بروز سرطان‌های لوزه المعده، روده و ریه در آمریکا ممنوع شده است.

عوارض قرص لاغری_2

عوارض رایج قرص‌های لاغری

در کنار عوارض مهمی که قرص‌های رژیمی می‌توانند داشته باشند، عوارضی وجود دارد که با اینکه اختلالاتی در زندگی فرد ایجاد می‌کند، ولی خطری جدی به همراه ندارند؛ مانند:

  • بی خوابی
  • سر درد
  • اسهال
  • بی قراری
  • خشکی دهان
  • عصبانیت
  • سر گیچه
  • تهوع

عوارض حاصل از مصرف طولانی مدت قرص‌های لاغری

قرص‌های لاغری که برای کاهش اشتها مصرف می‌کنید، در مرور زمان عوارض زیادی از جمله سرگیجه، تغییر مزه، بی خوابی، یبوست و خشکی دهان به شما تحمیل می‌کند.

اگر از قرص‌های مشابه گلوکاگون استفاده می‌کنید که معمولا اشتها را کاهش می‌دهد و میزان غذای دریافتی را تنظیم می‌کند، عوارض جانبی‌اش بسیار زیاد است. این عوارض شامل حالت تهوع، استفراغ، اسهال، یبوست، سردرد، سوزش معده، خستگی، سرگیجه، درد معده، گاز و خشکی دهان می‌شود. همچنین در کنار این عوارض، قندخون را در دیابت نوع ۲ پایین می‌آورد و لیپاز را افزایش می‌هد.

اگر از داروی سوپرنزا و مشابه آن که کارشان سرکوب کردن اشتهای شماست استفاده کنید، باعث پیدایش عوارض جانبی مانند فشار خون، افزایش ضربان قلب، بی خوابی، اضطراب و بی قراری خواهد شد.

عوارض قرص لاغری_3

آیا عوارض قرص‌های لاغری دائمی هستند؟

در بیشتر موارد، عوارض جانبی قرص‌های لاغری با توقف مصرف آن‌ها ناپدید خواهد شد، البته ممکن است همیشه اوضاع اینگونه نباشد. آریتمی قلب، تپش قلب، سفتی قفسه‌ی سینه و گیجی از علائمی هستند که می‌توانند در اثر مصرف دراز مدت قرص‌های لاغری، برای شما ایجاد شوند، همچنین گاهی نارسایی‌های قلبی، سکته مغزی، تشنج و نارسایی‌های کلیوی نیز می‌تواند از عوارض این قرص‌ها باشد.

این مطلب را هم بخوانید  سفت کردن پوست با اگزیمیا

بهترین قرص‌های لاغری کدام است؟

نظر ما این است برای درمان چاقی و کاهش وزن، روش انتخابی باید در نهایت باعث سلامتی شود و هیچ خطری نباید سلامتی را مورد تهدید قرار دهد. بهترین روشی که می‌تواند به شما کمک کند، داشتن برنامه غذایی و رژیم سالم است و از طرفی باید در کنار تغذیه و رژیم خود، ورزش کردن را در اولویت کار خود قرار دهید، همچنبن برای دستیابی به نتیجه سریع‌تر و ماندگارتر، می‌توانید از دستگاه اگزیمیا کمک بگیرید که هیچ گونه عوارضی ندارد و در هر جلسه استفاده، باعث کاهش یک سایز از شما می‌شود که بسیار فوق العاده است!

برای استفاده از این دستگاه یا دریافت مشاوره رایگان، حتما با ما تماس بگیرید.

چرا چاقی خطر جدی برای سلامتی افراد به حساب می‌آید؟

چاقی باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های مختلف مانند کبد چرب، فشارخون بالا، بیماری‌های عروقی و تنگی نفس می‌شود.

چگونه قرص‌های لاغری کار می‌کنند؟

قرص‌های لاغری از مواد مختلفی تشکیل شده‌اند که باعث کاهش وزن می‌شوند، اما تاثیرات آن‌ها متفاوت بوده و نه تمامی آن‌ها بهبود متابولیسم را فراهم می‌کنند.

آیا قرص‌های لاغری موجب عوارض دائمی می‌شوند؟

بیشتر عوارض قرص‌های لاغری با توقف مصرف بهبود می‌یابند، اما برخی عوارض ممکن است تداوم داشته باشند و حتی عوارض جدی‌تری مانند اختلالات قلبی یا کلیوی ایجاد کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان