جراحی غبغب چیست ؟ و چه مزایایی دارد

جراحی غبغب چیست ؟

جراحی غبغب چیست ؟

جراحی غبغب چیست ؟ جراحی غبغب نوعی جراحی زیبایی برای از بین بردن چربی های اضافی ایجاد شده در ناحیه زیرگردن و چانه است که برخلاف تصور برخی که فکر می کنند لیفت غبغب ممکن است خطرناک باشد و باعث فلج شدن اعصاب در این ناحیه شود. لیفت غبغب علاوه بر اینکه شما را از شر چربی های زائد در ناحیه گردن خلاص می کند، ظاهر چهره شما را جذاب تر خواهد ساخت. باید بگوییم که این جراحی امروزه بسیار رواج پیدا کرده تا افراد بتوانند از این طریق یک زاویه سازی جذاب را برای صورت خود انجام بدهند. غبغب معمولا بر اثر عواملی مانند بالا رفتن سن، کاهش یا افزایش وزن، عقب رفتگی چانه  و گاهی نیز به دلایل ژنتیکی ایجاد می شود. آسیب های نور خورشید و بعضی از آلودگی های محیطی نیز می تواند  باعث از دست رفتن حالت ارتجاعی پوست گردن و ایجاد غبغب شود البته گاهی نیز ممکن است به دلیل ضیف بودن ماهیچه پلاتیسما باشد.

کلینیک زیبایی نیوشا ارائه دهنده انواع خدمات زیبایی و لاغری

انواع جراحی غبغب

برای درمان و از بین بردن غبغب همواره روش های جراحی مختلفی دارد که هر کدام مراحل و مزایای خاص خود را دارند. از این روش های جراحی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. برش غبغب که جراحی باز است و بخیه دارد.
  2. جراحی لیپوماتیک که بدون بخیه است و تنها از طریق یک سوراخ ریز زیر غبغب انجام می شود.

روش های دیگری هم وجود دارد که افراد با کمک آنها می توانند به راحتی از شر غبغب خود خلاص شوند، برخی از این روش ها بدون جراحی و خونریزی و بخیه هستند و اصولا به نوبه خود طرفداران زیادی دارند اما روش های جراحی اصولا برای افرادی کاربرد دارند که هم غبغب آنها زیاد است و هم روش های دیگر برای آنها پاسخگو نبوده است. تنوع در روش های جراحی هم به دلیل متفاوت بودن بدن افراد می باشد و هم به دلیل متفاوت بودن خود روش های جراحی است. جراحی لیفت غبغب، استفاده از مزوتراپی، استفاده از کیبلا و بسیاری روش دیگر که هر کدام به گونه ای انجام می شوند و برای افرادی مناسب هستند.

این مطلب را هم بخوانید  لیفت ابرو در خانه با الوئه ورا | لیفت ابرو تنها با سه حرکت در خانه

مزایای جراحی غبغب چیست ؟

جراحی غبغب می تواند مزیت های فراوانی را به همراه داشته باشد زیرا با وجود این گونه مزایا است که این شیوه توانسته محبوبیت زیادی را به دست بیاورد. از مهمترین مزایای جراحی غبغب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. چین و چروک را از بین می برد.
  2. افتادگی را درمان می کند.
  3. چربی اضافه را از بین می برد.
  4. زاویه سازی می کند.
  5. صورت را بهتر نشان می دهد.
  6. سن را کمتر نشان می دهد.

این مزایای مهم باعث شده تا افراد مسن سال بیشتر به انجام این روش اقدام کنند تا هم صورتی زیبا داشته باشند و هم جوان تر دیده شوند. همان گونه که گفتیم و می دانید جراحی غبغب با روش های بسیار مختلفی انجام می شود که هر روش مزیت های خاص خود را دارد اما مشترک ترین مزیت این کار یعنی ازبین بردن غبغب می توان همان جوانسازی صورت و تنظیم صورت باشد.

جراحی غبغب چیست ؟

روش های جلوگیری از بروز غبغب

برای جلوگیری از بروز غبغب هم روش های مختلف و فراوانی وجود دارد که برخی از روش ها بسیار موثری هستند و بهترین عملکرد را از خود نشان داده اند. برای جلوگیری از به وجود آمدن غبغب اضافی شما می توانید روزانه زمانی را برای ماساژ دادن ماهیچه های گردن خود وقت بگذارید، ماساژ دادن باعث تحریک عضلات گردن می شود و از سستی و افتادگی آن جلوگیری می کند. البته با استفاده از پروتئین های تامین کننده می توان ماهیچه های گردن را تقویت نمود تا دچار غبغب نگردد. نگه داشتن درست گردن هنگام فعالیت روزانه هم می تواند مانع از ایجاد غبغب گردد. با بالا نگه داشتن سر می‌توانید از بروز غبغب جلوگیری کنید.

این مطلب را هم بخوانید  آیا لیزر بیکینی درد دارد ؟ | نکات مهمی که مورد لیزر بیکینی نمیدانید

با رعایت کردن نکات گفته شده می توانید به راحتی از بروز غبغب جلوگیری کنید زیرا وجود غبغب می تواند تاثیر منفی بر روی چهره شما بگذارد اما نبود غبغب شما را زیبا تر نشان می دهد. با اطلاع از روش های جلوگیری از غبغب و رعایت کردن هر روش که می توانید انجام بدهید مسلما جلوگیری از بروز غبغب می شود پس با دقت موارد گفته شده را رعایت کنید تا دچار غبغب نشوید و زیبایی خود را حفظ کنید. درست گرفتن گردن تاثیر به سزایی در این امر دارد به همین دلیل بیشتر افرادی که زاویه گردن خود را تنظیم می کنند غبغب هم ندارند که باعث تغییر ظاهر آنها شود.

جراحی غبغب چه عوارضی دارد؟

جراحی غبغب در کنار مزایای زیاد و فراوان عوارضی هم از خود نشان داده که افراد اصولا به عوارض هم در کنار مزایا توجه می کنند تا دچار مشکلات نشوند. همان گونه که گفتیم جراحی غبغب با روش های مختلفی انجام می شود به همین دلیل ممکن است عوارض مختلفی هم داشته باشند. از مهمترین عوارض و شناخته شده ترین عوارض جراحی غبغب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. کبودی
  2. تورم
  3. درد
  4. عفونت
  5. خونریزی در ناحیه فک و گردن
  6. فرورفتگی در نواحی غبغب
  7. بهم ریختگی تقارن میان فک و گردن
  8. آسیب به سلول های عصبی

برخی از این عوارض مانند تورم و درد و کبودی پس از مدتی از بین خواهند رفت، اما عوارضی مانند عفونت ممکن است به دلیل انتخاب مرکز و پزشک نامناسب و نامعتبر و یا مصرف نکردن دارو های تجویز شده مثل آنتی بیوتیک ها باشد. باید بگوییم که با انتخاب مرکز و روش جراحی مناسب می توانید عوارض جراحی را به حداقل برسانید و کاهش بدهید.افراد به عوارض توجه زیادی می کنند زیرا از مضرات و معایب پس از جراحی ترس زیادی دارند اما باید بگوییم که اگر قبل از انجام جراحی آزمایشات لازم را انجام بدهید، پزشک متخصص زیبایی معتبر انتخاب کنید، کلینیک شناخته شده انتخاب نمایید و از همه مهمتر اگر روش مناسب را انتخاب کنید این عوارض برای شما پیش نخواهد آمد و تنها با عوارض موقت روبه رو می شوید. یا کمپرس سرد و مصرف دارو های پزشک مسلما عوارضی مثل تورم و کبودی از بین خواهد رفت و درد هم کاهش پیدا می کند، البته مراقبت های قبل و بعد هم عوارض ناشی را کاهش خواهد داد.

این مطلب را هم بخوانید  دستگاه لاغری اسکالپشور چیست ؟ و چه کاربردی دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان