روش های مختلف آبرسانی پوست؟

آبرسانی پوست چیست؟

قبل از این که بخواهیم درباره انواع روش در آبرسانی پوست صحبت کنیم معنی کلمه آبرسان صحبت کنیم آبرسان یعنی چی؟؟ یعنی دادن رطوبت به پوست که پوست نیاز به آب و رطوبتی داره که خشک نشه البته این نکته نیز حائز اهمیت است که تمامی افراد دارای پوست های متفاوتی می باشند از جمله پوست خشک و پوست مرطوب.

مقدار زیادی آب بنوشید

اینکه پوست خود را مرطوب کنید بهتر است که آسان‌ترین راه و روش را انتخاب کنید که آسان ترین آن نوشیدن آب به طور مداوم و زیاد است بخشی زیادی از بدن ما را فرا گرفته که می‌تواند به رطوبت پوست کمک کند.

از روغن زیتون استفاده کنید

روغن زیتون به دلیل وجود چربی ها اسیدهای چرب که در دانه هایش دارد آبرسانی زیادی برای پوست دارد و برای سالم نگه داشتن پوست استفاده می شود و اگر شما می توانید قبل از حمام و دوش گرفتن از روغن زیتون برای پوست تان استفاده کنید و این کار به موقع انجام دهید که روغن زیتون به طور خاصی به پوست شما  جذب می شود باید پوست زیبایی را برای خودتان داشته باشید ‌‌

استفاده از صابون های زیبا و ملایم

در برخی موارد شما فکر می‌کنید که صابون ها به دلیل مواد شیمیایی که داخل خودش دارد فقط خشک میکند پوست شما را  و از یکسری مواد شیمیایی و قوی وجود دارد که باعث می شود چربی پوست شما تنظیم شود و برخی مواد طبیعی نیز مثل آلوورا وجود دارد

برای حموم رفتن از اب ولرم استفاده کنید

این مطلب را هم بخوانید  مو زیر پوستی؛ علل ایجاد و راه‌های درمان

برای حمام رفتن بهتر است که از آب بدن استفاده کنیم زیرا استفاده از آب گرم باعث می‌شود تا چربی پوست شما کلا از بین برود.

آواکادو مصرف کنید

اگه می خواهید از مواد طبیعی برای پوست تان استفاده کنید بهتر است که آووکادو استفاده کنید بخاطر چربی هایی که داره به پوست شما کمک کند تا بتواند چربی ها رو در پوست خودتون کنترل کنید در واقع یک سری مرطوب کننده طبیعی داره برای اینکه به ترک هاوک در کاسه بریزید له کنید و چند تا روغن آواکادو به صورت چند قاشق چای خوری اضافه کنید به مدت پنج دقیقه به صورتتان بمالید و بشورین ماسکی برای طراوت و زیبایی پوست شما.

از دستگاه بخور استفاده کنید

استفاده از دستگاه بخور می‌تواند رطوبت را به بدن شما هدیه دهد زیرا دستگاه بخور در اتاق خواب شما وقتی به صورت مداوم استفاده شود می شود پوست شما را تهیه کنید.

استفاده از عسل

یکی از محصولاتی که برای مراقبت از پوست استفاده می شود استفاده مداوم از عسل باعث می‌شود رطوبت طبیعی به پوست شما وارد شود و باکتری ها و قارچ هایی که به وجود می‌آید را از بین ببرد و باید به صورت خود به مدت ۵ دقیقه قرار دهید و سپس آن را به این کار به طور مداوم در هفته انجام دهید زیرا باعث می‌شود.

کدو تنبل

استفاده مداوم کدو تنبل باعث می شود تا چربی پوست به خوبی تامین شود و تمامی کارها به صورت مناسب انجام شود.

میوه

استفاده از میوه سبب می شود تا به طور مداوم توانید پوست خود را تعمیر کنید زیرا میوه ویتامین های مختلفی که دارد باعث می‌شود تا  ویتامین  مورد نیاز بدن تامین شود و مشکلاتی از بین برود.

این مطلب را هم بخوانید  اسکار آتروفیک و درمان آن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان