چرا لیزر موهای زائد جواب نمی دهد؟

چرا لیزر موهای زائد جواب نمی دهد؟

چرا لیزر موهای زائد جواب نمی دهد؟

ایا تا بحال برای شما هم این سوال پیش امده است که چرا لیزر موهای زائد جواب نمی دهد؟ ما در این مقاله می خواهیم به دلایل این موضوع بپردازیم. لیزر موهای زائد امروزه به امری رایج در میان بانوان تبدیل شده است، لیزر اصولا تنها روشی است که بیشترین و بهترین جوابدهی را برای از بین بردن موهای زائد بدن دارد، لازم به ذکر است که گاه ممکن است لیزر کردن موهای زائد جواب ندهد و موهای شما به همان اندازه باقی بمانند، این دلایل زیادی می تواند داشته باشد که در ادامه به این موارد هم اشاره خواهیم کرد. باید بگوییم که لیزر کردن بدن امروزه نه تنها در میان بانوان بلکه در میان آقایان هم رواج پیدا کرده تا اندامی بدون مو و یکدست داشته باشند به همین دلیل مراکز زیادی به انجام این کار می پردازند. با کمک لیزر می توان تمام بخش های بدن را عاری از مو نمود اما گاه ممکن است که بخشی از بدن و یا کل بدن در برابر لیزر مقاومت بالایی از خود نشان بدهد و  موها مانند قبل رشد داشته باشند.

کلینیک زیبایی نیوشا ارائه دهنده انواع خدمات لیزر در گیشا

عوامل جواب نگرفتن از لیزر موهای زائد

همان گونه که در بالا گفتیم برخی افراد ممکن است حتی با استفاده از لیزر هم از شر موهای زائد خود خلاص نشوند، این می تواند دلایل و عوامل متعددی داشته باشد که در هر فرد متفاوت است. از عوامل جواب نگرفتم از لیزر موهای زائد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. افرادی که داروهای خاص استفاده می کنند، برخی دارو های هورمونی هستند که از اثر گذاری لیزر بر روی موهای زائد جلوگیری می کنند و نمی گذارند که آنها از بین بروند.
  2. برخی بیماری های پوستی هستند که نمی گذارند لیزر بر روی موهای زائد تاثیر بگذارد.
  3. افرادی که اختلالات هورمونی دارند هم ممکن است با لیزر نتوانند موهای زائد خود را از بین ببرند.
  4. افرادی هم هستند که پوست بسیار حساسی دارند و با لیزر دچار آسیب دیدگی می شوند.
این مطلب را هم بخوانید  اگزیمیا بهتر است یا کویتیشن | معرفی تفاوت های اگزیمیا و کویتیشن

در بانوان بیشترین دلیل داشتن مشکلات هورمونی می باشد زیرا این مشکل نمی گذارد که موهای زائد از بین برود به همین دلیل به بانوان توصیه می شود که قبل از انجام لیزر موهای زائد حتما یک آزمایش بدهید و با پزشک درمیان بگذارید تا بدانید که می توانید با کمک لیزر موهای اضافه بدن خود را حذف کنید و پوستی صاف و بدون مو داشته باشید. برخی افراد هستند که داروهای هورمونی برای با پارس استفاده می کنند و یا داروهای خاص دیگر که بانوان و آقایان مصرف می نمایند این گونه دارو ها باعث می شوند تا ریشه موهای زائد قوی تر شده و در برابر لیزر مقاومت بیشتری از خود نشان بدهد و از بین نرود. با وجود این گونه عوامل باید همیشه با پزشک مشورت نمود تا بدانید که چه زمانی می توانید از این روش استفاده کنید.

چرا لیزر موهای زائد جواب نمی دهد؟

چه افرادی از لیزر جواب نگرفته اند؟

همان گونه که در بالا گفتیم عوامل متعددی هستند که نمی گذارند افراد از لیزر جواب بگیرند، مثلا برخی از افراد هنوز به سن بلوغ نرسیده اند و به دنبال لیزر موهای زائد خود هستند آنها پس از رسیدن به سن بلوغ دچار مشکلات خواهند شد زیرا هورمون های بدن آنها پس از بلوغ تغییر خواهد کرد و این باعث می شود تا موهای زائد آنها دوباره شروع به رشد کند از این رو آنها از لیزر جواب نخواهند گرفت و موهای آنها دوباره رشد خواهد کرد. افرادی هم هستند چه بانوان و چه آقایان دارای مشکلات هورمونی سنگین هستند آنها اصولا از لیزر جواب نگرفته اند زیرا هورمون های موجود در بدن آنها نمی گذارد که موهای زائد از بین بروند. مثلا آنتی بیوتیک های قوی اصولا بر روی لیزر تاثیر می گذارند و خاصیت آن را خنثی می کنند در نتیجه افرادی که این گونه دارو ها را مصرف می کنند از لیزر جواب نمی گیرند.

این مطلب را هم بخوانید  دستگاه لاغری اسکالپشور چیست ؟ و چه کاربردی دارد

بیماری لوپوس از جمله بیماری های پوستی می باشد که افراد مبتلا به آن با مشکلات زیادی روبه رو خواهند شد، این گونه افراد نمی توانند موهای زائد خود را لیزر کنند زیرا لیزر بر روی پوست و موهای آنها تاثیر نمی گذارد. افراد سالمند هم از مجموع افرادی هستند که پوست آنها در برابر لیزر جوابگو نیست و موهای آنها از بین نخواهد رفت، خانم های باردار به دلیل تغییرات بدنی و به خصوص هورمونی و البته ضرری که برای جنین آنها دارد نمی توانند از لیزر استفاده کنند و موهای زائد را از بین ببرند. لیزر برای تمام بدن حتی صورت قابل استفاده است اما در صورتی که بدن فرد بتواند آن را قبول کند و لیزر هم بر روی ریشه موها تاثیر بگذارد.

چرا لیزر بیکینی دیر جواب می دهد؟

بکینی از جمله بخش های مهم در بدن بانوان است که وجود موهای زائد در آن زیاد است و مشکلات متعددی را برای بانوان به وجود می آورد، موهای این بخش از بدن بسیار ضخیم هستند و بیشتر به هورمون های بدن متصل می باشند از این رو ممکن است که افراد در این ناحیه دیر تر به جواب برسند. بانوان هر ماه تغییرات هورمونی دارند که این باعث می شود تا آنها در جلسات لیزر بکینی نتوانند به نتیجه دلخواه دست پیدا کنند و موهای زائد آنها نیز از بین نرود و یا دیر تر به نتیجه برسد، برای این گونه افراد بیشتر باید جلسات لیزر را افزایش داد و به صورت همزمان داروی هورمونی مصرف کرد تا بتوانند سریع تر به نتیجه برسند.

این مطلب را هم بخوانید  پی آر پی مو بهتر است یا مزوتراپی؟ | مزایای پی ار پی و مزوتراپی

پس هم هورمون ها نمی گذارند که لیزر سریع تر به موهای بیکینی نفوذ کند و هم ضخامت و محکم بودن آنها است که نمی گذارد سریع تر به نتیجه برسند و فرد از شر موهای زائد این ناحیه خلاص شود. با انتخاب مرکز معتبر، دستگاه مناسب و تعداد جلسات بیشتر و همچنین مصرف دارو های مخصوص می توان بهتر و سریع تر به نتیجه رسید. مراکز زیبایی که در زمینه لیزر موهای زائد فعالیت می کنند به تمام شرایط بیماران توجه می کنند تا در صورت نتیجه نگرفتن به سراغ روش دیگری بروند. لیزر بکینی از روش های بدون درد است که در کنار ازبین رفتن موهای زائد باعث سفیدی بدن هم می شود از این رو طرفداران زیادی دارد حتی اگر فرد تعداد جلسات بالایی برای از بین بردن آنها نیاز داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان