بهترین زمان تزریق بوتاکس

بهترین زمان تزریق بوتاکس

یکی از روش‌های رایج زیبایی، تزریق بوتاکس است که همه ما تا حدودی به گوشمان آشناست و اما بهترین زمان تزریق بوتاکس در چه بازه زمانی از طول سال است‌؟ پاسخ این سوال بسیار مهم است و هر شخصی دنبال زمان مناسب برای انجام این کار است. با در نظر گرفتن فصول سال و با توجه به موقعیت کاری و خانوادگی و زمان مورد نیاز برای بهبودی این فرایند، افرد می‌توانند اقدام به انجام بوتاکس کنند.

بوتاکس در واقع نوعی سم ضعیف از باکتری بو تو لینوم است، این سم در اندازه‌های مختلف باتوجه به دستور پزشک و شخص با تجربه (دوره دیده) در جهت فلج کردن موقت عضلات صورت و از بین بردن خطوط پیشانی، خط اخم و خطوط پای کلاغی انجام می‌شود. نکته مهم در باره این ماده پر کاربرد این است، استفاده از آن نه تنها برای از بین بردن چین و چروک و اهداف زیبایی، بلکه برای درمان بیماری‌هایی مثل تعرق زیاد، درد گردن، افتادگی پلک و…. نیز کاربرد دارد. برای تزریق بوتاکس نیازی به بیهوشی نیست و در زمان کوتاهی انجام می‌شود. با یک سوزن ریز به قسمت موردنیاز و با درد جزئی انجام می‌شود، دو هفته طول می‌کشد تا تاثیر کامل بوتاکس در قسمت‌هایی از بدن که تزریق شده مشاهده شود و یک هفته قبل از تزریق بوتاکس از مصرف الکل خودداری شود و همچنین دو هفته قبل از تزریق از آسپرین و داروهای ضد التهابی استفاده کنید تا کبودی کاهش یابد. این روش به صورت سرپایی انجام می شود و نیازی به بستری ندارد.

این مطلب را هم بخوانید  پلاسما جت

بهترین زمان تزریق بوتاکس در طول سال

در کل بهترین زمان برای هر شخص و با توجه به خواسته او از تزریق بوتاکس متفاوت است. ما شما را از تزریق بوتاکس در فصل‌های مختلف آشنا میکنیم.

تزریق بوتاکس در زمستان

زمستان تاثیری منفی در عملکرد این فرایند ندارد فقط برای افردای که تعطیلات زمستانی دارند، توصیه می‌شود اینکار را انجام دهند؛ به دلیل اینکه زمان مناسب برای بهبودی در این دوره را داشته باشند.

تزریق بوتاکس در تابستان

درتابستان دمای هوا بسیار گرم و بالا است و این نکته می‌تواند تاثیرات منفی روی تزریق بوتاکس داشته باشد و افردای که تزریق بوتاکس را در این فصل انجام می‌دهند، در طول دوره نقاهت بهتر است آفتاب گرفتن، سفر و فعالیت خود را کم کنند، استفاده از کرم ضد افتاب و کلاه و عینک آفتابی در هنگام قرار گرفتن در گرما فراموش نشود، البته زمان زیادی نباید در معرض گرما قرار گرفت تا تزریق نتیجه خود را به صورت کامل نشان دهد.

تزریق بوتاکس در فصل بهار

بهار عروس فصل‌ها و نو شدن طبیعت است و خیلی از افراد تمایل دارند در این فصل تغییر کنند و صورتی جذاب و جوان‌تر داشته باشند. تعطیلات نوروز بهترین فرصت برای گذراندن دوره نقاهت بوتاکس است.

تزریق بوتاکس در پاییز

در این فصل برگ ریزان، با وجود هوای ملایم و کاهش دما و گرما، زمان مناسبی برای انجام بوتاکس است، البته برای افراد شاغل که به دلیل مرخصی کم، زمان کافی برای استراحت ندارند توصیه نمی‌شود. در حقیقت با بررسی فصل‌ها و انجام این فرایند، هدف این بودهر شخص با توجه به شرایط فردی وشغلی و در نظر گرفتن دوره نقاهت تصمیم گیرد.

این مطلب را هم بخوانید  5 روش برای درمان جوش‌های سر سیاه

بهترین زمان تزریق بوتاکس وقتی است که هنوز چروک‌های صورت عمیق نشده باشند. معمولاً تمام افراد شرایط بوتاکس را دارند و می‌توانند از سن ۱۸ سالگی شروع کنند. افرادی که مستعد چین و چروک هستند و می‌خواهند از این عارضه جلوگیری کنند، می‌توانند از ۱۸ سالگی به بعد بوتاکس را انجام دهند، ولی در کل میانگین سن در تزریق بوتاکس ۳۵ سالگی است. در هر فرد با توجه به حرکات میمیک صورتی که در هنگام حرف زدن دارند و افرادی که عادت به اخم کردن و جمع کردن گوشه چشم دارند، بیشتر مستعد چروک زودرس هستند پیشنهاد می‌شود که زودتر تزریق بوتاکس انجام شود تا چروک عمیق نشود.

در هر دهه سنی افراد می‌توانند با مشاهده چین و چروک، تزریق بوتاکس را انجام دهند.

دهه بیست سالگی

در این دهه خطوط به خاطر حالت صورت در هنگام شادی و ناراحتی و… به وجود می‌آید. بوتاکس پیشگیرانه برای جلوگیری از پدیدار شدن چروک‌های اولیه در افراد جوان و محدود سازی استفاده از این عضلات به کار گرفته می‌شود و چروک در این افراد دیگر به طور عمیق نمی‌باشد، فقط در هنگام خندیدن و اخم کردن و… روی صورت دیده می‌شود، ولی به طور دائمی نیست.

دهه سی سالگی

در این سن چروک ریز دور چشم ابرو به صورت دائم روی صورت دیده می‌شود، البته در هر فرد با توجه به نوع پوست متغیر است، ولی در صورت دیدن این عوامل بهتر است تزریق بوتاکس انجام شود.

دهه چهل سالگی

در این دهه خطوط عمیق در اطراف گوشه بیرونی چشم و خط اخم دیده می‌شود، این نواحی شایع‌ترین نواحی هستند که نیاز به درمان دارد. در این سن، کرم‌های ضد پیری تأثیری روی چروک ندارند و بهترین روش، تزریق بوتاکس است.

این مطلب را هم بخوانید  مزوتراپی اسکار صورت چیست و چه مزیت‌هایی دارد؟

دهه پنجاه سالگی

در این دهه با توجه به افزایش سن، گونه‌ها کاهش می‌یابد و خط بین بینی و لب به وجود می‌آید که با کمک پفیلر(پرکننده)های پوستی می‌توان آن را درمان کرد.

دهه شصت سالگی

در این دهه با تزریق بوتاکس و ترکیب روش‌های درمانی دیگر مثل لیزر اف پی جی، می‌توان صورتی شاداب‌تر و جذاب‌تر داشت.

اگر قصد تزریق بوتاکس دارید، حتما با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان ما بهره‌مند شوید. تزریق بوتاکس در کلینیک زیبایی نیوشا توسط پزشکان متخصص انجام می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان