کربوکسی تراپی چیست ؟ | بهترین زمان کربوکسی تراپی

کربوکسی تراپی چیست ؟

کربوکسی تراپی چیست ؟

آیا تا بحال به این سوال برای شما پیش آمده است که کربوکسی تراپی چیست ؟ و چه تاثیری در زیبایی افراد دارد. امروزه با پیشرفت علم و فناوری عمل های زیبایی ریسک و خطر کمتری پیدا کرده است .همچنین افراد بسیاری هستند به دلیل اهمیت دادن به ظاهر خود به دنبال اینگونه عمل های بی دردسر هستند .کربوکسی تراپی نوعی  روش بدون درد و خطر برای زیباتر کردن پوست می باشد . اگر می خواهید پوست خود را جوان تر و شفاف تر کنید می توانید با اعتماد به این روش بی خطر این کار را انجام دهید .بسیاری از پزشکان پوست در سراسر دنیا از این روش برای جوان سازی پوست صورت همچنین رفع گودی زیر چشم استفاده می کنند .یکی از خبرهای خوبی که در مورد این روش می توانیم به شما بدهیم این است که ماده ی موثر برای این کار در دوزهای مختلفی برای افراد مختلف تزریق می شود و مانعی برای تزریق دوز بیشتر وجود ندارد . زیرا در بررسی های علمی مشخص شده است که بدن به طور طبیعی کربن دی اکسید تولید می کند بنابراین دوز تزریق این ماده به پوست عوارض جانبی نخواهد داشت .

اگر بخواهیم روش کربوکسی تراپی را دقیق تر توضیح دهیم این است که کربن دی اکسید را به ناحیه ی مورد نظر تزریق  می کنند و بدن در مقابل این تزریق واکنش نشان می دهد یعنی در ان ناحیه سیستم خون رسانی تغییر می کند و گردش خون برای مدتی بیشتر می شود . همانطور که می دانیم بدن در مقابل کربن دی اکسید ناچار به تولید و محیای اکسیژن می باشد پس باید در ان موقع کمبود اکسیژن خود را تامین نماید ، هنگامی که کربن دی اکسید به ناحیه ی مورد نظر تزریق می شود اکسیژن کافی  از سیستم خونی تامین می شود و بدین گونه توانستیم به طور غیر مستقیم اکسیژن را در ان ناحیه افزایش دهیم . در پی افزایش اکسیژن کلاژن هم ساخته می شود و باعث جوان سازی پوست در انجا خواهد شد .البته لازم به ذکر است این را هم بدانید میزان کربن دی اکسید تزریقی برای عمل های متفاوت فرق دارد ، مثلا برای از بین بردن سلولیت های بعضی نواحی بدن به مقدار بیشتری از این ماده نیاز هست .

این مطلب را هم بخوانید  انواع چروک پوست صورت

کلینیک زیبایی نیوشا ارائه دهنده کلیه ی خدمات زیبایی و لاغری

بهترین زمان کربوکسی تراپی چه موقع است؟

اگر می خواهید این کار را در بهترین زمان ممکن انجام دهید باید قبل از انجام یک سری مراقبت ها را رعایت نمایید تا نتیجه ی نامطلوبی برای بدن و پوست شما ایجاد نشود . به موارد ضروری در این مقاله اشاره می نماییم :

  • ۲۴ ساعت قبل از انجام کربوکسی تراپی نوشیدنی های الکلی مصرف نکنید زیرا ممکن است ناحیه ی مورد نظر دچار کبودی شود .
  • سعی کنید تا دو هفته قبل از اینکار از خوردن داروهای مسکن و رقیق کننده ی خون خودداری نمایید .
  • زنان باردار و شیرده از انجام این عمل بپرهیزند .
  • با رعایت این موارد می توانید بهترین زمان انجام ان را برای خود ایجاد نمایید .

مزایای کربوکسی تراپی چیست ؟

یکی از دلایلی که کربوکسی تراپی گزینه ی مناسبی برای انجام زیبایی های پوستی می باشد غیر تهاجمی بودن ان است .اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم بهتر است این روش را با روشی مانند تزریق بوتاکس و ژل مقایسه کنید ، چرا که در روش های ذکر شده ماده خارجی به بدن وارد می شود ‌و ممکن است پوست شما نسبت به ان ماده حساسیت داشته باشد ، اما در روش کربوکسی تراپی اینگونه نیست ، زیرا در این روش کربن دی اکسید تزریق شده به بدن همان ماده ایست که خود بدن هم ان را تولید می کند و همین طور اکسیژن تولید شده بعد از ان توسط خود بدن تولید می شود . پس می توانیم بگوییم این روش نسبت به اقدامات پوستی دیگر ریسک کمتر دارد و شما می توانید با اعتماد کامل ان را انتخاب نمایید .یکی دیگر از مزایای این روش درمان در کوتاه ترین زمان می باشد . به طور مثال اگر شما بخواهید ناحیه ی وسیعی از پوست خود را مورد درمان قرار دهید تقریبا در زمان اندکی این ناحیه وسیع درمان می شود بدون انکه عوارض جانبی برای شما داشته باشد .

این مطلب را هم بخوانید  زاویه سازی فک چیست ؟ و چه مزایایی دارد

این مطلب را هم بخوانید: مدت اثر مزوتراپی مو

معایب کربوکسی تراپی

این روش تقریبا معایب به خصوصی ندارد ، تنها موردی که اگر بخواهیم به عنوان عیب از ان یاد کنیم ، می توانیم بگوییم اثر این روش کوتاه مدت است و شما برای ثابت نگه داشتن نتایج ان باید جلسات خود را در زمان های مقرر تمدید کنید .به دلیل اینکه مزایای ان بسیار بیشتر و بهتر از معایب ان است ، توانسته است طرفداران زیادی را در بین افراد داشته باشد .

زمان و تعداد جلسات کربوکسی تراپی

هر جلسه کربوکسی تراپی معمولا بین ۱۵ تا ۳۰ به طول می انجامد .اکثر افراد بین ۶ تا ۸ جلسه این روش را انجام می دهند ، که البته بسته به پوست شما و ناحیه ی مورد نظر می باشد .

موارد استفاده از کربوکسی تراپی

ماده ی موثر در جوان ماندن پوست کلاژن می باشد ، کلاژن همان ماده ایست که باعث سفت ماندن پوست به خصوص پوست صورت که اهمیت خاصی دارد ، است.این ماده بعد از تقریبا سی سالگی کمتر در بدن تولید می شود و به مرور زمان کمتر هم می شود . پس لازم است برای جبران و ماندگاری پوست خوبمان اقداماتی را انجام دهیم .امروزه روش های درمانی زیادی برای از بین بردن چین و چروک های صورت وجود دارد ، که هرکدام حرفی برای گفتن دارند . در اینجا یکی از کم خطرترین روش ها یعنی همان کربوکسی تراپی را به شما معرفی کردیم و بهتر است بدانید این روش برای درمان چه مواردی کاربرد دارد :

  • از بین بردن چین و چروک ها
  • رفع گودی زیرچشم
  • از بین بردن سلولیت ها
  • از بین بردن ترک های پوستی که ناشی از چاقی یا پس از بارداری است
  • تاثیر در ریزش مو
  • از بین بردن جای زخم و جوش
  • اگر شما هم می خواهید اسیب های پوستی خود را با کمترین عوارض از بین ببرید ، پیشنهاد ما این روش است با انجام این روش دیگر نیازی به انجام عمل های سنگین و پر خطر ندارید .امیدواریم از مطالب این مقاله که در مورد موضوع کربوکسی تراپی چیست ؟ بود برای شما مفید بوده باشد.
این مطلب را هم بخوانید  از بین بردن عوارض قرص لاغری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان