درمان میگرن با بوتاکس

درمان میگرن با بوتاکس

معرفی بیماری میگرن:

میگرن یک بیماری پزشکی است که شامل سردردهای شدید، عودکننده و علائم دیگر است. قبل از سردرد، ممکن است تغییرات حسی ایجاد شود که به عنوان هاله شناخته می‌شوند.

یک دوره میگرن با سردرد غیرمرتبط با میگرن متفاوت است. یک اپیزود معمولاً به صورت مرحله‌ای رخ می‌دهد و می‌تواند چندین روز ادامه داشته باشد. این می‌تواند بر زندگی روزمره فرد از جمله توانایی کار یا تحصیل تأثیر بگذارد.

در تلاش برای یافتن رهایی از میگرن مزمن، ممکن است هر چیزی را امتحان کنید؛ به هر حال، حملات میگرن می تواند دردناک و ناتوان کننده باشد و کیفیت زندگی شما را بسیار تحت تأثیر قرار می‌دهد.

اگر هر ماه ۱۵ روز یا بیشتر علائم میگرن دارید، میگرن مزمن دارید . داروهای میگرن برای رفع علائم حاد یا جلوگیری از وقوع حملات وجود دارد.

یکی از این اقدامات پیشگیری، بوتاکس است، داروی تزریقی ساخته شده از پروتئین خالص به نام کلستریدیوم بوتولینوم. هنگامی که به بدن شما تزریق می‌شود، برخی از سیگنال‌های شیمیایی اعصاب شما را مسدود می‌کند و باعث فلج موقتی عضلات می‌شود.

اگرچه بوتاکس به عنوان یک کاهش دهنده چین و چروک محبوبیت پیدا کرد، محققان توانایی بوتاکس را برای درمان بیماری‌ها نیز تشخیص دادند. امروزه از این ماده برای درمان مشکلاتی مانند اسپاسم تکراری گردن، کشیدگی چشم و بیش فعالی مثانه استفاده می‌شود. همچنین برای جلوگیری از میگرن مزمن نیز موثر است.

بوتاکس چگونه برای درمان میگرن استفاده می‌شود؟

درمان‌های بوتاکس می‌تواند به کاهش علائم حملات میگرن کمک کند، از جمله:

  • حالت تهوع
  • استفراغ
  • حساسیت به نور، صدا و بو
این مطلب را هم بخوانید  اسکالپ سر و درمان آن

بوتاکس در مناطقی که سردرد و میگرن وجود دارند، تزریق می‌شود. روی انتهای عصب تأثیر می‌گذارد و جلوی ترشح مواد شیمیایی را در انتقال درد می‌گیرد.

بعد از تزریق بوتاکس، ممکن است ۱۰ تا ۱۴روز یا بیشتر طول بکشد تا احساس آرامش کنید. در بعضی موارد، ممکن است پس از تزریق اولین مجموعه، علائم خود را تسکین ندهید. درمان‌های اضافی ممکن است موثرتر باشند.

بوتاکس مورد استفاده در درمان میگرن مزمن در طی ۳سال موثر، بی خطر و به خوبی تحمل می‌شود و کاهش قابل توجهی در میانگین روزهای سردرد ماهانه دارد.

مطالعات منابع مورد اعتماد همچنین نشان داده که تزریق بوتاکس در جلوگیری از میگرن مزمن پس از ۳ ماه، موثر است.

محل‌های تزریق بوتاکس برای میگرن

درمان پیشگیری از میگرن مزمن معمولاً شامل ۳۱ تزریق با ۵ واحد در هر بار تزریق است. محل‌های تزریق احتمالاً شامل موارد زیر هستند:

  • پل بالایی بالای بینی
  • پیشانی
  • معابد
  • پشت سر
  • گردن
  • بالای کمر

عوارض جانبی بوتاکس

عوارض جانبی درمان‌های بوتاکس نادر است. شایعترین عوارض تزریق بوتاکس، گردن درد و سفتی در محل تزریق است.

بعد از آن ممکن است دچار سردرد شوید. همچنین ممکن است دچار ضعف عضلانی موقتی در گردن و شانه‌های فوقانی خود شوید. این امر باعث می‌شود که نتوانید سر خود را به حالت ایستاده نگه دارید. وقتی این عوارض جانبی رخ می‌دهد، معمولاً ظرف چند روز خود به خود برطرف می‌شوند.

بوتاکس برای میگرن در دوران بارداری

اطلاعات زیادی برای راهنمایی ما در مورد استفاده از بوتاکس در بارداری در دسترس نیست، اما با هیچ عارضه جانبی در جنین همراه نبوده است. آزمایشات کنترل شده خوبی برای این دارو در بارداری انجام نشده است؛ با این حال، گزارشی از خانمی وجود دارد که در هفته هجدهم بارداری خود بوتاکس را برای میگرن شروع کرده است. فرزند وی به مدت ۶.۵ سال بدون هیچگونه عارضه جانبی دنبال شد. بوتاکس عمدتا به این دلیل قرار گرفته است که اطلاعات بسیار کمی در مورد استفاده از آن در بارداری در دسترس است.

این مطلب را هم بخوانید  راه های ترمیم مو چیست؟

در موارد نادر ، سم بوتاکس می‌تواند به مناطقی فراتر از محل تزریق گسترش یابد. اگر این اتفاق بیفتد، ممکن است این موارد را تجربه کنید:

  • ضعف عضلانی
  • بینایی تغییر می‌کند
  • مشکل در بلعیدن
  • افتادگی پلک‌ها
  • ابروهایی که به شدت بلند شده‌اند

برای کاهش خطر ابتلا به عوارض جانبی و عوارض جدی، همیشه مطمئن شوید که بوتاکس توسط یک متخصص مراقبت‌های بهداشتی تجویز و تجویز شده است. به دنبال یک پزشک معتبر هیئت مدیره یا یک متخصص مغز و اعصاب با تجربه استفاده از بوتاکس برای میگرن مزمن باشید. متخصصین ما در کلینیک زیبایی نیوشا در خدمت شما هستند.

چه انتظاری از گرفتن بوتاکس دارد

تزریق بوتاکس خود تقریباً بدون درد است. با هر بار تزریق ممکن است یک احساس سوزش بسیار کوچک یا سوزش جزئی داشته باشید.

هر جلسه بین ۱۰ تا ۱۵دقیقه طول می‌کشد. در طول جلسات، پزشک دوزهای مختلف بوتاکس را به نقاط خاصی از سر و شانه‌های شما تزریق می‌کند.

پس از درمان، اکثر بیماران می‌توانند روز خود را به طور معمول و بدون هیچ مشکلی ادامه دهند .

چند بار برای جلوگیری از میگرن، باید بوتاکس تهیه کنید؟

اگر تحت درمان بوتاکس برای میگرن هستید، پزشک معمولاً آنها را هر ۳ ماه یک بار تجویز می‌کند. تزریق بوتاکس به طور مکرر به خوبی مطالعه نشده است، بنابراین خطرات در حال حاضر مشخص نیست.

پس از درمان، برخی از افراد ممکن است به طور قابل توجهی بهبود یابند و قادر به قطع درمان بدون عود هستند. بسته به پاسخ شما به بوتاکس، پزشک مدت زمان طولانی را برای برنامه درمانی شما توصیه می‌کند.

این مطلب را هم بخوانید  کانتورینگ بدن

خدمات تزریق بوتاکس با بهترین برند مواد اولیه و توسط متخصص پوست در کلینیک زیبایی نیوشا انجام می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید.

 

منابع:

www.healthline.com

www.medicalnewstoday.com

https://www.migrainedisorders.org

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان