پلاسما تراپی چیست ؟ و چگونه انجام می شود

پلاسما تراپی چیست ؟

پلاسما تراپی چیست ؟

پلاسما تراپی چیست ؟ پلاسما تراپی یک روش مدرن درمانی برای زیباسازی و جوانسازی پوست است که برای درمان جوش، از بین بردن چین و چروک های صورت، کاهش نقاط قرمز پوست، درمان آکنه، درمان افتادگی پلک ها، لیفت بینی و همچنین کاهش لکه ها و خال های پوستی کاربرد دارد. این روش درمانی غیر تهاجمی بوده و بدون نیاز به عمل های جراحی یا بیهوشی است و به نام های پلاسماجت یا پلکسر نیز شناخته می شود. در این روش توسط دستگاه پلاسماجت نقاط ریزی با فاصله کم در سطح پوست سوزانده می شود که هیچ گونه اثرات اسکاری را به جای نمی گذارد.در پلاسما جت به دلیل آب شدن لایه های زیرین پوست همواره پوست لیفت و جمع می شود. لازم به ذکر است که دستگاه پلاسما جت گازی تولید می کند که بر روی بافت های صورت تاثیر مستقیم می گذارد و باعث می شود تا آنها ترمیم شوند و پوست بازسازی شده و جوان شود. امروزه استقبال از این روش بسیار زیاد شده است زیرا با کمک آن می‌ توان جوانی و شادابی را به پوست خود هدیه داد و از صافی آن لذت برد. البته ناگفته نماند که پلاسما تراپی نه تنها برای پوست بلکه برای کل بدن کاربرد دارد و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کلینیک زیبایی نیوشا ارائه دهنده انواع خدمات پوست و مو و زیبایی

پلاسما تراپی چگونه انجام می شود؟

در پلاسما تراپی همواره دستگاه پلاسما سوزنی مخصوص دارد که از طریق آن گاز پلاسما را به پوست تزریق می نماید، این گاز به سرعت سرد شده و واکنش نشان می دهد. لازم به ذکر است که قبل از انجام تزریق پلاسما باید ابتدا پوست خود را مورد بررسی قرار داد، ناحیه مورد نظر را پاکسازی کرد، بسته به میزان افتادگی و چین و چروک پوست گاز درون دستگاه پلاسما قرار داد و سپس به میزان لازم در هر بخش با وارد کردن سوزن مقداری گاز تزریق نمود تا پوست شما صاف و یکدست شود و جوانی خود را به دست بیاورد.

این مطلب را هم بخوانید  بهترین فصل کاشت مو | بهترین سن کاشت مو

انجام این فعالیت باید توسط پزشکان مجرب و با سابقه و دستگاه مخصوص انجام شود و همچنین از گاز هم باید به میزان لازم استفاده گردد تا بهترین نتیجه را داشته باشد و بتواند پوست شما را در هر ناحیه لیفت کرده تا افتادگی آن از بین برود. انجام درست پلاسما تراپی مزیت های فراوانی را برای افراد به همراه دارد که همین مزایا موجب محبوبیت این روش در میان افراد گشته است.

تعداد جلسات مورد نیاز پلاسما تراپی

همان گونه که گفتیم شما می توانید از پلاسما تراپی برای بخش های مختلفی از پوست خود کاربرد دارد به همین دلیل تعداد جلسات برای هر بخش از بدن متفاوت خواهد بود. پزشک زمانی که بخش مورد نظر شما را مورد بررسی و معاینه قرار می دهد بسته به چین و چروک و افتادگی و نیاز پوست و بدن شما همواره تعداد جلسات درمان را تعیین می کند. برخی اندام ها که مشکل بیشتری دارند نیاز به جلسات بیشتری برای درمان دارند. برای پوست صورت اصولا براساس موارد گفته شده و پوست فرد بین ۱ الی ۴ جلسه لازم است تا پلاسما تراپی بر روی پوست فرد به نتیجه برسد.

این روش برای جوانان و مسن سالان یک روش فوق‌العاده به شمار می رود که برخی از آنان به خصوص جوانان که چین و چروک و افتادگی سطحی و کمتری دارند می توانند با کمک آن در یک جلسه پلاسما تراپی شادابی و جوانی را به پوست خود هدیه بدهند و زیبا تر دیده شوند. باید بگوییم که در هر جلسه که فرد به نتیجه مطلوب برسد در همان زمان پزشک اتمام کار را به فرد اعلام می کند تا دوره نقاهت را گذرانده و سپس پوست خود را مشاهده کند.

این مطلب را هم بخوانید  هیرفیلر چیست ؟ و چه مزایایی دارد

کاربرد پلاسما تراپی چیست ؟

پلاسما تراپی کاربرد های فراوان و گسترده‌ ای دارد که از مهمترین کاربرد های آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. برای جوان سازی پوست کاربرد دارد.
  2. برای درمان جوش کاربرد دارد.
  3. برای درمان چین و چروک کاربرد دارد.
  4. نقاط قرمز را درمان می کند.
  5. آکنه و لکه را از بین می برد.
  6. افتادگی پلک و بینی را درمان می کند.
  7. برای سایر بخش های بدن هم این روش کاربرد دارد تا شل شدگی و افتادگی خود را از بین ببرند.

کاربرد های زیاد این روش باعث شده تا روز به روز به تعداد طرفداران آن افزوده شود و پزشکان برای درمان بیماری های نام برده از آن استفاده کنند. این روش عملکرد بسیار عالی از خود نشان داده است به همین دلیل می توان با اطمینان کامل آن را انتخاب کرد و به پوستی زیبا و جوان رسید. کاربرد های این روش به گونه ای است که بر روی پوست تاثیر مستقیم می گذارد و باعث می شود تا پوست شما صاف و شفاف و یکدست شود و جوانی خود را به دست بیاورد. این دستگاه و روش برای افتادگی و شل شدن واژن هم کاربرد دارد و مورد استفاده قرار می گیرد.

چه افرادی نباید پلاسما تراپی را انجام دهند؟

پلاسما تراپی برای گروهی از افراد ممنوع می باشد و نباید آن را انجام بدهند زیرا ممکن است بیماری و مشکلات بیشتری برای آنها به وجود بیاید، این گروه از افراد عبارتند از:

  1. بانوان باردار نباید پلاسما تراپی انجام بدهند زیرا ممکن است به جنین آنها آسیب وارد شود.
  2. افرادی که دارای بیماری قلبی و عروقی هستند.
  3. افرادی از بیماری های خاص رنج می برند.
  4. افرادی که دارو های خاص مصرف می کنند.
  5. افراد مبتلا به سرع
  6. افراد مبتلا به سرطان
  7. افراد دیابتی
  8. افرادی که پوست بیمار و یا تیره دارند.
این مطلب را هم بخوانید  مینی لیفت صورت چیست ؟ و چه مزایایی دارد

این گروه از افراد نمی توانند پلاسما تراپی انجام بدهند. از این رو باید قبل از انجام پلاسما تراپی هم مرکز معتبر را انتخاب نمود و هم توسط پزشک مورد بررسی و معاینه قرار گرفت تا بدانید که قادر به انجام این روش هستید، اصولا گروه زیادی هستند که قادر به انجام پلاسما تراپی نیستند پس باید به این نکته عمل کرده تا دچار مشکلات نشوند. افرادی هم که دارای بیماری هایی مانند بیماری‌های پوستی حاد، زخم‌های باز، آکنه حاد، لوپوس، پسوریازیس، ویتیلیگو، هایپرپیگمنتیشن و غیره هستند هم نمی توانند این فعالیت را انجام بدهند. پزشکان معتقد هستند حتی افرادی هم که دارای ایمپلنت دندانی هستند هم نمی تواند. پلاسما تراپی شوند.

پلاسما تراپی چیست؟

پلاسما تراپی یک روش مدرن درمانی برای جوانسازی پوست است که با استفاده از تزریق گاز پلاسما به پوست، درمان جوش، چین و چروک، کاهش نقاط قرمز پوست، لیفت بینی و پلک، و درمان افتادگی پوست را انجام می‌دهد.

چگونه پلاسما تراپی انجام می‌شود؟

در پلاسما تراپی، از دستگاه پلاسما سوزنی استفاده می‌شود که گاز پلاسما را به پوست تزریق می‌کند. این گاز سریعاً سرد می‌شود و واکنشی را در پوست ایجاد می‌کند. پزشک با بررسی وضعیت پوست، میزان افتادگی و چین‌وچروک‌ها، میزان گاز را تنظیم کرده و با وارد کردن سوزن، گاز را تزریق می‌کند تا پوست صاف و جوان‌تر شود.

چه افرادی نباید پلاسما تراپی را انجام دهند؟

افرادی که باردارند، دارای بیماری‌های قلبی و عروقی، داروهای خاص مصرف می‌کنند، دیابتی، مبتلا به سرطان، دارای بیماری‌های پوستی حاد، زخم‌های باز، و برخی شرایط دیگر، نباید پلاسما تراپی را انجام دهند. همچنین، افرادی که دارای ایمپلنت دندانی هستند نیز باید احتیاط کنند. قبل از انجام این روش، بهتر است با پزشک مشورت کنید و وضعیت سلامتی خود را بررسی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان