انواع تزریق ژل

انواع تزریق ژل

با وجود بسیاری از محصولات پرکننده پوستی در بازار، با راهنمایی‌های جراح زیبایی با تجربه می‌توان دانست که کدام گزینه برای شما بهترین است. هر محصول منحصراً فرموله شده است تا از بافت، چگالی و عمق تزریق خاصی برخوردار باشد، به این معنی که بعضی از مواد پرکننده برای مناطق خاصی که مورد توجه هستند، بهتر کار می‌کنند.

چگونه پرکننده‌های پوستی می‌توانند ظاهر من را بهبود بخشند؟

در حالی که پرکننده‌های پوستی به طور معمول به عنوان “پرکننده چین و چروک” شناخته می‌شوند، آنها می‌توانند کارهای دیگری به غیر از صاف کردن چین و چروک ها انجام دهند، اگرچه در این زمینه نیز بسیار عالی هستند! در اینجا چند مورد مشترک وجود دارد که پرکننده‌های پوستی می توانند به شما کمک کنند:

خطوط اطراف بینی و دهان را صاف می‌کنند (معروف به خطوط ماریوت، خط لبخند و پرانتز)

  • افزایش و بازگرداندن حجم به گونه‌ها یا شقیقه‌های فرو رفته
  • خطوط عمودی لب را کاهش می‌دهند.
  • لب‌ها را چاق و پرتر می‌کنند.
  • چین چانه را صاف می‌کنند.
  • تقارن را در بین ویژگی های صورت بهبود می‌بخشند.

چه نوع فیلرهای پوستی موجود است؟

چند نوع مختلف از ژل‌ها و فیلرها وجود دارد که متداول‌ترین انواع آن عبارتند از:

هیدروکسیلاپاتیت کلسیم (با نام‌ تجاری Radiesse)

هیدروکسیلاپاتیت کلسیم به طور طبیعی در استخوان‌های انسان یافت می‌شود و یک ترکیب معدنی مانند است. این اغلب به موارد زیر استفاده می‌شود:

چین‌های متوسط ​​تا شدید مانند چین‌های بینی، خطوط ماریوت و خطوط اخم

پری گونه و سایر خطوط صورت را افزایش می‌دهد

افزایش حجم در مناطقی که صورت بافت صورت از بین رفته، مانند مواردی که در افراد HIV مثبت و با مصرف برخی از داروها رخ می‌دهد

هیدروکسیلاپاتیت کلسیم از طریق بیوسنتز تولید می‌شود؛ به این معنی که از هیچ حیوان یا محصولات حیوانی استفاده نمی‌شود. این موضوع، خطر ابتلا به واکنش آلرژیک را کاهش می‌دهد و نیازی به آزمایش پوست نیست. این نوع از پرکننده‌های پوستی به این شناخته شده است که نتیجه ای بسیار طبیعی ایجاد می‌کند، حرکت نمی‌کند و عوارض جانبی آن نادر است. این ماده پرکننده پوست برای اولین بار در دندانپزشکی و جراحی ترمیمی مورد استفاده قرار گرفت و سابقه ایمنی طولانی دارد.

اسید هیالورونیک ( نام‌های تجاری: Captique، Esthélis، Elevess، Hylaform، Juvederm، Perlane، Prevelle، Puragen، Restylane )

از تزریق هیالورونیک اسید می‌توان برای بهبود کانتور پوست و کاهش فرورفتگی‌های پوست به دلیل زخم، آسیب یا خطوط استفاده کرد. می‌توانید بهبودهای چشمگیری را برای موارد زیر مشاهده کنید:

  • جای جوش
  • فرورفتگی‌های گونه
  • خطوط پنجه کلاغی در گوشه چشمتان
  • خطوط لبخند عمیق که از کنار بینی به گوشه‌های دهان منتقل می‌شوند (همچنین به عنوان جوی های بینی شناخته می‌شوند.)
  • خطوط اخم بین ابروها
  • خطوط ماریونت در گوشه‌های دهان
  • تعریف مجدد مرز لب
  • زخم‌هایی از جمله سوختگی، آکنه و زخم‌ها
  • خطوط سیگاری خطوط عمودی روی دهان
  • برخی از زخم‌های صورت
  • خطوط نگران کننده‌ای که از پیشانی شما عبور می‌کنند
این مطلب را هم بخوانید  مراقبت‌های قبل و بعد از تزریق چربی

اسید هیالورونیک یک ماده طبیعی است که در بدن شما یافت می‌شود. غلظت‌های بالا در بافت‌های نرم پیوندی و مایعات اطراف چشم شما وجود دارد. همچنین در برخی از مایعات غضروف و مفاصل و همچنین بافت پوست وجود دارد. استخراج و فرمول بندی مجدد می‌شود و اکنون به یکی از محبوب‌ترین انواع پرکننده‌های تزریقی تبدیل شده است. اگر این اصطلاح آشنا به نظر می‌رسد، به این دلیل است که برای تسکین درد و ایجاد بالشتک اضافی، همین ماده غالباً به مفاصل دردناک مبتلا به آرتروز تزریق می‌شود.

پلی آلکیلیمید (با نام تجاری Aquamid )

پلی آلکیلیمید یک پرکننده پوستی نیمه دائمی است و اغلب توسط جراحان پلاستیک برای مقاصد زیر استفاده می‌شود:

  • چین و چروک‌های عمیق‌تری مانند چین‌های بینی یا زخم‌های مزمن را درمان می‌کند.
  • لب‌های نازک و چاق
  • استخوان‌های گونه و خط فک را تقویت کرده و حجم صورت را که به دلیل افزایش سن از دست داده، جایگزین می‌کند.
  • تحلیل رفتن صورت در اثر استفاده از داروهای HIV را درمان می‌کند.

واکنش پلی آلکیلیمید با بافت انسان بسیار کم است، به این معنی که زیست سازگار است و هیچ تست آلرژی لازم نیست. این فیلر، رادیو شفاف است؛ یعنی با اشعه ایکس تداخل پیدا نمی‌کند.

پس از تزریق، در طی حدود یک ماه، لایه‌ای نازک از کلاژن به آرامی در اطراف آن تشکیل می‌شود و ژل در نهایت کاملاً محاصره می‌شود. با یک روش واحد می‌توان حجم زیادی را تزریق کرد. این محصول که به نظر می‌رسد با گذشت زمان کاملاً پایدار است، حتی در صورت لزوم قابل حذف است.

اسید پلی لاکتیک ( با نام تجاری Sculptra )

اسید پلی لاکتیک، یک پرکننده پوستی مصنوعی است که به صورت شما تزریق می‌شود و باعث تولید کلاژن در بدن می‎‌شود. این نوع پرکننده‌های پوستی به عنوان محرک شناخته می‌شوند. این ماده غیر سمی و زیست تخریب پذیر بیش از ۴۰ سال به عنوان ماده بخیه استفاده می‌شده است.

ثابت شده است که اسید پلی لاکتیک در قسمت تحتانی صورت شما به خوبی عمل می‌کند و برای موارد زیر استفاده می‌شود:

  • خطوط ناشی از خندیدن را پر می‌کند
  • لب‌های نازک را پر می‌کند
  • چین‌های عمیق کنار بینی را درمان می‌کند

این ماده بر خلاف سایر پرکننده های پوستی است، زیرا نتایج فوری ایجاد نمی‌کند؛ در عوض، تولید کلاژن بدن شما را تحریک می‌کند، بنابراین نتایج در عرض چند ماه به تدریج ظاهر می‌شوند.

برای دستیابی به نتایج دلخواه خود احتمالاً به حدود سه درمان ماهانه نیاز خواهید داشت. با هر بار درمان، دوباره کلاژن خود را تحریک می‌کنید. پس از آن ممکن است چهار تا شش هفته طول بکشد تا اثر کامل آن را ببینید. در حالی که این نوع از پرکننده‌های پوستی نیمه دائمی در نظر گرفته می‌شود، اما ممکن است هنوز به تماس‌های گاه به گاه نیاز داشته باشید.

این مطلب را هم بخوانید  پلاسما جت

میکروسفرهای پلی متیل-متاکریلات (PMMA) ( نام تجاری Bellafill )

PMMA به عنوان پرکننده نیمه دائمی در نظر گرفته می‌شود و بیشتر اوقات برای درمان چین و چروک، چین و چروک‌های متوسط ​​تا عمیق، به ویژه چین‌های بینی استفاده می‌شود، همچنین می‌تواند برای پر کردن جای زخم‌های حفره‌ای و تقویت لب‌های نازک استفاده شود.

هنگامی که یک راه حل دائمی برای رفع چین و چروک صورت مورد نظر است ، PMMA اغلب به جای درمان جایگزینی کلاژن یا درمان هیالورونیک استفاده می‌شود. PMMA سال‌هاست که در کاشت‌های دائمی جراحی استفاده می‌شود؛ به همین دلیل، جراح شما احتمالاً اولین درمان را کم خواهد کرد و در صورت لزوم بعداً به آن اضافه می‌کند.

یکی از نکات منفی PMMA این است که برای ایجاد حجم به چندین تزریق نیاز است و تا سه ماه طول می‌کشد تا تأثیرات کامل آن را متوجه شوید. همچنین ممکن است در زیر پوست قابل مشاهده باشد. برای جلوگیری از هرگونه نتیجه ناخواسته، مهم این است که جراح پلاستیک شما با روش مناسب که شامل تزریق در محل زیرپوستی پوست است، با استفاده از روش‌های نخ یا تونل زدن، آشنا باشد.

نتیجه گیری

پرکننده های پوستی از نظر ترکیبات شیمیایی، طول عمر و نرمی با درجه های مختلف متفاوت هستند؛ به عنوان مثال از پرکننده‌های نرمتر در لب استفاده می‌شود، در حالی که ممکن است از پرکننده‌های محکم‌تری برای تقویت استخوان گونه استفاده شود.

جراح شما بهترین نوع و حجم پرکننده مورد نیاز برای مناطق خاص شما را با شما تعیین خواهد کرد.

برای بسیاری از افراد، استفاده از پرکننده‌های “خارج از قفسه” می‌تواند یک روش ساده دفتر کار باشد که می‌تواند ظاهر آن‌ها را به زیبایی افزایش دهد. این پرکننده‌های پوستی بسیار قابل پیش بینی هستند و نسبتاً کم خطر و عوارض جانبی دارند. این مواد پرکننده اغلب در مطب جراح یا کلینیک پزشکی تزریق می‌شوند.

مراحل تزریق ژل

تزریق پرکننده‌های پوستی غیر جراحی هستند و به طور معمول در طی مراجعه به مطب انجام می‌شوند. درمان اولیه شما با مشاوره آغاز می‌شود، در طی آن با جراح زیبایی خود ملاقات می‌کنید تا در مورد نگرانی‌ها و اهداف خود صحبت کنید.

مشاوره قبل از درمان

در طی مشاوره، جراح زیبایی حوزه مورد نظر شما را ارزیابی می کند و سابقه پزشکی شما را بررسی می‌کند. در حالی که خطرات مرتبط با پرکننده‌های پوستی ناچیز است، شما باید قبل از درمان به طور کامل سابقه پزشکی خود را فاش کنید، زیرا برخی از آلرژی‌ها، بیماری‌های پوستی و عصبی یا داروها می‌توانند ایمنی یا نتایج شما را به خطر بیندازند؛ به عنوان مثال اگر از NSAID (مثلاً آسپرین، ایبوپروفن، ناپروکسن) یا داروهای رقیق کننده خون استفاده کرده‌اید، باید به جراح زیبایی خود بگویید، زیرا این موارد احتمال کبودی را افزایش می‌دهند.

این مطلب را هم بخوانید  ۱۰نکته کلیدی کاشت مو حرفه‌ای

درمان پرکننده تزریقی شما

درست قبل از درمان واقعی، ناحیه تمیز می‌شود و ممکن است قبل از تزریق، بی حس کننده موضعی به شما داده شود تا ناحیه بی حس شود. بسیاری از محصولات پرکننده همچنین حاوی لیدوکائین، ماده بی حسی خفیف است که برای کمک به حداقل رساندن ناراحتی در طول و بعد از درمان شما کمک می‌کند. سپس ارائه دهنده شما مقدار دقیق فیلر را از نظر استراتژیک در زیر پوست تزریق می‌کند.

بسته به محصول و مناطق تحت درمان، باید بلافاصله پس از تزریق مواد پرکننده، نتایج را مشاهده کنید. برخی از بیماران کبودی و تورم خفیفی را تجربه می‌کنند، اما این موارد موقتی است و باید طی روزهای پس از درمان فروکش کند. شما می‌توانید بلافاصله پس از درمان به فعالیت‌های عادی خود برگردید، اما ممکن است جراح زیبایی از شما بخواهد که یک روز را بدون ورزش یا سایر فعالیت‌های سنگین سپری کنید و به استراحت یپردازید.

نتایج چه مدت طول می‌کشد؟

تأثیر دوام پرکننده‌های پوستی به محصول، منطقه درمان و بیمار بستگی دارد. به طور کلی هرچه محصول متراکم‌ تر و عمیقتر تزریق شود، ماندگاری بیشتری خواهد داشت؛ اگرچه این یک قانون قطعی و صد درصدی نیست. برای حفظ نتایج شما جراح زیبایی شما به سادگی درمان را تکرار می‌کند، مقدار و روش‌ها را در صورت لزوم برای اطمینان از نتایج مطلوب تنظیم می‌کند.

مواد پرکننده هیالورونیک اسید، موقت‌ترین گزینه هستند و به همین دلیل اغلب برای بیماران پرکننده بار اول توصیه می‌شوند. این‌ها معمولاً از ۶ تا ۱۸ ماه طول خواهد کشید. تزریقات روی لب‌ها کمی سریعتر از آنهایی که در چین‌های بینی قرار می‌گیرند، فرسوده می‌شوند. برخی از پرکننده‌های HA، مانند VOLUMA، فرموله شده‌اند تا ماندگاری بیشتری داشته باشند، اما معمولاً در برخی مناطق مانند گونه‌ها محدود می‌شوند.

پرکننده‌های مصنوعی تمایل به ماندگاری بیشتری دارند، زیرا توسط بدن جذب نمی‌شوند. آن‌ها می‌توانند یک گزینه عالی برای بیمار مناسب باشند، اما شما باید آماده باشید تا به نتایج چندین سال دیگر متعهد شوید و یک ارائه دهنده با تجربه و واجد شرایط را انتخاب کنید که سبک زیبایی آن را دوست دارید.

خدمات تزریق ژل توسط پزشکان متخصص و با استفاده از بهترین برندهای موجود، در کلینیک زیبایی نیوشا انجام می‌شود، برای دریافت مشاوره رایگان، با ما تماس بگیرید.

منابع:

plasticsurgery.org

www.americanboardcosmeticsurgery.org

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان