کاشت مو بدون تراشیدن سر

کاشت مو یک روش بسیار موثر و پر استفاده در رفع دسته زیادی از طاسی ها و نواقص مربوط به رشد مو می باشد.

همه ما به احتمال زیاد در اطراف خود افرادی را دیده ایم که برای کاشت مو اقدام کرده و موهای خود را پیش از آن تراشیده اند. شاید در ابتدا از این ظاهر به وجود آمده در سر آن‌ها تعجب کرده و یا حتی ترسیده باشیم . حال این سوال پیش می آید که چرا برای کاشت مو باید سر تراشیده شود و یا آیا میتوان بدون تراشیدن سر اقدام به کاشت مو کرد؟تراشیدن موهای سر ممکن است برای خیلی از افراد مسئله‌ای ناراحت‌کننده باشد مخصوصاً در خانم‌ها و کسانی که بیشتر به ظاهر خود اهمیت میدهند و در واقع دوست ندارند این تراشیدن مانع زیبایی آن ها شود. شاید خیلی از این افراد به دلیل همین مسئله و نگرانی بابت قضاوت های آن حتی در صورت نیاز به کاشت مو از این کار خودداری کنند

در  این موارد می توان از روش کاشت مو بدون تراشیدن سر استفاده کرد که البته مزایا و معایبی دارد و در همه موارد قابل استفاده نیست

اصولاً ایزولاسیون و استریل کردن منطقه کاشت مو بسیار مهم و با اهمیت است و یکی از راه‌های استریل سازی در مرحله ی اول تراشیدن موهای محدوده می باشد .همین موضوع دلیل اصلی تراشیدن مو ها در هنگام کاشت است.

خوشبختانه امروزه با پیشرفت علم و دانش و با توجه به نگرانی افراد بابت تراشیدن مو، راه های متعددی برای کاشت مو بدون تراشیدن فراهم شده است.

این مطلب را هم بخوانید  درمان قطعی ماه گرفتگی با لیزر اف پی جی

به طور کلی می‌توان گفت چهار روش برای فرد متقاضی کاشت مو وجود دارد از بین آنها انتخاب صورت می گیرد

یک: تراشیدن کامل بانک مو و همچنین ناحیه گیرنده

دو: تراشیدن بانک مو به تنهایی

سه: ترشیدن منطقه کوچکی از ناحیه بانک مو که زیر مو های اطراف خود پنهان می شود

و چهار: این که هیچ ناحیه ای از سر تراشیده نگردد

مورد ۳ و ۴ از جمله مواردی است که تراش محدود بوده و یا بدون تراش است که در ادامه برسی می کنیم.

قبل از آن باید ببینیم آیا این روش ها برای افراد مناسب است و یا چه کسانی کاندید مناسب این روش ها می باشند باید توجه داشت که در این زمینه حتماً نظر پزشک متخصص را جویا شویم و از او کمک بگیریم مثلاً در برخی موارد که تعداد پیوندهای مورد نیاز کمتر از ۳۰۰۰ یا ۴۰۰۰ گرافت باشد می‌توان از آنها استفاده کرد در حالی که بیشتر از ۴۰۰۰ گرافت باید سر کامل تراشیده شود تا پاسخ درستی از درمان بگیریم.

حال بررسی روش سوم یعنی ترشیدن منطقه کوچکی از بانک مو می پردازیم : در این روش یک نوار نازک از موها در پشت سر تراشیده شده و توسط موهای اطراف وموهای قسمت بالاتر پوشانده می شود تا دیگر قابل مشاهده نباشد در این روش که  متفاوت با روش FUTمی باشد قسمت جدا شده توسط ابزاری به نام پانچ سوراخ می شود و فولیکول های کوچک مو خارج سازی شده و مورد استفاده قرار می‌گیرند و دیگر مثل روش FUT پوست کامل بریده و جدا نمی‌شود و برخلاف آن از خونریزی و جای زخم و اسکار خبری نیست.

این مطلب را هم بخوانید  مزایا و معایب هیدرودرم (هیدروفیشیال)

همانطور که گفتیم این روش مقدار کوچکی بانک مو را جدا کرده و برای افرادی مناسب است که نیاز به گرافت کم و محدودی دارند مثلاً ۲۵۰۰ تا ۲۸۰۰ و برای مقادیر بیشتر توصیه نمی شود.

همچنین این روش بیشتر برای افرادی مناسب است که موهای بلندی دارند چراکه با این با موهای خود آن محدوده را می پوشانند . این روش به دلیل کوچک بودن و محدود بودن پیوند ،ممکن است به جلسات بیشتری نیاز داشته باشند.

روش دیگر در این زمینه، کاشت مو بدون تراشیدن هیچ قسمتی از سر می‌باشد یعنی نه بانک مو و نه محل گرافت. این روش به دلیل محدودیت هایی که دارد برای همه افراد مناسب نیست یعنی افرادی که دچار طاسی شدیدی هستند نمی توانند از این روش بهره ببرند بلکه بیشتر برای کسانی که حجم مو های کمی داشته و می خواهند آن را جبران کنند قابل استفاده است.

تکنیک انجام این روش به این صورت است که از یک وسیله پانچ مخصوص برای ایجاد ایجاد سوراخ های کوچکتر از یک میلیمتر در قسمت بانک مو استفاده میشود ساختار پانچ به صورتی است که با چرخش خود فولیکول مو و قسمتی از بافت اطراف را به صورت کامل جدا کرده و آن را برای پیوند در محل دیگر آماده می سازد بعد از این که تار مو جداسازی شد آن را تا محلی که فقط ریشه باقی بماندکوتاه می کنند تا کاشت با دقت بیشتری انجام گیرد.

سپس گرافت کوتاه شده در محلی که نیاز به پیوند دارد کاشته می شود. این روش بیشتر برای افرادی مناسب است که حجم موهایشان کاهش یافته نه افرادی ک به طور وسیعی دچار طاسی هستند. مثلا در افرادی که خط رویش مویشان و یا قسمتی از وسط سرشان خالی است این روش موثر است؛ در کل در مناطقی که گرافت کمتری نیاز دارد و تا ۱۰۰۰ گرافت از آن استفاده می شود.

این مطلب را هم بخوانید  مراقبت های قبل و بعد حذف تاتو

این روش به دلیل عدم تراش دادن سر مناسب برای افرادی است که برای ظاهر خود بسیار نگران هستند و همین مورد مزیت این روش نسبت به سایر روشهای کاشت مو می‌باشد در حقیقت به دلیل محدود بودن تعداد پیوندها دوره ریکاوری و بازسازی نیز کوتاه خواهد بود.البته همانطور که گفتیم در همه موارد قابل استفاده نیست و باید پزشک متخصص آن را تشخیص دهد.

این روش نیز مانند روش قبل به دلیل کمتر بودن تعداد گراف های انتقال یافته، ممکن است در طی یک جلسه تراکم کمی از مو پیوند داده شود.  همچنین این روش یک تکنیک پیچیده و نیازمند به دقت بالا است.

در کل باید توجه داشت که خطر انتقال عفونت در صورت نتراشیدن موهای محل بسیار بیشتر می‌باشد و اکثر متخصصان این زمینه توصیه به تراشیدن مو می‌کنند حال باید بین معایب و مزایای هر کدام از این روش‌ها و مشکل هر فرد و سلیقه ی او تحلیل و بررسی کرد و در نهایت با مشورت با متخصص انتخاب درست را انجام داد که کاشت مو بدون تراش باشد یا با تراش؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان