روش های جایگزین کاشت مو

موی سر نماد زیبایی، شادابی، آراستگی و نشانگر خصوصیات رفتاری و اخلاقی افراد بوده و از جمله عواملی می باشد که در روابط اجتماعی بسیار مؤثر است. وضعیت موی هر فرد اثرات غیرقابل تصوری بر اعتماد به نفس، روابط بین فردی و موقعیت اجتماعی شخص دارد تا جایی که چگونگی موها می تواند قضاوت دیگران را در برخورد با فرد

تحت تأثیر قرار دهد و به همین دلیل پاکیزگی، خوش حالت بودن و حفظ سالمت مو موجب دارای اهمیت زیادی برای انسان می باشد.

ریزش مو به هر صورتی که باشد و در هر جنس، سن و به هر علتی که به وجود آمده باشد می تواند منجر به ایجاد اضطراب و درجاتی از افسردگی و گاهی اختالالت روانی و عاطفی در فرد شود.

همه این مسایل موجب شده است که انسان همیشه در جستجوی راهی برای رفع طاسی بوده و کاشت موی طبیعی یکی از راه های جبران طاسی است که گرچه از سال ها قبل پایه و اساس آن ریخته شده ولی در سال های اخیر به مدد کوشش ها و تحقیقات متخصصین پوست دچار تحولات شگرفی گردیده به طوری که در حال حاضر به سختی می توان پیوند موی طبیعی را در یک فرد تشخیص داد و نتایج این عمل جراحی سرپایی به طرز شگفت انگیزی طبیعی و زیبا جلوه می کند.

همانطور که گفتیم از جمله روش های بسیار پرکاربرد در زمینه بازیابی مو که از دیرباز نیز مورد توجه قرار گرفته و  پر استفاده بوده روش کاشت مو می باشد شما در بین اطرافیان و آشنایان خود حتماً کسی را داشته اید که این عمل را انجام داده و یا در پیرامون خود افرادی را که عمل جراحی کاشت مو را انجام داده‌اند و سرشان در ابتدا یک حالت دانه دانه و قرمز بوده را دیده اید؛حتی شاید حتی در ابتدا نمای ترسناکی داشته و شمارا متعجب کرده باشد.در کل باید توجه داشت همیشه این جراحی کاشت‌ مو قابل انجام نیست ؛ گاهی به دلیل برخی بیماری ها مثل دیابت و یا به دلیل کم بودن بانک موی خود فرد و دلایلی بسیار متعدد  از جمله هزینه های آن ،کاشت مو قابل انجام نیست؛ در این موارد می‌توان از یک روش جایگزین کاشت مو استفاده کردبرخی از معایب کاشت مو:

یک عمل جراحی تمام عیار است و کاری نسبتا دردناک به همراه تمام خطرات یک عمل جراحی که پروسه کامل آن ۶ الی ۷ ماه به طول می انجامد. مراقبت از موهای کاشته شده نیز خود مشکلی است. برخی افراد نیز بعد از این عمل باید داروهایی را برای حفظ موهای خود بخوردند.

این مطلب را هم بخوانید  شل‌شدن پوست بعد از بارداری : درمان‌های خانگی و درمان‌های دارویی

هزینه بالای کاشت مو بدون هیچ تضمینی برای نتیجه گرفتن از هر سه نفر دو نفر بعد از عمل کاشت مو دچار ریزش مجدد موها میشوند و تا ۹۰ درصد موهایی که کاشته اند میریزد و هرگز هم دوباره رشد نمیکند.

راه برگشتی وجود ندارد زمانی که نتیجه مناسب و مطلوبی از کاشت مو نگیرید به دلیل فشار زیاد وارد شده به پوست سر امکان عمل جراحی مجدد و یا حتی برگشت به بیوگرافی قبلی خود را ندارید.

کاشت مو ظاهر غیرطبیعی دارد؛ به راحتی این موضوع قابل تشخیص می باشد.

حتما بخوانید: نکاتی که قبل از کاشت مو باید بدانید!

برخی از مزایای کاشت مو:

راه حلی دائمی برای درمان ریزش مو میباشد و همه چیز به بانک موی فرد بستگی دارد، درصورت وجود یک بانک موی مناسب کاشت نیز بسیار موفق خواهد بود.

یکی از این روش ها ترمیم مو به وسیله پروتز مو است. هدف اصلی این نوع ترمیم مو از بین بردن دشواری ها و ناکار آمدی های روش کاشت مو است و جایگزینی مناسب برای آن است.

پروتز مو با استفاده از موهای طبیعی ایجاد میشوند، در این روش مشابه روش کاشت مو به جای کاشتن موهای طبیعی انسان روی پوست سر، این موها روی پایه بیس پروتز مو (لایه نانویی بسیار ظریف و مشبک با بافتی شبیه به پوست سر انسان) به روش های مختلف متصل میشوند. که به دلیل طبیعی بودن ساختار مو و ساختار پایه آن هیچ کس متوجه غیرطبیعی بودن موها شما نخواهد شد. هزینه مناسب، عدم نیاز به عمل جراحی و فوری بودن این روش باعث شده تا جایگزینی مناسب برای روش کاشت مو در دنیا باشد. البته این روش در ایران کمتر شناخته شده است.

پروتز مو یا hair prosthesis روشی است که در آن با موهای کاملا طبیعی، موهای جدیدی برای خود میسازید. این روش جدیدترین راهکار غیر درمانی برای ترمیم موهای از دست رفته شما است. یک پایه ای از جنس سیلیکون پایه موهای طبیعی میشود و پروتز مو با چسبهایی مخصوص و سازگار با بدن به سر شما میچسبد‌.

وقتی از انواع پروتز مو استفاده میکنید عملا از روشی غیر درمانی استفاده کردهاید و خود را با خونریزی و دستکاری بی جای بدن درگیر نمیکنید. استایلیست ها موهای جدیدتان را به دلخواه شما اصلاح میکنند و مانند موهای واقعی شما به آن مدل و حالت میدهند. و از همه مهمتر با ریختن هر تار مو نگرانی و اضطرابی از بازگشت طاسی و رفتن به خانه اول را ندارید.

این مطلب را هم بخوانید  آیا تزریق ژل قبل از بارداری خطرناک است؟

از جمله مزایای این روش احتمال موفقیت صد درصدی و عدم احتمال شکست بر خلاف سایر روش های کاشت مو می باشد برخی افراد از کاشت موی خود ناراضی بوده و به دلیل مراقبت‌های بعد از آن نمی توانند کیفیت لازم را از کاشت موی خود به دست بیاورند.

در فروش پروتز مو بر خلاف کاشت مو با صرف زمان بسیار کوتاهی حدود ۲ ساعت می تواند توجه بسیار مطلوب را به دست آورد و دیگر نگران مراقبت ها و نتیجه بعد از عمل نخواهیم بود همچنین بلافاصله بعد از پروتز مو میتوان به کارهای روزمره خود رسید از جمله حمام رفتن ،مهمانی رفتن، استخر و غیره .

همچنین تنوع نگ پروتز مو بسیار گسترده بوده و شما به راحتی می توانید رنگ متناسب با موهای خود را انتخاب کنید.

نکته اصلی و مهم ترین تفاوت این روش نسبت به کاشت مو بدون نیاز به جراحی بودن است یعنی بدون حتی اعمال بیهوشی و یا درد حاصل از کاشت مو میتوان به زیبایی مطلوب رسید.

هزینه مورد نیاز برای این روش نسبت به کاشت مو بسیار پایین تر بوده و نتیجه ی آن نیز مطلوب تر.؛ به خاطر همین دلیل و تمام دلایل که پیشتر گفته شد، پروتز مو امروزه به روشی محبوب بین مردم عادی و حتی سلبریتی ها تبدیل شده است.

یکی دیگر از روش‌های جایگزین کاشت مو استفاده از دارو می باشد البته در همه سطوح ریزش و یا طاسی دارو جوابگو نیست و بیشتر عملکرد دارو در مرحله‌ای است که مو در حال ریزش بوده و کاری که می کند متوقف کردن ریزش و جلوگیری از پیشرفت آن است و نمی‌توان طاسی ارثی یا کامل را توسط دارو بازگرداند

داروهای موجود در این دسته عموما ماینوکسیدیل و فیناستراید است البته باید توجه داشت این داروها عوارضی را نیز دارا هستند ، مثلا فیناستراید ممکن است  باعث بزرگ شدن سینه آقایان و کاهش تمایل جنسی فرد گردد.

روش دیگر که بسیار نیز ساده می باشد استفاده از پودر های پوشاننده سطح پوست می باشد که پودر کانسیلر نام دارد با استفاده از این پودرها می توان نقاط خالی و سفیدی پوست را پوشاند . همچنین این پودر را با چسبیدن به تارهای نازک مو آنها جلوه ی ضخیم تری پیدا کرده و به نحوی کم رشد بودن مو را جبران میکند.

این مطلب را هم بخوانید  تأثیرات آلودگی هوا بر پوست و مو

روش دیگر استفاده از کلاه‌گیس است. این روش از دیرباز مورد استفاده ی عموم مردم قرار داشته و چه زن و چه مرد برای رفع طاسی و یا سایر نقایص موی خود به آن رو آورده اند .البته کسانی که از کلاه گیس استفاده کرده اند میدانند که این روش یک ایراد بسیار مهم داشته و آن این

است که موها َلخت و بیحالت روی سر میافتادند و حتی در گران قیمت‌ترین انواع کلاه گیس باز هم حالت مصنوعی موها خود را نشان میدهد، البته جنس کلاه گیس نیز در این زمینه موثر است؛ آن دسته از کلاه گیس ها که از موی طبیعی ساخته شده حالت طبیعی تری داشته و قابل حالت پذیری و سشوار کشیدن و … می‌باشد و البته قیمت بیشتری نیز دارند.

تفاوت کلاه گیس با پروتز مو شاید در برخورد اول تصور کنید پروتز مو همان کلاه گیس است اما اینطور نیست! کلاه گیسها روی پایه ای کلاه مانند ساخته میشوند. این پایه کلاه مانند به شدت سر استفاده کننده را گرم میکند.

استفاده از کلاه گیس در بلند مدت به خاطر ظاهر نچندان جالب و در عین حال سختی در استفاده آن، کاری مشکل و تحمل ناپذیر بود.

اما با پیشرفت متریالهای سازگار با پوست انسان، روش پروتز مو ابداع شد. لایهای بسیار نازک و مشبک از جنس تور، سیلیکون یا پلی‌اورتان، روی سر شما قرارمیگرد این درحالی است که تارهای موی طبیعی از قبل روی این بیس بافته میشوند. از این رو با آن که این بیس خاص روی سر شما با چسب چسبانده میشود، پوست سرتان کاملا جای نفس کشیدن دارد و هیچ مشکلی روی سر خود نخواهید داشت.

امروزه روش های دیگری نیز در کلینیک های پوست و مو انجام می شود از جمله مزو تراپی وتزریق پلاسما، البته باید توجه داشت این روش ها در تقویت مو و استحکام آن موثر بوده و توانایی رفع طاسی کامل را ندارد، بلکه همان موهای فرد را قوی تر کرده و مقداری در تحریک فولیکول مو و رویش موهای از دست رفته موثر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان