کاشت مو و ورزش

کاشت مو یک روش است که به صورت طبیعی برای از بین بردن طاسی سر استفاده میشود که باعث زیبایی افراد و بالا رفتن اعتماد به نفس  افراد می شود و همچنین برای کاشت مو از مواد بی حسی موضعی استفاده میشود و دیگر از روش های قدیمی مانند بی حسی در تمامی سر استفاده نمیشود.در این روش های نوین فرد باید اطلاعات لازم درباره پس از کاشت مو و مراقبت های آن نیز بداند که بسیار مراقبت های بعد از عمل کاشت مو مهم میباشند.اگر پس از کاشت مو به درستی از گرافت های کاشته شده مراقبت کنید باعث میشود تا طول درمان کمتر شود و نتایج کار پزشک به خوبی دیده شود‌.شما نمیتوانید پس از کاشت مو یک سری کار هارا انجام دهید که در این مقاله در رابطه با بخشی از آن ها صحبت میکنیم.

ورزش بعد از کاشت مو

ورزش کردن بعداز کاشت مو برای بسیاری از افراد مهم می‌باشد و دغدغه زندگی آنان است که افرادی که ورزشکار هستند و کاشت مو انجام میدهند باید برای مدتی ورزش را ترک کنند تا گرافت ها به خوبی با یکدیگر پیوند بخورند‌. افرادی که فعالیت های روزانه آن ها بسیار زیاداست باید مانند سایر افرادی که ورزش میکنند برای مدتی این فعالیت هارا انجام ندهند تا آسیبی به موهایشان نرسد و مشکلاتی به وجود نیاید.

چرا نباید بعد از کاشت مو ورزش کنیم؟

پس از کاشت مو یک سری محدودیت های ورزشی برای داده می شود که این محدودیت ها بین  یک تا چند ماه است که به صورت دائمی نیست.پزشکان توصیه کرده اند که تقریبا تا سه ماه از انجام هرگونه ورزش خودداری کنید تاضربه های سنگینی به سر وارد نشود.مثلا یک سری فعالیت های ساده مانند نشستن و خوابیدن در اوایل کاشت مو نیز باید به آرامی صورت بگیرد.در اوایل کاشت مو سر نباید به صورت مستقیم هوا بخورد و یا آب به صورت مستقیم نباید به سر برخورد کند و یا ریخته شود زیرا باعث از بین رفتن پیوند گرافت ها میشود‌ و ممکن است خونریزی درون سر ایجاد کند.

این مطلب را هم بخوانید  علل تیرگی زیر بغل و روش درمان آن

هفته اول بعد از کاشت مو

در هفته های اول چگونه باید فعالیت کنید؟در هفته های اول باید تمامی روزمرگی هارا به صورت خیلی آرام انجام دهید و حتی در برخی موارد اصلا نبایدخم و یا راست شوید که سرتان آسیب نبیند.اگر شما میتوانید فردی را برای کمک خود بیاورید و اگر نمیتوانید بهتر است کلا فعالیت هارا کنسل کنید و انجام ندهید.

هفته دوم پس از کاشت مو

در هفته دوم شما می تونید کمکم روال عادی و روزمرگی  را انجام بدهید، اما کارهای سنگین را نباید انجام بدهید.مثلاً : نباید بار های سنگین بلند کنید و باعث آسیب به گرافت های موهایتان شوید.

هفته سوم پس از کاشت مو

در هفته سوم حتی نمیتوانید ورزش کنید چون که  باعث آسیب وارد شدن به سر شما میشود و فقط میتوانید به صورت زمان‌های کوتاه خرید های کوتاه انجام بدهید تا یک کمی به آهستگی پیاده روی کنید.

۱ ماه بعد از کاشت مو

یک ماه بعد از این که موهارا کاشتید می توانید ورزش رو شروع کنید اما به صورت آروم و سبک چون که ممکن است آسیب ببینید ولی باید با پزشک خود حتما مشورت کنید. ورزش‌هایی مثل بدنسازی ،شنا، فیتنس و وزنه زدن تمامی این ورزش هارا نباید انجام بدهید، چون که سنگین هستند و شنا هم دارای آب میباشد و به سر شما آسیب های جدی وارد میشود.

عوارض فعالیت های سنگین بعد از کاشت مو چیست؟

اگر بعد از کاشت مو فعالیت های سنگین در هفته های اول انجام بدهید باعث میشود تا ضربان قلب  شما بالا برود و فشار خون بالا برود و فشار به مغز زیاد بشودکه  جریان خون زیاد میشود و ممکن است که خونریزی زیاد شود و همچنین ممکن است  انجام فعالیت های سنگین باعث پارگی بخیه ها شود و مشکلاتی در جراحی ایجاد کند که شما نباید اینها را انجام بدید.

این مطلب را هم بخوانید  راه های ترمیم مو چیست؟

ورزش کردن، پیاده روی انجام دادن به صورت سنگین باعث میشود تا عرق کنید و فولیکول هایی که تازه کاشته شده اند خیلی ضعیف شوند و باعث میشود که تمامی آن ها از بین بروند و آسیب ببینند. به همین دلیل ممکن است که این مشکلات آسیبی جدی به سر شما وارد کند پس بهتر است که در ۳ماه اول هیچگونه فعالیت سنگینی صورت نگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

مشاوره رایگان