آیا بلفاروپلاستی برای کسانی که لیزر چشم کرده اند ضرر دارد؟

آیا بلفاروپلاستی برای کسانی که لیزر چشم کرده اند ضرر دارد؟

آیا بلفاروپلاستی برای کسانی که لیزر چشم کرده اند ضرر دارد؟

ایا تا بحال برای شما هم این سوال پیش امده است که آیا بلفاروپلاستی برای کسانی که لیزر چشم کرده اند ضرر دارد؟ می خواهیم در این مقاله به این سوال پاسخ دهیم. بلفاروپلاستی یکی از جراحی های زیبایی به شمار می رود که امروزه بسیاری از بانوان به ای از بین بردن افتادگی پلک های خود از آن استفاده می کنند، این جراحی با برش دادن پلک ها انجام می شود و کمک می کند تا فرد بتواند بدون هیچ گونه نگرانی چشم های خود را زیبا کند. کسانی که برای حذف عینک عمل لیزر چشم انجام داده اند همواره باید تا شش ماه از انجام هر گونه عمل جراحی به خصوص عمل های جراحی چشمی پرهیز کنند زیرا جراحی بلفاروپلاستی به چشم ها آسیب وارد می کند و ممکن است که چشم دوباره ضعیف شود. لازم به ذکر است که چشم پس از لیزر حساس می شود و قرنیه بافت نازکی در این شرایط دارد که نباید به آن فشار وارد شود به همین دلیل توصیه شده تا حدودا شش ماه پس از عمل لیزر عمل های زیبایی دیگر را انجام بدهید.

مرکز جراحی نوربخش مجهزترین مرکز جراحی انواع عمل های چشم

 بلفاروپلاستی چیست؟

بلفاروپلاستی یا همان جراحی پلک یک عمل زیبایی است که در آن اصولا پلک های بالا را که دچار افتادگی شده اند را برش می دهند تا این افتادگی از بین برود و در نتیجه ظاهر چشم ها بهتر شود. البته ناگفته نماند که بلفاروپلاستی برای پلک پایین هم انجام می شود زیرا با کمک این عمل می توان پف زیر چشم را از بین برد. بلفاروپلاستی همان گونه که گفتیم نوعی عمل زیبایی است که در آن اصولا پزشک با کمک بی‌حسی بیمار را آماده می‌کند و سپس پوست‌های اضافی، چربی‌های بالا و پایین چشم و عضلات فلج شده را برمی ‌دارد. بعد از آن، قسمت برش خورده بخیه زده می شود و متقاضی برای سپری کردن دوران نقاهت آماده می‌شود.

این مطلب را هم بخوانید  عمل لیپوماتیک چیست ؟ و چه مزایایی دارد

باید بگوییم که در این عمل پزشکان زیبایی متناسب با میزان افتادگی پلک بالا و یا پف زیر چشم حجمی از پوست و بافت را بر می دارند تا چشم حالت طبیعی خود را حفظ کند. این عمل با روش های مختلفی انجام می شود که یکی از این روش ها بلفاروپلاستی به کمک لیزر است، این اشعه ممکن تا حدودی به چشم نفوذ می کند از این رو توصیه می شود افرادی که جراحی چشم مانند لیزر و لیزیک و غیره انجام داده اند تا مدت زمان تعیین شده توسط پزشک از انجام این عمل پرهیز کنند تا دچار مشکل نشوند.

آیا بلفاروپلاستی برای کسانی که لیزر چشم کرده اند ضرر دارد؟

بفاروپلاستی برای چه کسانی مناسب است

گروه متعددی هستند که کاندیدای استفاده از بلفاروپلاستی هستند، یکی از گروه های که می توانند این فعالیت را انجام بدهند افرادی هستند که چربی اضافه در پلک آنها زیاد است و باعث شده تا آنها دچار افتادگی پلک شوند. برای افرادی که مشکل ژنتیکی در ناحیه پلک دارند نیز این روش مناسب است، برای افرادی هم که پلک آنها مشکل ساختاری دارد این فعالیت می تواند مناسب باشد. اصولا این عمل برای افراد بالای ۱۸ سال قابل انجام است و چه بانوان و چه آقایان می توانند از این عمل استفاده کنند تا چشمان خود را بهتر به نمایش بگذارند.

البته ناگفته نماند افرادی که مشکلات جسمی و چشمی جدی ندارند می توانند بدون هیچ گونه نگرانی از این عمل استفاده کنند، این عمل تنها برای افتادگی و پف پلک بالا و پایین مناسب نیست بلکه با کمک آن می توان عیوب پلک ها را هم از بین برد تا چشم زیباتر و بهتر دیده شود. از سن ۱۸ سال تا سن ۶۰ سال می توان از عمل بلفاروپلاستی استفاده کرد زیرا در این دوران افراد به خاطر ژنتیک، بیماری و یا کهولت سن دچار مشکلات پلکی می شوند.

این مطلب را هم بخوانید  آیا افراد دیابتی می‌توانند کاشت مو را انجام دهند؟

کلینیک نوربخش بهترین کلینیک تشخیص انواع بیماری های چشمی

عوارض بلفاروپلاستی برای افرادی که جراحی چشم کرده اند

عمل بلفاروپلاستی برای افرادی که جراحی چشم انجام داده اند همواره می تواند عوارض زود گذر و یا سنگینی را به همراه داشته باشد که در نتیجه باید قبل از عمل حتما با پزشک مشورت کنند تا دچار مشکلات نشوند، از عوارض این عمل برای افرادی که جراحی چشم انجام داده اند می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. تاری دید
  2. دوبینی
  3. احساس سوزش در چشم
  4. خشکی چشم

افراد پس از عمل لیزر قرنیه نازک و حساسی دارند که کوچکترین فشاری به آن می تواند باعث بازگشت دوباره ضعف بینایی گردد، از این رو به این گونه افراد توصیه می شود که حداقل ۶ ماه باید زمان بگذارند تا چشمان آنها بهبودی کامل پیدا کند و سپس به انجام عمل بلفاروپلاستی بپردازند. در عمل بلفاروپلاستی گاه برش ها عمیق تر زده می شود که این به قرنیه فشار زیادی وارد می کند، بازماندن چشم پس از عمل بلفاروپلاستی تا مدت زمان ماندگاری بخیه ها می تواند خشکی زیادی را برای چشم به ارمغان بیاورد که برای چشم لیزر شده مضر است و به آن آسیب وارد می کند. هر عمل جراحی که بر روی چشم انجام می دهید باید تا دوره بهبودی کامل مراقبت های لازم را برای آن انجام بدهید تا دچار بازگشت نشود.

افرادی که لیزر چشم کرده اند در چه شرایطی می توانند از بلفاروپلاستی استفاده کنند

در بالا به این سوال پاسخ دادیم که آیا بلفاروپلاستی برای کسانی که لیزر چشم کرده اند ضرر دارد؟ و گفتیم بلفاروپلاستی برای همه افراد بالای ۱۸ سال مناسب است در صورتی که بتوانند شرایط لازم را داشته باشند، افرادی که جراحی چشم مانند لیزر انجام داده اند دوره نقاهتی حدودا ۶ ماهه دارند که یعنی آنها در این دوره زمانی باید مراقبت های بعد از عمل را به خوبی انجام بدهند تا چشمان آنها دوباره دچار ضعف نگردد، البته در این دوره فشار وارد کردن به چشم به هر نحوی می تواند مشکلاتی را به همراه داشته باشد، بلفاروپلاستی چون به صورت مستقیم با پلک های بالا و پایین ارتباط دارد در نتیجه هر گونه فشاری به این ناحیه می تواند به قرنیه نیز آسیب وارد کند پس باید مراقب بود.

این مطلب را هم بخوانید  بررسی کامل ماندگاری لیفت بینی

افرادی که لیزر چشم انجام داده اند می توانند بلفاروپلاستی کنند، این سوالی است که برای افراد زیادی به وجود آمده، در جواب آنها باید بگوییم که بله افرادی که جراحی چشم انجام داده اند هم می توانند از عمل بلفاروپلاستی استفاده کنند تنها باید اجازه بدهند که دوره نقاهت آنها به اتمام برسد و چشم آنها به حالت طبیعی بازگردد و دوباره دچار ضعف بینایی نگردد. از این رو به افراد توصیه شده تا قبل از هر گونه عمل جراحی زیبایی حتما با پزشک متخصص و حرفه ای مشورت های لازم را انجام بدهید تا دچار مشکلات نشوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان