تزریق چربی در صورت

با افزایش سن،تولید طبیعی کلاژن و الاستین در بدن کاهش پیدا می‌کند و این مسئله،باعث کاهش چربی طبیعی در پوست می شود. کمبود چربی منجر به خشکی پوست و در نتیجه،به وجود آمدن چروک و منافذ ناخوشایند روی صورت میشود. این چروک ها معمولاً از دوران میانسالی پدیدار می‌شوند. یکی از راههای از بین بردن این چروک ها و منافذ تزریق چربی به صورت است. تزریق چربی در صورت چگونه انجام می شود؟

به طور کلی،در مواردی که کل صورت فرد دچار کاهش حجم شده ،تزریق چربی بهترین گزینه برای اصطلاح وضعیت صورت است. در فرایند تزریق چربی،مقدار مشخصی چربی که مواد تشکیل دهنده آن کاملاً طبیعی هستند به حفره های صورت،فرورفتگی گونه ها،لب ها،پیشانی و… تزریق می شود. این چربی از قسمت های مختلف بدن خود فرد مانند پهلو و ران او برداشته شده و از طریق سوزن های مخصوص به صورت او تزریق می شود. بسته به وضعیت پوست شما،ممکن است چندین بار تزریق به صورتتان انجام شود. و بلافاصله بعد از تزریق سلولهای چربی از طریق بافت پوست جذب میشود. تزریق چربی به صورت با حجم ۲ برابر انجام می‌شود و جذب آن تا یک ماه ادامه خواهد داشت که بعد از یکماه چربی مانده روی صورت دائمی خواهد بود. انجام این عمل نیازی به بیهوشی ندارد و به صورت سرپایی انجام می شود. این عمل با بی حسی موضعی انجام می شود.فقط تحت شرایط خاص چنانچه بیمار تحمل عمل سرپایی را نداشته باشد به تشخیص پزشک بیمار بیهوش میشود.

تزریق چربی در صورت با هدف بهبود زیبایی انجام میشود. به صورت کلی تزریق چربی به  افرادی توصیه می شود که حجم کلی صورت خود را از دست داده اند. دیگر کاربردهای تزریق چربی به این شرح هستند:

_جوانسازی پوست

_از بین بردن چروک های اطراف دهان و بینی

_از بین بردن گودی های صورت مانند گودی زیر چشم و شقیقه ها

_برجسته کردن گونه ها

_از بین بردن جای زخم و آکنه

_از بین بردن افتادگی پوست

_در لب برای افزایش حجم

_کاهش چین و چروک پشت دست

_بازسازی و افزایش حجم سینه و باسن

_کاهش چین و چروک پیشانی و میان دو ابرو و برای پر کردن خط اخم .

لازم به ذکر است که بعضی چروک‌های پوستی که عمر کمی دارند با روش‌های دیگر قابل بهبود و برطرف کردن هستند.

مزایای تزریق چربی به صورت

این مطلب را هم بخوانید  راه های ترمیم مو چیست؟

تمام عمل های درمانی و زیبایی مزایا و معایبی دارند که آگاهی از این موارد قبل از تصمیم به عمل از اهمیت بالایی برخوردار است و در ادامه مزایای تزریق چربی به صورت را مورد بررسی قرار می دهیم:

_اصلاح فرم صورت

_جذب سریع چربی

_ماندگاری طولانی به مدت ۳ الی ۵ سال قیمت مقرون به صرفه چون در یک جلسه انجام میشود

_طبیعی بودن فرم صورت

_عدم استفاده از مواد شیمیایی

_بهبود بافت پوست به دلیل استفاده از چربی طبیعی بدن. این موضوع باعث می‌شود تا خطر ایجاد عفونت یا ناسازگاری بدن با مواد تزریقی به شدت کاهش پیدا کند.

_عمل تزریق چربی نسبت به دیگر عملهای مشابه از شدت جراحات کمتری برخوردار است.

_طبق نظر برخی متخصصین تزریق چربی بدن حتی می‌تواند باعث بهبود بیماریهای پوستی،زخم و…شود.

بعد از تزریق چربی به صورت مانند بقیه عمل‌های زیبایی دارای مراقبتهای خاص به این شرح است:

_پایین نگرفتن سر

_اجتناب از ورزش‌های سنگین

_اجتناب از حمام و سولار داغ

_رعایت رژیم غذایی شامل لبنیات،گوشت و ویتامین c

_اجتناب از استعمال دخانیات مانند سیگار و قلیان

_فرد باید تا بهبودی کامل مصرف نمک را کاهش دهد یا قطع کند .

_فرد باید از استرس دوری کند و بهتر است تا چند روز پس از عمل در برابر آینه قرار نگیرد. زیرا ممکن است حالات ایجاد شده در ابتدای کار باعث استرس فرد شود.

_مصرف تمام داروهای تجویز شده برای بیمار ضروری است.

_تا سه هفته بعد از تزریق در برابر نور آفتاب قرار نگیرید.

_بعد از اتمام عمل آب کافی بنوشید.

با توجه به این نکته که ناحیه مورد تزریق دچار کبودی و تورم می‌شود بهتر است برای بهبودی آن از کیسه یخ استفاده شود.و به هیچ عنوان قسمت مورد نظر را مورد دستکاری یا لمس محکم قرار ندهید.

معایب تزریق چربی

در هر حال تزریق چربی،یکی از عمل های زیبایی است و اغلب این عمل ها،معایب و گاهی عوارضی هم دارند. برای معایب تزریق چربی می توان به این موارد اشاره کرد:

مراحل استخراج پالایش و تزریق چربی نسبت به تزریق ژل پروسه زمانی طولانی تری دارد و ماندگاری آن به صورت دقیق قابل تشخیص نیست. احتمال دارد برای نتیجه‌گیری مطلوب‌تر مجبوربه چند بار تزریق باشید ‌. و در صورتی که از نتیجه عمل راضی نباشید توانایی بازگرداندن عضو به حالت قبلی را ندارید.

عوارض جانبی

این مطلب را هم بخوانید  فیلر لب چیست؟

_گاهی پس از انجام عمل ناحیه ای که تزریق چربی در آن صورت گرفته کبود یا متورم می‌شود که پس از یک تا دو هفته از بین میروند ‌.

_بی حسی موقت و اسکار های کوچک و زخم که معمولا محو می‌شوند،اما کاملا ناپدید نمی شوند.

_برای دیدن نتیجه نهایی ۶ ماه زمان لازم است چون ممکن است مقداری از چربی تزریق شده در ۶ ماه اول تحلیل برود.

_عفونت یا حساسیت به مواد تزریق شده از موارد بسیار نادری است که ممکن است در برخی موارد پیش آید.

باید از تزریق چه انتظاری داشت؟

در هر عمل زیبایی،شاخصه هایی وجود دارد که برطبق و آن می‌توان کیفیت کار پزشک را سنجید :

_بهبود بافت پوست،نرمی،لطافت و شادابی قسمت تزریق شده.

_عدم کاهش چربی تزریق شده در کوتاه‌مدت (جذب یک سوم تا نیمی از چربی عادی است ).

_توازن صورت بعد از بهبود کامل تورم.

البته هر عمل جراحی همیشه خطرات کمی را به همراه دارد. خونریزی بیش از حد،ایجاد لخته خون در رگ،عفونت و واکنش آلرژیک به بیهوشی از جمله علائمی هستند که ممکن است فرد داشته باشد. ‌ که باید توسط پزشک مورد بررسی قرار گیرد و توضیح دهد که احتمال بروز این خطرات و عوارض با توجه به شرایط متقاضی چقدر است و در صورت بروز چگونه با آنها مقابله کند.

عمل تزریق چربی در سه مرحله که پس از بی‌حسی موضعی یا بیهوشی است انجام می‌شود ‌.

مرحله اول خارج کردن چربی

در ابتدا ناحیه مورد نظر برای استخراج چربی انتخاب می‌شود. سپس برش‌های کوچک در روی پوست ایجاد می شود و با استفاده از سوزن های مخصوص همراه مکنده این چربی خارج می‌شود ‌. سپس برش ها با بخیه بسته و پانسمان میشود.

مرحله دوم پالایش چربی

وجود ناخالصی در چربی،می تواند در آینده مشکلات زیادی را برای عضو دریافت کننده آن به وجود آورد. وجود خون در چربی باعث هضم شدن و از بین رفتن سریع چربی ها می شود. به همین دلیل با استفاده از «سانتریفیوژ» با چرخش سریع پاکسازی چربی از هرگونه خون و مایعات دیگر صورت می گیرد.

مرحله سوم تزریق چربی

در نهایت چربی خالص با استفاده از سوزنهای تزریق به ناحیه مورد نظر انجام میشود. برخی از پزشکان پس از تزریق مقداری از چربی ،پوست را ماساژ داده،سپس مابقی را تزریق می کنند. این تزریق ها سوراخ های ریزی در پوست ایجاد می کند که نیازی به بخیه ندارند.

این مطلب را هم بخوانید  بهترین سن برای کاشت موی سر

چند توصیه برای قبل از تزریق چربی به صورت:

اگر قصد عمل تزریق چربی را دارید بهتر است از ۵ الی ۶ هفته قبل به چند نکته مهم توجه کنید:

_بهتر است از چند هفته قبل از عمل مصرف آب خود را بالا برده و با این کار به پوست آبرسانی کنید . تامین آب مورد نیاز بدن و آبرسانی به پوست قبل از عمل بسیار مهم است.

_اگر از آسپرین و داروهای ضد التهابی استفاده می کنید بهتر است برای مدتی مصرف آنها را متوقف کنید زیرا ممکن است این داروها میزان خون رسانی به بدن را افزایش دهد .و این امر موجب انباشت خون در نواحی مختلف بدن شده و کار را برای پزشک سخت می‌کند‌.

_توصیه می شود برنامه های خود را برای مدتی لغو کنید تا پس از انجام عمل مجبور به خروج از خانه نشوید. و استراحت کافی داشته باشید.

  • _حتماً از یک نفر بخواهید شما را پس از عمل همراهی کند .

هزینه تزریق چربی به صورت چقدر است؟متأسفانه به دلیل نوسان در بازار دارو نمی‌توان یک مبلغ دقیق برای عمل تزریق چربی در نظر گرفت. اما در زمان نگارش این مطلب (بهار ۱۴۰۰) هزینه تزریق چربی بین ۵ تا ۷ میلیون تومان بوده است. اگر تزریق چربی نیاز به تکرار داشته باشد هزینه افزایش می‌یابد. به صورت کلی هزینه تزریق چربی نسبت به تزریق ژل بیشتر است.

یکی از سوال های متداول بعد از تزریق چربی این است که چه زمانی می‌توانیم از لوازم آرایش استفاده کنیم؟در جواب باید بگوییم پس از گذشت سه هفته تمام آثار نظیر کبودی و ورم از بین می رود و افراد می توانند به راحتی از لوازم آرایشی استفاده کنند. البته بهتر است که به مدت یک الی دو ماه صورت خود را ملایم آرایش کنید، تا پوست دچار التهاب و خارش نشود.

همچنین بهتر است پس از تزریق چربی تا سه روز حمام نروید. و تا چند هفته از حمام طولانی مدت پرهیز کنید. از مواد شوینده ملایم استفاده کنید تا پوست شما دچار التهاب و قرمزی نشود.

آیا کاندیدای مناسبی برای تزریق چربی هستید؟کاندیدای مناسب باید این خصوصیات را داشته باشد: از بیماری های سیستم گردش خون رنج نمی برد،وضعیت سلامت عمومی خوبی دارد و انتظارات واقع گرایانه و روحیه مثبت دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان