مناسب‌ترین مواد غذایی برای نتیجه گیری بهتر از دستگاه‌های لاغری

مناسب‌ترین مواد غذایی برای نتیجه گیری بهتر از دستگاه‌های لاغری

اضافه وزن و چاقی به عنوان تجمع بیش از حد چربی تعریف می‌شود که خطری برای سلامتی است. چاقی یکی از نگرانی‌های مهم بهداشت عمومی است و با بسیاری از مشکلات بهداشتی مانند بیماری‌های قلبی، سکته، دیابت، فشار خون بالا، اختلالات خواب و مشکلات تنفسی مرتبط است. چاقی توسط شاخص توده بدنی (BMI) تعریف می‌شود که از وزن و قد فرد محاسبه می‌شود. اضافه وزن ممکن است خطر ابتلا به بسیاری از مشکلات سلامتی مشابه با چاقی را افزایش دهد.

روش‌های درمانی برای کاهش وزن یا کنترل وزن از تغذیه سالم و ورزش گرفته تا داروهای تجویز شده، وسایل پزشکی و جراحی است. تغذیه سالم و ورزش معمولاً برای کاهش وزن اضافی به شخصی که اضافه وزن دارد توصیه می‌شود.

چربی در بعضی مناطق مانند شکم، کمر، بازوها، پشت، باسن و ران‌ها سر سخت است. فقط ورزش و تغذیه سالم ممکن است کمکی نکند. اینجا جایی است که دستگاه‌های کاهش وزن یا ماشین‌های کاویتاسیون به میدان می‌آیند. اینها وسایل غیر تهاجمی‌ و بدون درد هستند که از گرما و امواج صوتی برای چربی سوزی، رفع سلولیت و سفت شدن پوست شل استفاده می‌کنند.

تحقیقات نشان می‌دهد که این دستگاه‌های کانتورینگ بدن به کاهش ۲-۴ سانتی متر دور کمر، ۱۳٪ لایه چربی و جوان سازی پوست کمک می‌کنند.

پیش از توصیه یک وسیله پزشکی، ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی احتمالاً می‌خواهند بیمارانشان تغییراتی در سبک زندگی را تجربه کنند که شامل تغذیه سالم و افزایش فعالیت بدنی باشد. حتی اگر دستگاه کاهش وزن یا کنترل وزن برای فرد تجویز شود، باز هم باید تغییراتی در سبک زندگی ایجاد کند.

اگر ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی شما دریافت که اضافه وزن دارید یا چاقی دارید، قطعا تنها نیستید. طبق آمار ۶۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال ایران اضافه وزن دازند.

این مطلب را هم بخوانید  روش های از بین بردن افتادگی پوست صورت

چاقی با مشکلات سلامتی مانند بیماری‌های قلبی، دیابت و فشار خون بالا در ارتباط است.

به طور کلی، هنگامی‌که رژیم و ورزش موثرنیستند، درمان‌های کاهش وزن می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

۱٫ جراحی

جراحی (مانند جراحی بای پس معده، که در آن یک جراح تغییراتی در معده و روده کوچک شما ایجاد می‌کند تا نحوه جذب و هضم غذا را تغییر دهد)

۲٫ تجهیزات پزشکی

اما قبل از تجویز دارو یا توصیه به جراحی ، پزشکان احتمالاً از بیماران خود می‌خواهند سبک زندگی سالمی را ارائه دهند که شامل تغذیه بهتر و افزایش فعالیت بدنی باشد.

در سال‌های اخیر، دستگاه‌های پزشکی توسط FDA نقش بیشتری در کمک به بیمارانی دارند که دارای اضافه وزن هستند یا چاقی دارند. این دستگاه‌های پزشکی تنظیم شده توسط FDA می‌توانند به بیماران در کاهش یا مدیریت وزن خود کمک کرده و بر اساس میزان وزنی که فرد از دست می‌دهد، به عنوان “کاهش وزن” یا “مدیریت وزن” طبقه بندی می‌شوند.

این دستگاه‌های پزشکی برای کاهش وزن و مدیریت وزن نیاز به تغییر سبک زندگی دارند و جایگذاری آن‌ها کمتر از جراحی کاهش وزن می‌تواند تهاجمی‌باشد. مزایای درمانی این دستگاه‌ها همچنین ممکن است برای بیماران مبتلا به مشکلات بهداشتی مرتبط با چاقی مانند فشار خون بالا بیشتر باشد.

مناسب ترین مواد غذایی که می‌توانید در کنار دستگاه‌های لاغری برای گرفتن نتیجه بهتر در جهت کاهش وزن مصرف کنید:

رژیم غذایی مدیترانه‌ای

گوجه فرنگی، کلم بروکلی، سیر، ریحان، پنیر پارمزان و ادویه جات مصرف کنید.

بر اساس سبک زندگی سالم یونان، ایتالیا، اسپانیا و پرتغال، رژیم‌های مدیترانهای شامل چربی‌های سالم مانند آووکادو، روغن زیتون، آجیل و ماهی حداقل دو بار در هفته، لوبیای فراوان، میوه، سبزیجات برگ دار، و غلات کامل است. می‌توانید پنیر را به میزان متوسط ​​مصرف کنید، اما گوشت قرمز را به یک یا دو بار در هفته محدود کنید.

این مطلب را هم بخوانید  شل‌شدن پوست بعد از بارداری : درمان‌های خانگی و درمان‌های دارویی

رژیم DASH

توت فرنگی، بلوبری و تمشک مصرف کنید

رژیم غذایی کم سدیم رژیم غذایی برای جلوگیری از فشار خون بالا است. رژیم غذایی به عنوان راهی برای کمک به افراد درکنترل فشار خون خود بدون استفاده از دارو طراحی شده است، DASH بر میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل، و لبنیات کم چرب یا بدون چربی تأکید دارد و چربی اشباع شده و کلسترول غذایی را محدود می‌کند.

رژیم وگان

سالاد کینوا با فلفل دلمه‌ای قرمز و زرد گوجه فرنگی، کرفس و انگور مصرف کنید

با یک گام فراتر از رژیم سنتی گیاهخواری، گیاهخواران از تمام محصولات حیوانی از جمله لبنیات، تخم مرغ و عسل دوری می‌کنند. در حالی که بسیاری این سبک زندگی را به دلایل اخلاقی یا محیطی انتخاب می‌کنند، برخی از افراد برای کاهش وزن نیز به دنبال رژیم وگان هستند.

روزه داری متناوب

چند روش مختلف برای انجام برنامه روزه داری متناوب وجود دارد: برخی از افراد ۵ روز در هفته هرچه بخواهند می‌خورند، سپس در ۲ روز دیگر رژیم بسیار کم کالری (معمولاً حدود ۵۰۰ کالری) مصرف می‌کنند. برخی دیگر هر روز خوردن خود را به یک پنجره ۸ ساعته محدود می‌کنند.

رژیم گیاهی

گوجه فرنگی، آجیل، آووکادو و ریحان بالای یک میز چوبی و یک قرص نان در کنار آن، یک رژیم غذایی گیاهی، مانند یک رژیم غذایی انعطاف پذیر، هیچ قانون فوق العاده سختگیری ندارد.

رژیم کتو

در رژیم غذایی سبک کتو، آووکادو با ژامبون، تخم بلدرچین، پنیر و جوانه شاهی سرو کنید.

مطمئناً، شما می‌توانید در ابتدا با این رژیم غذایی پرچرب و کم کربوهیدرات لاغر شوید که بدن شما را در یک حالت کتوز قرار می‌دهد. بدون کربوهیدرات برای سوزاندن انرژی، سلول‌های شما شروع به سوزاندن چربی ذخیره شده می‌کنند. پرفسور کریستین کلارک، یک متخصص تغذیه ورزشی در دانشگاه ایالتی پن، می‌گوید: اما نگه داشتن بدن در شرایطی که اساساً وضعیت بحرانی است، یک برنامه طولانی مدت قابل قبول نیست، همچنین اظهار داشت که رژیم می‌تواند منجر به عوارض جانبی شود به عنوان سردرد، درد عضلانی، یبوست و خستگی.

این مطلب را هم بخوانید  مراقبت قبل و بعد از کاشت مو

رژیم مایر

بشقاب استیک فیله ماهی قزل آلا تفت داده شده با ادویه جات ترشی جات همراه با سالاد تازه با میوه و دانه‌های فلفل دلمه‌ای روی میز چوبی می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای مواد غذایی در کنار استفاده از دستگاه لاغری باشد.

توصیه می‌شود در کنار استفاده از دستگاه‌های لاغری به سمت مصرف میوه‌های تازه، سبزیجات تازه، غلات کامل، حبوبات، آجیل، پروتئین بدون چربی بروید و از مصرف فست فود، نوشابه، نوشیدنی های انرژی زا و لبنیات پرچرب خودداری کنید.

وعده‌ های غذایی را حذف نکنید؛ بلکه عادت‌های غذایی‌تان را تغییر دهید.

استفاده از دستگاه اگزیمیا در کنار رژیم مناسب، می‌تواند وزن شما را در سربع‌ترین زمان ممکن کم کند. برای استفاده از این دستگاه شگفت انگیز، به کلینیک زیبایی نیوشا مراجعه کنید یا با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان