سلولیت پا چیست ؟ | مهمترین نکات برای درمان سلولیت پا

سلولیت پا چیست ؟

سلولیت پا چیست ؟

سلولیت پا چیست ؟ سلولیت نوعی بیماری پوستی است که در چربی به صورت حباب های کوچک در زیر پوست جمع می شود که این زیبایی پوست پاها را از بین می برد. این اختلال پوستی در بانوان و آقایان بسیار شایع است و بیشتر در ناحیه پاها در بخش ران، لگن، باسن و شکم به وجود می آید، سلولیت پا ها را می توان امروزه با کمک ماساژ و پماد های مخصوص به راحتی درمان نمود که براساس حجم سلولیت موجود در پا مدت زمان درمان هم به طول خواهد انجامید. این بیماری در دو نوع ساده و عفونی تولید می گردد که نمونه ساده آن هیچ گونه خطری برای افراد ندارد و تنها بر روی ظاهر پوست آنها تاثیر می گذارد اما نمونه عفونی آن می تواند تا حدودی خطرناک باشد که باید به سرعت مورد درمان قرار بگیرد.

کلینیک زیبایی نیوشا ارائه دهنده انواع خدمات لاغری در گیشا

دلایل بوجود امدن سلولیت پا

دلایل زیادی وجود دارد که افراد ممکن است با وجود آنها دچار سلولیت پا شوند، از مهمترین دلایل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ژنتیک
  • مشکلات هورمونی
  • مصرف داروی خاص
  • مشکل دستگاه لنفاوی
  • اضافه وزن
  • سیگار کشیدن
  • مصرف الکل

در صورت داشتن این گونه مشکلات و علائم در بدن خود می توانید با بیماری به نام سلولیت پا مواجه شوید که نمونه های مختلفی دارد و بر روی ظاهر پا تاثیر زیادی می گذارد، باید بگوییم که امروزه حدودا ۸۰درصد از بانوان به این بیماری دچار هستند که ناحیه ران آنها درگیر شده است چون تغییرات و مشکلات هورمونی در آنها بسیار زیاد است. این بیماری همان گونه که گفتیم تجمع چربی در زیر پوست است که به صورت حباب های کوچک به وجود می آید، البته گاه ممکن است پوست به جای برآمده شدن دچار گودی گردد که این در افراد متفاوت خواهد بود. این بیماری دارای سه درجه بندی است که در درجه اول یا خفیف همواره پوست مانند پوست پرتقال فرورفتگی سطحی پیدا می کند، در درجه دوم یا نوع متوسط موج های به وجود آمده عمیق تر هستند و پوست حالت پنیری پیدا می کند و در درجه سه که آخرین درجه و شدید ترین نوع است اصولا بیش از ۱۰ فرورفتگی عمیق در پوست ران دیده می شود که شبیه به تشک است. هر مرحله درمان خاص خود را دارد که توسط پزشک تشخیص داده می شود.

این مطلب را هم بخوانید  اگزیمیا بهتر است یا کویتیشن | معرفی تفاوت های اگزیمیا و کویتیشن

سلولیت پا چیست ؟

روش های درمان سلولیت پا چیست ؟

برای درمان کردن سلولیت پا همواره راه های زیادی به افراد پیشنهاد داده می شود تا آنها بتوانند به راحتی بیماری خود را مورد درمان قرار بدهند. لازم به ذکر است که تفاوت در روش های درمان به دلیل کم یا زیاد بودن حجم بیماری در بدن افراد می باشد. از این روش ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. در روش اول می توان با مصرف بالای آب بدن خود را دهیدراته نگه داشت و کمک کرد که بافت ها آب بیشتری داشته باشند که در این صورت بافت های چربی به پوست آسیب و فشار وارد نمی کنند.
  2. با داشتن وزن متناسب می توان آن را درمان کرد یعنی با کم کردن وزن چربی ها کمتر تحت فشار قرار می گیرند و در نتیجه سلولیت پا درمان می شود.
  3. یکی دیگر از روش های درمانی برای سلولیت استفاده از کرم و لوسیون است، برخی کرم ها و لوسیون ها برای کاهش دادن سلولیت و ترمیم پوست مناسب هستند.
  4. مصرف پپتیدن های کلاژن یا محصولاتی مانند عصاره کافیین، عصاره هسته انگور و جینکو بیلوبا می توانند به درمان و ترمیم سلولیت ها کمک نمایند.
  5. ماساژ پوستی؛ برخی افراد معتقد هستند که با ماساژ پوستی می توان این مشکل پوستی را کاهش داد و یا درمان کرد.
  6. ورزش هایی مانند دویدن، شنا کردن، پیاده روی، دوچرخه سواری و رقصیدن از ورزش هایی هستند که به درمان سلولیت کمک می کنند.
  7. با داشتن رژیم غذایی درست و مناسب هم می توان به درمان این بیماری تاحدودی کمک نمود.
این مطلب را هم بخوانید  مینی لیفت صورت چیست ؟ و چه مزایایی دارد

چه افرادی دچار سلولیت پا می شوند؟

بانوان از گروه افرادی هستند که بیشتر در معرض بیماری سلولیت پا قرار دارند، اصولا آنها زمانی که در معرض بارداری و شیر دهی قرار می گیرند و یا اضافه وزن پیدا می کنند و همچنین دچار مشکلات هورمونی می گردند به بیماری سلولیت مبتلا می شوند. بررسی ها و تحقیقات نشان داده که این بیماری زیاد در میان آقایان شایع نیست اما حدودا ۸۰ درصد بانوان هستند که به این بیماری دچار شده اند و برای درمان آن به دنبال راه حل می گردند. برخی افراد هستند که به صورت ژنتیکی این بیماری را در بدن خود دارند آنها در یک رده سنی مشخصی دچار بیماری خواهند شد و باید آن را مورد درمان قرار بدهند.افراد چاق مسلما چربی زیادی دارند در نتیجه حجم بالایی از این چربی در ران ها قرار گرفته که فشار زیاد باعث می شود تا چربی ها به پوست فشار وارد کنند و به صورت حباب های کوچک و بزرگ بر روی پوست نمایان شوند. افرادی با رده سنی بالای ۲۱ سال بیشتر در معرض بروز سلولیت پا هستند که گاه می توان قبل از بروز بیماری پیشگیری های لازم را انجام داد.

سلولیت چگونه تشخیص داده می شود؟

همان گونه که گفتیم سلولیت یک بیماری شایع پوستی است که هیچ گونه علائم خطرناکی ندارد اما باعث می شود تا ظاهر پوست شما تحت تاثیر قرار بگیرد و دارای فرورفتگی و یا برآمدگی شود، این بیماری بیشتر در قسمت ران پا به وجود می آید در نتیجه شما باید به این بخش در بدن خود توجه کنید مسلما این فرورفتگی ها زیاد مشهود نیستند اما با مقداری توجه و دقت قابل شناسایی می باشند، اگر ران پاهای شما دچار سلولیت خفیف باشد با گرفتن بخشی از ماهیچه ران می توان آن را تشخیص داد اما اگر شما دچار سلولیت شدید در پا شده باشید با دیدن ران پاهای خود می توانید به راحتی آن را تشخیص بدهید.تشخیص این بیماری نیاز به تخصص و تجربه و مهارت ندارد تنها کافیست که ماهیچه ران خود را مورد بررسی قرار بدهید تا بدانید که آیا دچار به این بیماری شده اید یا خیر، در سلولیت شدید پوستتان به صورت گره خورده با گودی‌ها و ناهمواری‌های واضح در خواهد آمد که این می تواند تشخیص بیماری زا برای شما آسان تر نماید.

این مطلب را هم بخوانید  لیفت ابرو در خانه با الوئه ورا | لیفت ابرو تنها با سه حرکت در خانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان