لیزر بهتره یا اپیلاسیون؟

لیزر بهتره یا اپیلاسیون

لیزر بهتره یا اپیلاسیون

برای این که بتوان پاسخ سوال لیزر بهتره یا اپیلاسیون را بدانیم باید با هر روش به صورت جداگانه اشنا شویم و مزایای آنها را بدانید. تا بتوانیم بهترین روش را انتخاب کنیم، لازم به ذکر است که این دو روش سالیان زیادی است که برای از بین بردن موهای زائد مورد استفاده قرار می گیرند، در اپیلاسیون با کمک مواد همواره موهای زائد به تنهایی از بین می روند و اصولا پس از مدتی موها دوباره رشد خواهند کرد که نیاز به اپیلاسیون پیدا می کنید اما در لیزر نه تنها موها از بین می روند بلکه فولیکول ها هم ضعیف شده و از بین می روند تا موها دیگر رشد نداشته باشند، امروزه بسیاری از افراد لیزر کردن را ترجیح می دهند تا دیگر نیازی به استفاده دوباره از لیزر نداشته باشند و موهای آنها نیز رشد نکنند.

کلینیک نیوشا ارائه دهنده انواع خدمات لاغری و زیبایی

تعداد جلسات لیزر و ایپلاسیون چقدر است؟

بسیاری از بانوان پرسیده اند که تعداد جلسات لیزر و اپیلاسیون چقدر است در جواب آنها باید بگوییم که برای اپیلاسیون شما باید هر ماه اقدام کنید تا بتوانید موهای زائد خود را از بین ببرید چون این موها هر ماه رشد می کنند و نیاز به اپیلاسیون دارند اما لیزر بسته به حجم موهای شما تعداد جلسات را تعیین می کند، اصولا افراد برای لیزر باید بین ۵ الی ۱۰ جلسه لیزر داشته باشند تا بتوانند موهای خود را به صورت کامل از بین ببرند و رشد آنها را نیز متوقف کنند. لیزر نیز هر ماه نیاز به شارژ دارد اما پس از اتمام جلسات تعیین شده شما دیگر نیازی به آن ندارید اما اپیلاسیون را باید هر ماه تکرار کرد.

این مطلب را هم بخوانید  بهترین و قوی ترین دستگاه لیزر موهای زائد | 6 دستگاه لیزر برتر

مزایای اپیلاسیون

اپیلاسیون مزیت های فراوانی را در خود جای داده که همین مزایا باعث شده تا بسیاری از بانوان از این روش استفاده کنند و پوست خود را زنده نگه دارند و ورزش بدهند. از مزایای اپیلاسیون می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. پوست را لطیف و نرم می کند.
  2. هیچ گونه حساسیت و خارجی ندارد.
  3. هیچ گونه بریدگی و خراشی در آن نیست.
  4. پوست را صاف و بدون مو می کند.
  5. رشد موها را کاهش می دهد.
  6. به سرعت انجام می شود.
  7. پوست را لایه برداری می کند.

این میزان مزایا باعث شده تا بسیاری از افراد برای داشتن پوست صاف و یکدست و بدون مو از این روش بهره ببرند و از مزیت های آن استفاده کنند.

لیزر بهتره یا اپیلاسیون

لیزر موهای زائد چه مزیت هایی دارد؟

لیزر کردن موهای زائد هم می تواند به اندازه اپیلاسیون کردن و یا حتی بیشتر مزیت داشته باشد، مزایای زیاد این روش کمک کرده اند تا بسیاری از افراد با توجه به آنها اقدام به لیزر کنند، از مزایای لیزر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. لیزر سرعت بالایی دارد.
  2. صرفه اقتصادی دارد.
  3. هر نوع مویی را از بین می برد حتی موهای زیر پوستی
  4. بدون درد است.
  5. نتیجه دائمی دارد.
  6. پوست را صاف و یکدست می کند.
  7. پوست را شفاف و سفید می کند.
  8. هیچ گونه حساسیت و قرمزی ندارد.

با وجود این مزایا شما می توانید با اطمینان کامل برای از بین بردن موهای زائد خود از لیزر استفاده کنید و از مزیت های آنها لذت ببرید و پوستی بدون مو داشته باشید که در کوتاه ترین زمان ممکن و تنها با چند جلسه لیزر به صورت دائمی از شر موهای زائد خود خلاص شوید.

این مطلب را هم بخوانید  هایفو بهتر است یا تزریق بوتاکس ؟ | مزایا و معایب هایفو و بوتاکس

لیزر چه معایبی دارد؟

لیزر موهای زائد به قدری مزایا دارد که اصولا افراد هنگام انتخاب این روش به معایب آن توجهی نمی کنند، اما ممکن است که این روش به نوبه خود معایبی هم داشته باشد که باید به آنها هم توجه کنید تا دچار مشکلات نشوید، از معایب این روش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. درد و قرمزی
  2. التهاب
  3. پوسته پوسته شدن
  4. سوختگی
  5. تاول
  6. عفونت پوست
  7. آسیب به چشم
  8. تغییر رنگ پوست

برخی از این معایب یا عوارض زود گذر هستند مثلا ممکن است در جلسات اول و یا روز های اول پس از لیزر پوست شما قرمز گردد و التهاب پیدا کند که با مصرف کرم ها و لوسیون ها می توان این گونه مشکلات را از بین برد و کمک کرد تا عوارض پوستی کاهش پیدا کنند و به حداقل برسند.

اشنایی با معایب اپیلاسیون

اپیلاسیون نیز مانند لیزر معایبی دارد که افراد باید قبل از انتخاب یک روش نه تنها به مزایا بلکه به معایب آن هم توجه کنند تا بتوانند بهترین روش را انتخاب نمایند که کمترین معایب را در خود جای داده، از مهمترین معایب اپیلاسیون می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قرمزی پوست
  • التهاب
  • درد شدید
  • زخم شدن پوست
  • رشد موهای زیر پوستی
  • بروز عفونت
  • بروز سوختگی با موم داغ
  • تیرگی پوست

لازم به ذکر است که با وجود این معایب شما باید در نظر بگیرید که برخی عوارض زودگذر هستند اما برخی عوارض ممکن است طولانی مدت باشد و از همه مهمتر مشکلات زیادی را برای شما به وجود بیاورد به خصوص برای افرادی که در ناحیه بکینی دوار زخم و عفونت می شوند. البته با انتخاب مرکز معتبر و افراد باتجربه می توان این معایب و عوارض را به حداقل رساند.

این مطلب را هم بخوانید  هیرفیلر چیست ؟ و چه مزایایی دارد

تفاوت لیزر و اپیلاسیون در چیست؟

در پاراگراف بالا به این سوال پاسخ دادیم که لیزر بهتره یا اپیلاسیون ؟ اما لیزر و اپیلاسیون از نظر نحوه انجام و مواد مصرفی و مدت ماندگاری و بسیاری موارد دیگر با هم متفاوت هستند مثلا در لیزر شما حدودا ۱۰ جلسه هر ماه یکبار اقدام به لیزر پوست خود می کنید تا موهای شما را تضعیف کرده و کمک کند که فولیکول ها فعالیت نکنند و دیگر مویی رشد نداشته باشد، در اپیلاسیون شما باید هر ماه به صورت دائمی تا آخر عمر اقدام کنید تا موهای شما از را از بین ببرند که پس از یک ماه دوباره موها رشد خواهند کرد. در لیزر موها و فولیکول ها به صورت همزمان از بین می روند و روشی بدون بازگشت است اما در اپیلاسیون موها هر ماه دوباره رشد دارند و تاثیری بر روی فولیکول ها نمی گذارد.اپیلاسیون درد زیادی را به همراه دارد به خصوص در نواحی حساس بدن اما لیزر اصولا دردی به همراه ندارد که افراد احساس ناراحتی کنند. نتیجه نهایی لیزر بسیار عالی است و ماندگاری بالایی هم دارد. لیزر به بافت ها و پوست آسیبی وارد نمی کند اما اپیلاسیون به دلیل کشیدن پوست ممکن است به پوست آسیب وارد کند و آن را شل نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان