زمان اثر گذاری بوتاکس بعد از تزریق

زمان اثر گذاری بوتاکس بعد از تزریق

بوتاکس چیست و چگونه کار می‌کند؟

بوتاکس دارویی است که برای از کار انداختن اتصال انتهای عصب عضله استفاده می‌شود و در نتیجه عضله را فلج یا ضعیف می‌کند تا انقباضات پوست، رفع شوند و چین و چروک‌ها از بین بروند.

این داروی تجویز شده برای فلج موقت عضلات صورت و کمک به کاهش قابل توجهی خطوط پیشانی، خطوط پنجه کلاغی کلاغ و اخم کمک می‌کند.

چرا تاثیر بوتاکس زمان می‌برد؟

تاثیر بوتاکس زمان می‌برد، زیرا برای جلوگیری از انتقال دهنده‌های عصبی در عصب باید به سطح سلولی عضله برسد و در نهایت باعث فلج شدن عضله شود.

چه مدت طول می‌کشد تا بوتاکس شروع به اثر گذاری کند؟

حداکثر نتایج را می‌توان در کمتر از یک هفته پس از درمان مشاهده کرد. این می‌تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد و به شدت به عوامل زیر متکی است:

  • حوزه یا کلینیک درمان
  • ضخامت عضله
  • سن شما
  • توده عضلانی شما
  • جنسیت شما
  • حجم تزریق شما
  • خاصیت ارتجاعی پوست شما

طبق یک مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۶ توسط منبعی مورد اعتماد انجام شد، به طور معمول می‌توانید۱۰ تا ۱۴ روز پس از عمل، اثرات کامل بوتاکس را مشاهده و احساس کنید.

علاوه بر منطقه تحت درمان و دفعات تزریق، جدول زمانی اثر نیز تحت تأثیر دوز بوتاکس است و به نظر می‌رسد هرچه دوز مصرفی در یک ناحیه بیشتر باشد، اثر آن بر عضلات بیشتر است.

بنابراین دوز سبک‌تری که طبیعی به نظر می‌رسد، ممکن است فقط ۶ تا ۸ هفته طول بکشد؛ در حالی که دوزهای سنگین‌تر (واحد بیشتر) ممکن است بیش از ۶ماه طول بکشند، اما ظاهر عضلات مانند خطوط اخم را” فلج “می‌کند.

این مطلب را هم بخوانید  رفع نازکی لب‌ها

به دلیل تفاوت در نتایج، این تعادل ظریف بین دوز، ظاهر مطلوب و مدت زمان چیزی است که شما باید قبل از درمان با ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی خود در میان بگذارید تا انتظارات مناسب را تعیین کند.

خط زمانی برای پیشانی، خطوط پنجه کلاغی و بین ابروها

شایع‌ترین نواحی صورت برای بوتاکس شامل پیشانی، اطراف چشم ( خطوط پنجه کلاغی ) و بین ابروها است. به طور کلی هرچه خطوط ریزتر باشند، نتایج سریع‌تر هستند؛ به عنوان مثال، بیماران به طور کلی نتایج را سریعتر در مناطقی مانند گوشه چشم و خطوط ظریف پیشانی مشاهده خواهند کرد.

با این حال نتایج ممکن است برای مناطقی که خطوط عمیقی دارند، طولانی‌تر شود که شامل خطوط بین ابرو یا خطوط پیشانی بسیار عمیق یا اچ شده است.

علاوه بر این، اینطوری نیست که لزوماً بوتاکس تزریق شده در مناطق مختلف، زمان متفاوتی را برای دیدن نتیجه می‌گیرد؛ بلکه در واقع غلظت محصول تزریق شده و نحوه تزریق آن به عضله است که نتیجه نهایی را تعیین می‌کند.

ممکن است عضلات بزرگتری که واحد کمتری دارند (فکر کنید پیشانی) امکان دارد به آرامی از عضله کوچکتر (اخم ضعیف تری) که واحد بیشتری دریافت می‌کند، جلو بزنند.

وقتی بوتاکس شروع به اثرگذاری می‌کند، چه حسی دارد

وقتی خطوط شما کم رنگ می‌شوند، یعنی بوتاکس دارد اثر می‌کند. دکتر ساپنا پالپ، بنیانگذار پوست استریت استریت می‌گوید: “منطقه تحت درمان نرمتر به نظر می‌رسد و شاداب‌تر به نظر می‌آید .”

پس از اولین درمان شما ممکن است کمی احساس تنگی نفس یا احساس سنگینی کنید که در عرض ۱ تا ۲ هفته فروکش می کند. وقتی می‌توانید خطوط را دوباره با حرکت مشاهده کنید، معمولاً می‌توانید بگویید که بوتاکس در حال از بین رفتن است.

این مطلب را هم بخوانید  روش های از بین بردن افتادگی پوست صورت

برای تزریق بوتاکس با بالاتربن اثرگذاری و ماندگاری، می‌توانید به کلینیک زیبایی نیوشا مراجعه کنید. برای دریافت مشاوره رایگان، با ما تماس بگیرید.

منابع:

www.bridgetownaesthetics.com

www.healthline.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان